BMW Seria 3 - noua generaţie a fost prezentată oficial

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 14.10.2011
BMW a dezvăluit astăzi, aşa cum a promis, noua generaţie a modelului Seria 3. Berlina a crescut în dimensiuni, este mai spaţioasă şi adoptă motorizările diesel şi benzină deja cunoscute.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune 335i
Lungime (mm) 4624
Latime (mm) 1811
Inaltime (mm) 1429
Ampatament (mm) 2810
Greutate (Kg) 1510
Capacitate (cc) 2979
Puterea maxima (CP/rpm) 306
Cuplu maxim (Nm/rpm) 400
Viteza maxima (Km/h) 250
Acceleratie 1-100Km/h (s) 5.5
Consum mediu (litri/100 km) 7.9

Esential

4.1 litri/100 de kilometri consumă versiunea 320d Efficient Dynamics.
40 de kilograme a pierdut noul Seria 3 comparativ cu vechea generaţie.
306 cai putere oferă cea mai puternică versiune disponibilă pe Seria 3: 335i.

Fanii BMW au numărat probabil zilele, orele şi minutele până la mult aşteptatul moment programat astăzi. Răbdarea lor nu a fost încercată însă în zadar, bavarezii ţinându-se de promisiune, aşa cum le stă bine germanilor. De astăzi, BMW are un rival proaspăt pentru segmentul sedanurilor premium de clasă medie în persoana noii generaţii Seria 3.

Evenimentul de lansare a avut loc la uzina BMW din Munchen în prezenţa unei mulţimi impresionante de angajaţi ai companiei şi jurnalişti. Atmosfera relaxată a fost decorul perfect pentru cea de-a şasea generaţie a sedanului de clasă medie, venit să completeze familia de produse premium.

 

Un design mai agresiv

 

Berlina păstrează noul limbaj de design regăsit pe fraţii mai mari, adoptând vlocurile optice ascuţite, grila tradiţională proeminentă şi capota cu nervuri. Ca noutate, blocurile optice faţă sunt legate de grilă printr-un artificiu de design. În partea posterioară, luminile LED amintesc de posteriorul lui Seria 5 şi Seria 7, iar forma blocurilor optice redă conturul literei L.

Cum era de aşteptat, berlina a crescut în dimensiuni cu 93 de mm, măsurând acum 4.62 de metri. Generozitatea acestei noi dimensiuni se resimte în interior, unde pasagerii de pe locurile din spate câştigă 15 mm la nivelul genunchilor şi 8 mm la nivelul capului. Portbagajul creşte şi el cu 20 de litri, oferind acum un total de 480 de litri. În ciuda reproproţionării, Seria 3 îşi reduce masa totală cu 40 de kilograme, comparativ cu actualul model.

 

Patru motorizări performante

 

Lansarea de astăzi introduce noul Seria 3 cu o gamă largă de versiuni de motorizare. Cei care preferă benzina vor putea opta pentru versiunile 328i şi 335i, echipate cu motoarele de 2.0 respectiv 3.0 litri TwinPower Turbo.

- BMW 328i şi 335i

Motorul de pe 328i va oferi 245 de cai putere şi 350 de Nm încă de la 1250 rpm.

Resursele îi vor permite să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 5.9 secunde şi să atingă o viteză maximă de 250 km/h. Vârful de gamă va fi propulsat de familiarul propulsor cu şase cilindri în linie, capabil să livreze 306 cai putere şi 400 de Nm.

- BMW 320d şi 320d Efficient Dynamics

Fanii dieselului vor regăsi unitatea de 2.0 litri pe două versiuni distincte: 320d şi 320d Efficient Dynamics. Versiunea fără pretenţii eco va oferi clienţilor 184 de cai putere şi 380 de Nm. Cel mai eficient motor de pe noul sedan va fi însă cel diesel de 2.0 litri şi 163 de cai putere, etichetat Efficient Dynamics, al cărui consum mediu va fi de numai 4.1 litri/100 de kilometri. Emisiile se vor reduce considerabil, atingând doar 109 g/km.

Toate motorizările disponibile în prezent vor putea fi comandate alături de o transmisie manuală cu şase trepte sau de una automată cu opt rapoarte, o premieră în segmentul mediu. Nu va lipsi nici sistemul start-stop, oferit în dotarea standard.

Opţiunile de propulsie vor fi mai numeroase de anul viitor, când în gamă trebuie să îşi facă loc şi versiunea ActiveHybrid 3, aşteptată să se prezinte oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Gama lui Seria 3 va primi o versiune pe benzină 320i, derivată din acelaşi motor de 2.0 litri TwinPower Turbo. puterea va fi însă mai mică, de numai 184 de cai şi 270 de NM. Vor mai fi introduse şi două dieseluri. Un entry-level de 116 cai şi 260 Nm (316d) şi o unitate de 143 de cai şi 320 de Nm (318d).

 

Head-Up Display color - o premieră în segment


O noutate va fi şi introducerea sistemului de suspensie adaptivă, care îi va permite celui de la volan să opteze între diferite moduri de rulare: Comfort, Normal, Sport şi Sport+. Va fi introdusă şi opţiunea Ecco Pro, care garantează emisii cu 20% mai mici.

Printre sistemele pe care Seria 3 le va moşteni de la modelele deja existente se va mai număra şi tehnologiile: head-up display, cruise-control activ, Lane Departure Warning şi cea mai nouă versiune a sistemului Connected Drive.

Sistemul head-up display, responsabil pentru proiectarea celor mai importante informaţii pe parbriz, va fi acum color, o noutate absolută în segmentul sedanurilor medii premium.

Noul Seria 3 va fi disponibil cu trei niveluri de echipare: Sport Line, Luxury line şi ModernLine. Modelul va lua naştere în cadrul uzinei BMW din Munchen, acolo unde bavarezii produc încă din 1922.

Comentarii (41)

  • ?
    design.......nimic ipresionant , si eu care credeam ca doar cei din VAG nu au idei
    61 48
  • Stooopurile
    Sunt k la modelu vechi :( zici k e un facelift :D
    60 26
  • :|
    Inafara de partea frontala nimic schimbat radical sau deosebit.Vorba lui isa.t nu mai au astia idei. Unii isi cumpara masina si pentru designul exterior...
    49 24
  • Si eu sunt dezamagit de cei care credeau ca noua serie 3 va fi mult diferit fata de restul gamei:)
    Despre acest model...in miscare arata mult mai bine, am vazut in direct lansarea de la Munchen, fata putea sa arate ceva mai bine, dar merge, de confundat cu seria 5 din spate mai ales si din profil( cu toate ca profilul botului e mult mai plonjat) interiorul e clar inspirat de la seria 1, ceva mai evoluat si mai luxos desigur.Are un aspect exterior "safe" ca sa zic asa, dar cea mai mare schimbare este la interior, mult mai atragator decat fostul. Astept un drive-test:)
    20 12
  • csuser
    Nu arata rau dar cred ca arata mai bn daca nu uneau farurile cu grila.
    Cu pachetul m va arata foarte agresiv.
    Per total au adus-o la actuala tema de design bmw...
    21 7
  • VW
    Tare mult vreau sa-i aud acum pe cei ce spuneau ca DOAR cei de la VW au au design tern, plicticos si excesiv de conservator!
    on-topic: Sincer ma asteptam la ceva mai mult din partea BMW, nu o revolutie insa ceva mai condimentat! E vechiul 3-ar ce arata intr-un mare fel, mai ales varianta cu face-lift de dupa 2008, DOAR ca e ceva mai incruntat nitel. E cam aceeasi poveste cu Golf V si cel de acum VI. Nu ma indoiesc.....se va vinde, dar lipseste sarea si piperul!
    31 8
  • george
    sti km zice vulpea knd nu ajunge la struguri k sunt acri
    8 14
  • milioane de euro atribuiti design-erilor......
    si produsul finit este adesea dezamagitor.........
    dupa ce k au 'furat' interioru seriei 1 si posterioru 5-arului......lipseste ceva din originalitatea modelului.......
    mecanic........masina va fi extraordinara...............
    insa ceva lipseste.....
    29 8
  • opinie
    e normal...sas cum ma asteptam ,un seria 5 micsorat!
    25 7
  • un 5 mai mic....
    Asta e prostitutie auto! Astia au luat ''boala'' de la VW. Rusine!!!
    24 10
  • o bijuterie de masina
    Ca in piesa aia:."e sofisticata ma"..
    23 11
  • daca mi se permite si mie cuvantul
    Am pretuit dintotdeauna aplecarea si reusita in sportivitate a modelelor BMW, dar, ca sa fiu in asentimentul antevorbitorilor mei, trebuie sa-ti diversifici putin imaginatia, nu poti sa marsezi pe aceleasi idei care, ce-i drept, ti-au adus faima; oare de ce GM a izbutit sa-i socheze admirativ pe toti cu conceptiile de design aplicate pe 2011, inclusiv pe cei care n-o suporta defel, in speta moi.
    15 4
  • Astea sunt pozele oficiale? La rezolutia si calitatea asta???
    Ma indoiesc...
    9 8
  • M3
    Cu siguranta M3-ul va arata ca si pana acum... adica, interzis minorelor.
    9 9
  • Carlos
    superb!
    Mie unul imi place... indiferent ce zic altii, treiarul are o personalitate distincta. Vad ca se incearca degradarea notiunii de premium prin comparatii jignitoare cu VW. La ce s-a ajuns...
    16 18
  • Rau n-arata, dar
    Rau n-arata, e doar un in afara de partea frontala liniile sunt aceleasi, identice cu vechea generatie. Interiorul e un seria 1 la scara mai mare si cu materiale ceva mai bune. Se pare ca in timp ce Audi incearca sa mai schimbe cate ceva dupa valul de critci, BMW o ia exact invers.

    Nu stiu daca e bine, daca e rau, dar iubitorii auto trebuie sa se obisnuiasca, asta este tendinta in domeniu: pastrezi liniile care te-au consacrat si imbunatatesti pe unde se poate. E greu in ziua de azi sa mai creezi ceva complet original, pentru ca risti sa o dai in bara.

    In orice caz, masina asta va fi un boost pt vanzarile BMW, si asta ii intereseaza cel mai mult. Restul e cancan...
    11 5
  • la exterior pare un facelift la fosta generatie.lateralul si spatele nu sunt f diferite. s-a intamplat ceva in genul passatului: ei zic ca e complet nou dar pare facelift.cei drept aici difera interiorul.
    7 3
  • Sincer si eu sunt putin dezamagit, ma asteptam la cu totul altceva, la o abordare diferita fata de fosta generatie, asa cum a fost Seria 5.
    Interiorul sincer nu imi place... nu stiu, poate si pentru ca pozelel nu sunt tocmai reusite. In plus linia aia de deasupra bordului, din spatele navigatiei eu nu prea o inteleg. Mi se pare ca incarca bordul fara rost, asa cum sunt si cateva linii ale caroseriei. Chestia asta imi amintesc ca se practica candva la masinile coreene.
    In privinta tehnicii nu cred ca ar avea cineva ceva de obiectat.
    10 6
  • Vad ca toata lumea e dezamagita....eu nu sunt fan BMW,
    Masina imi place pana la jumatate. Interiorul e clar mai frumos ca cele vechi dar botul e practic de nicaieri....nu are legatura cu masina. In cazul asta seria 5 merita diferenta de bani care este frumos si din fata nu numai din spate-lateral si interior. Pacat....seria 1 si 3 au ajuns mai urate decat au fost.
    ps. Tot e46 ( generatia 98-2005) a fost cel mai reusit.
    16 2
  • asa deci...
    Si iata cum seria 5 devine din ce in ce mai apreciat la design pt ca celelalte nu se ridica la inaltimea acestuia in privinta aspectului ...apreciat pe net, ca-n realitate este deja, si ar mai fi z4, seria 3 coupe, seria 6 si chiar 7, deci din 10 modele macar 5 arata de la binisor la f bine, nu e chiar rau:)
    5 5
  • seria3
    masina arata ok per ansamblu. sa vedem si preturile
    6 6
  • Update sau upgrade
    In trecut se fabricau masini putine, dar bune si importante.
    In prezent cam la 3 generatii apare ceva cu adevarat nou si foarte bun. Restul sunt simple upgrade-uri...ca si acest BMW daca vreti. Asteptam un facelift BMW 3 Series 2.1.2 update
    3 0
  • nu credeam sa spun asta prea curand ,dar ,total neasteptat pentru mine , mercedes c clase ( in general facelift sau nu) ramane singura dintre cele 3 nemtoaice care e cu adevarat original ca si design,dupa ce a 4 e un a6 mai mic ,acum si bmw s-au "prostit" transformand seria 3 intr-un seria 5 mai mic. chiar e trist. la imaginea lor cred ca isi permiteau sa indrazneasca mai mult fara sa aiba de suferit la vanzari cum aud ca pretext la vw.domne daca au avut vanzari asa mari cu design-ul asta de ce sa mai schimbe ceva radical ? pentru ca asta inseamna "NOUA GENERATIE" puteau sa spunea "ACTUALA GENERATIE USOR GADILATA PE ICI PE COLO ". very sad.
    11 5
  • Sunt curios cum va arata coupe-ul.....stiti ca versiunile coupe de la 3
    arata putin diferit. Poate va fi mai reusit ca asta.
    2 4
  • bmw
    baaaaaaaaaaa cunoscatorilor uitativa mai atent la partea frontala mai atent si o sa va da-ti seama ca are ceva din i8 asa se face trecerea spre un nou model.
    4 7
  • AM DEVENIT ADEPTII DESIGNULUI FUTURIST...
    Dupa ce am citit toate comentariile mi-am dat seama ca cei care am scris aici ne este mai pe planc designul ceva mai futurist decat cel conservator.Si acum vine intrebarea: Oare o masina de genul lui Renault Avantime lansata astazi ar avea sfarsitul lui sau nu???
    8 5
  • desapointed
    chiar nu inteleg dece au legat farurile de grile, o tampmenie, o exagerare de design PACAT
    5 6
  • mda ..
    Au innebunit cu stopurile astea .. de nu-s peste tot .. seria 3 .. 5 .. 7 .. alte idei n-au ? :)
    9 5
  • @pesso
    uite ce inteleg eu prin design futurist : ce a facut opel cu insignia inlocuind vectra ,ce a facut mercedes cu noul cls ,ce a facut citroen cu noul c 5 SI NU CE A FACUT VW CU PASSAT SAU BMW CU SERIA 3. pentru mine vw si-a pierdut de tot valoarea pentru atitudinea asta care o imprima cu un design aproximativ la fel ca inainte cu mici retusuri .asta imi spune : NU NE OBOSIM PREA MULT CA SUNTEM VW SI ORICUM SE VINE. SA NU FACA SI ALTE MARCI CE FAC CELE DIN GRUPUL VAG,DAR DEJA VAD CA SE CAM IA.
    13 4
  • Superba!
    Masina arata fenomenal!
    Nu ma astept sa intelegeti ce a facut BMW aici, atata timp cat multi de aici abia daca ati intrat in vreun BMW, ce sa mai conducem ce sa mai detinem...asadar BMW nu da doi bani pe ce credeti voi sau ce cred eu, masina este perfecta si voi stiti asta, dar va roade ceva in interior si nu va mai ramane decat sa criticati ceva ce nu intelegeti.
    Masina aceasta nu are decat un singur sens si acela in sus si doar sus, ca-ci seria 3 este consacrat ca referinta in clasa medie a sedan-urilor, toate vor sa fie seria 3 pana si seria 5 dar nu si invers!
    Observ ca va contraziceti, sustineti sus si tare ca design-ul futurist stagneaza in randul marilor constructori, dar multi apreciati design-ul modelului E46 care e trasura pe langa E90 ce sa mai spun de minunatia de mai sus? Progres!
    14 13
  • dumy78
    intr-adevar, este un 5-ar micsorat, dar puse fata in fata se diferentiaza..... tocmai artificiul cu farurile legate de grila face diferenta
    6 3
  • Bangle cred c-a fost cel mai criticat designer auto, chiar daca a facut seria 5 complet diferita de seria 7 si seria 3 de primele doua, a avut curajul sa faca forme diferite 100% fata de ce era inainte, dar ce se spunea? Vrea sa distruga Bmw, se joaca cu rabdarea fanilor, ce-s experimentele astea? Acum au revenit la forme mai clasice, la viitoarele modele poate vor experimenta din nou, nu poti sa zici ca Bmw o tine de multi ani cu aproape aceleasi forme. Si va rog daca tot comparati cu o alta marca, s-o faceti cu Audi, nu cu VW
    12 4
  • Andrei
    Masina este superba
    Parerea mea este ca masina arata superb. A luat ce era mai frumos de la fratii mai mari (si mai mici) si a iesit ceva placut ochiului. Motorul de doi litri twin turbo pare grozav. Astept sa vad coupe-ul si probabil voi inlocui actualul E92, care este o masina grozava la cei 170.000 km pe care i-a parcurs in cele mai potrivnice conditii.
    Nu poti sa intelegi de ce masina asta este asa apreciata pana cand detii una. O masina care impinsa la limita, nu te va surprinde niciodata neplacut.
    I love BMW :)
    P.S.:Am avut Audi si era subvirator. Nu-mi place asta la o masina.
    14 5
  • Noul 3
    Ma gandesc ce sa scriu si nu-mi vine sa cred ca o sa sutin "cauza" BMW. Personal Seria 3 nu m-a atras niciodata, vechiul model chiar imi provoca o usoara repulsie, mai ales daca stau sa ma gandesc la calitatea si imaginea generala a interiorului. Acum, dupa ce am analizat noul model imi dau seama ca BMW a corectat toate defectele vechiului model. Exteriorul este in linii mari similar cu cel al vechii generatii, insa consider ca micile modificari sunt cum trebuie si acolo unde trebuie. In schimb interiorul este mult mai reusit ca la vechea generatie si cred ca BMW a reusit in sfarsit sa creeze un interior cu care sa fie capabil sa stea in fata celor de la Audi. Una peste alta, desi este mai mult un facelift major decat un model nou (vezi si cazul VW Passat), noul Seria 3 este un model matur si va fi cu siguranta un concurent aprig pt Audi si Mercedes in testele ce vor urma.
    6 5
  • @
    Tot ce este nou este frumos. Insa cel mai bun design din gama Seria 3, a fost pe modelul E46. Acei designeri in 1999 au avut o inspiratie foarte reusita.
    PS: Cine imi zice si mie, de ce toti sunt obsedati dupa marime ? Sa inteleg ca in 20ani, Seria 3 va fi cat seria 5 , iar Seria 7 va avea peste 10 metrii (am exagerat putin). ? Pai daca eu vreau o limuzina mai mica de la BMW, aleg Seria 3, daca vreau ceva mai mare, merg automat catre seria 5.
    5 1
  • same old, same old
    Actualul seria 3 arata f.f.bine!deci nu vad de ce v-ati fi dorit sa fie radical diferit de ceva ce era atat de bine facut?!?!
    " Echipa castigatoare nu se schimba"
    Cat despre VW, asta e cu totul alta mancare de peste si alta abordare :D
    4 3
  • Masina medicilor oftalmologi
    Daca pana acum aveam uneori dificultati in a deosebi noile 5 si 7, mai ales din anumite unchiuri, respectiv dinspre colt-fata, acum chiar ca o sa ma frec la ochi de fiecare data cand o sa vad un 3, fiindca o sa am impresia ca e un 5, dar pe care care din cauza oboselii il vad eu mai mic, desi ela doi pasi de mine...si cum nu am mai fost de mult la oftalmolog si stau destul de mult cu nasu'n lcd, e clar, o sa dau fuguta la medic sa-mi verific binoclul.

    @pesso: foarte bun punctul de vedere.Oricum, daca se lansa azi, nu cred ca mai putea sa se numeasca Avantime :)
    4 1
  • x-zone
    ce-i cu botul asta?
    nu stiu ce au vrut sa faca, dar seria 3 este destinata persaonaleor tinere pana in 35 de ani, daca profilul mi se pare ca arata potrivit de agresiv si cred ca asa este, botul masinii mi se pare ca a fost imbatranit si chiar progresat in ...regres, oricum nu imi place ce vad frontal, acum ramane de vazut in realitate pt ca imaginile pot insela si nu cred ca au facut ceva rau, ma intreb de ce totusi mercedes-ul produce clasele diferit si iti dai seama de la distanta cu ce te confrunti... nu stiu, probabil ca bmw a devenit vreun consortiu al volkswagen si clasele lor sunt fabricate la o scara mai mica sau mai mare astfel incat sa nu mai stii daca e serie 3 sau passat ;)
    2 1
  • @ x-zone
    Pana sa compari bmw cu vw sau seria 3 cu pasat, mai bine le-ai incerca, ai vedea apoi ca nu fac parte nici macar din aceeasi categorie. Desi designul poate fi subiect de discutie, calitatea si tinuta de drum nicidecum.
    3 1
  • x-zone
    HA HA HA
    Am mers cu toate seriile bmw pt ca nu am scapat de prieteni sa merg cu ...conserevele lor (mai putin seria 6), se vede ca nu ai inteles ce vreau sa spun, oricum eu sunt adept si posesor de masini japoneze turbo pe benzina, niciodata nu mi-as lua un bmw fie el si serie M pentru ca pur si simplu sunt masini anoste care doar completeaza formele de relief (intelegi tu) cand am sa im iau un sedan sau coupe de putere germana aceasta va fi un AMG pentru ca intr-adevar ala iese din relief ca si un mitsubishi evo de exemplu ;)
    2 5
  • Noul 3
    Sunt relativ putini cei care inteleg designul unei masini, cu mult mai putini care cunosc o marca in detaliu, insa posteaza doar sa si vada numele pe aici.
    In primul rand BMW este apreciat pt excelenta sa dinamica, iar cu acest model a plusat f mult si la confort (spatiu interior), dar a si redus greutatea (nu cu f mult, ce i drept).
    Daca pt inceput sunt oferite 3 linii de echipare, sarea si piperul seriei vor fi disponibile din vara (echiparea M Sport), iar cireasa de pe tort, viitorul M, din 2013.
    Pana atunci, vise placute!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru