Audi S6 - primele fotografii şi informaţii oficiale

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 31.08.2011
Noul Audi S6 renunţă la V10 şi vine cu un V8 de 420 de cai putere care reuşeşte să se ridice la acelaşi nivel de performanţe şi consum. Modelul va fi lansat la Salonul de la Frankfurt (13 septembrie).

Audi a prezentat astăzi cele mai noi apariţii din gama sportivă S. Este vorba de S6 (în versiuni sedan şi Avant), de S7 şi de S8. Toate cele patru modele vor fi prezente în lumina reflectoarelor la Salonul Auto de la Frankfurt, acolo unde Audi va mai aduce şi conceptele electrice Urban şi Urban Spyder, Noul A8 Hybrid dar şi - foarte probabil - noul Audi A3, despre care germanii nu scot nicio vorbă până acum.

MOTOR ŞI PERFORMANŢE

Cea mai importantă apariţie din noua gamă Audi este reprezentată de noul S6, model care este afectat de politica de downsizing şi care îşi pierde astfel motorul V10 în favoarea unui V8. Performanţele şi datele tehnice nu coboară însă în comparaţie cu modelul actual. Noul V8 twin-turbo dezvoltă 420 de cai putere şi 550 Nm, reuşind să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde (4.9 secunde pentru versiunea break) şi să aibă o viteză maximă limitată la 250 km/h. 

Consumul oficial anunţat de Audi este de 9.7 litri/100 km (9.8 litri pentru Avant), modelele dezvoltate de constructorul din Ingolstadt reuşind să coboare sub bariera de 10 litri cu ajutorul sistemului Start-Stop disponbil în standard şi printr-un sistem de management inteligent al cilindrilor activi, V8-ul "devenind" V6 la nevoie prin dezactivarea a doi cilindri de care nu este nevoie la rularea în regim subperformant. 

Noul Audi S6 dispune de sistemul de tracţiune integrală quattro şi de o transmisie S-tronic cu şapte trepte.

Suspensia este coborâtă cu 10 milimetri în raport cu cea a lui A6, în timp ce discurile de frână sunt ventilate atât pe faţă, cât şi pe spate şi sunt concepute astfel încăt să facă faţă tuturor provocărilor pe care le ridică rularea în regim ridicat de performanţă. 

DESIGN

La nivel estetic, schimbările nu sunt majore. S6 creşte în lungime cu 1.6 centimetri şi vine cu o grilă uşor modificată, barele orizontale fiind acum cromate şi duble. Apare şi un mic eleron pe capacul portbagajului, în cazul lui S6 Avant acesta fiind aşezat pe plafon. În sfârşit, cele patru ţevi ale sistemului de evacuare încadrează difuzorul nou de aer. Interiorul este încă un aspect pe care designerii Audi l-au modificat foarte puţin în comparaţie cu cel de pe A6. Practic, logourile S6 care apar în habitaclu, cercul roşu din jurul butonului de pornire a motorului, pedalele din aluminiu şi cîteva nuanţe şi texturi noi disponibile pentru planşa de bord sunt singurele modificări vizibile.

Opţional, clienţii care se vor orienta spre noul S6 vor putea să-şi comande scaune sport cu sigla S embosată pe tetiere.

via | Audi

Comentarii (16)

  • @
    Super. Sistemul al cilindrilor activi, mi l-as dori la multe modele...
    Insa astept RS6 :)
    7 4
  • S line
    Tehnologia "”cylinder on demand”" este deosebit de interesanta, pt ca duce sistemul "start-stop" la un alt nivel.
    9 3
  • barichelu
    si uite asa cu "”cylinder on demand”" pleci de pe loc cu 3 cilindri ca VW Up!
    8 4
  • @
    @barichelu: cylinder on demand, dupa parerea mea, se decupleaza la un buton :), si ramane cu 4 nu cu 3 cilindri. :)). Dar fi sigur, ca nu pleaca ca un UP, doar nu face suta in 4.8s cu 4 cilindri =)).
    9 2
  • care a scos primu aceasta tehnologie mercedes sau audi ?
    1 1
  • daca asta face suta in 4.8 rs 6 in cat va face? daca e vorba de 4.4 sau 4.5 atunci ce rost mai are sa scoti doua masini cu aceleasi performante ?
    5 2
  • @Vuu - Nici unul. Primul a fost Cadillac in anii 80
    8 1
  • patent
    super masina!!!!!!!!!!!!!!!!!
    5 3
  • @tds
    adevarat ca Cadillac a fost primu cu aceasta tehnologie insa undeva prin anii 60' au experimentat cu asemenea motoare insa costurile iau impins pe americani sa renunte........
    1 3
  • Sabina F1
    motor
    Cu toate ca stiu ca motorul e de 4L, de ce nu ati mentionat asta in articol?
    2 0
  • ha ha ha
    Scorpyon, ce faci, omule, vad ca in ultima vreme incerci sa te exprimi ca un expert TCM...Vorba celor de la BUG Mafia: "Ai si tu o varsta, te grabesti sa cresti, nu?"...Ma mir ca stii cum vine asta, cum se potriveste ailalta, evaluezi raporturi cilindree/putere/cuplu, nimic anormal in aceste cazuri, dar pana una alta te reclama lipsa de experienta in sofat, adica ceva ani acolo la activ pe sosele, asadar nu prea se cade sa ne dam in stamba cu ceea ce cunoastem daca n-avem inca idee deplina despre cum reactioneaza pe viu, aplicate de noi insine, respectivele cunostinte salutare, fara suparare, nu crezi?...Eu, personal, nu cutezam sa intru pe vreun forum auto cu multi ani in urma stiind ca n-am habar de conducere ghidata de automatisme formate. Fa cum vrei tu pana la urma, dar modalitatea ta impetuoasa de a te lansa in analize tehnice nu prea concorda cu statutul real in domeniu la care ai ajuns si risti astfel sa te acoperi in timp cu niscaiva infatuare, care, de regula, este usor de depistat de catre toti ceilalti si, ghici, motiv suficient pentru a te trezi evitat de toata lumea, rand pe rand...
    3 6
  • dacia
    noua dacia fluence v-a bate orice la vanzari...renault megane rs nici nu se comapara cu acest wagon (caruta)....motoare slabe...daca pica doi cilindri ii fix ca si dacile papuc cand puneai marfa in obor....mergea in 3 cilindrii sau chiar 2 :)) dar mergeau. Asta daca pica 2 cilindrii devine x6 pardon V6 adica vagon de dormit pentru 6 persoane :)) pe marginea drumului.
    Oricine ce ar zice RENAULT face masini bune, motoare bune, loganul si sandero sa nu mai zic de duster care face furori prin Suedia la vanzari...Audi ii asa pentru ciobani, oameni de la tara proaspeti mutati in centrul orasului ii masina asa pentru 2-4 km restul tot cu capota ridicata si cheia de 14 sa mai reglezi un piston picat.
    2 4
  • interesant......seamana cu vechiul audi.....foarte interesant....
    2 1
  • @amicii suedezi
    Ce rost își are S6 dacă o sa apară Rs6 ???
    După părerea mea e inutil S6 .
    2 7
  • @BMW-M
    S6 este varful de gama si a fost alegerea celor de la Audi sa-l denumeasca altfel. Avantaj Audi pt ca scoate mai mult de pe urma marketing-ului, avantaj client pt ca primeste mai mult decat un A6. Si un mare avantaj pt clientii RS, pt ca cei cu motoare de 2l nu-si pot pune decat pachet S si RS ramane crème de la crème.
    6 0
  • @prietenii suedezi
    Cum credeți de ce Audi arunca caii putere la disperare Fața de BMW ???
    si cum credeți BMW 550i va pierde bătălia cu Audi S6 ?
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru