Daimler şi Toyota ar putea colabora pentru dezvoltarea vehiculelor cu hidrogen
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Nemţii de la Daimler ar putea colabora cu japonezii de la Toyota pentru dezvoltarea şi chiar producţia de vehicule alimentate cu hidrogen. Colaborarea dintre cei doi giganţi este cel puţin interesantă, din moment ce ambii au colaborat la un moment dat cu Tesla – cei de la Daimler au obţinut tehnologie pentru modelele Smart în versiune electrică în schimbul unui pachet de acţiuni la Tesla, iar Toyota tocmai a început colaborarea cu cei de la Tesla. Cei doi constructori cu renume la nivel mondial vor să reducă pe cât posibil costurile de dezvoltare ale modelelor pe care le vor produce cândva şi la tehnologia pe care o vor utiliza acestea.
Colaborarea dintre Toyota şi Daimler ar fi primul proiect de asemenea anvergură dintre cei doi constructori. Pilele de combustibil folosesc o reacţie dintre oxigen şi hidrogen pentru a produce electricitate într-un proces care nu emite gaze ce contribuie la încălzirea globală. Corporaţia germană a dezvoltat deja pile de combustibil şi vehicule alimentate cu acestea, dar costurile de dezvoltare şi producţie ale acestor vehicule sunt prea ridicate pentru ca acestea să prezinte rentabilitate în viitorul apropiat.
Chiar şi cei de la Toyota au estimat că vor mai trece încă 10 ani până când această tehnologie va fi oferită publicului larg.Toyota investighează tehnologia pilelor de combustibil încă din 1992, iar Daimler a făcut primii paşi în acest domeniu în 1994. Constructorul german a investit deja peste un miliard de euro în proiectul ce vizează dezvoltarea acestei tehnologii pentru producţia de serie. Producţia de hidrogen emite şi ea noxe, ecologiştii anuntând că trebuie îmbunătăţită şi această tehnologie înainte ca aceasta să fie disponibilă publicului larg. Aceeaşi problemă apare şi în cazul vehiculelor electrice, diferenţa dintre acestea fiind posibilitatea teoretică de a încărca mult mai rapid un vehicul alimentat cu hidrogen, într-o manieră similară cu cea în care sunt alimentate vehiculele moderne de la o benzinărie.
Via | Yahoo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Citroen a prezentat noul Ami Buggy facelift, o versiune fără portiere care a fost disponibilă în trecut în serie limitată. De această dată, versiunea destinată aventurilor în aer liber este acum produsă în masă. (01.05)
-
Isuzu a prezentat oficial noul D-Max EV, prima versiune electrică a camionetei japoneze. Noul model utilitar promite o autonomie de peste 260 de kilometri. (30.04)
-
După ce anul trecut Aston Martin a scos din gamă verisunea de bază a SUV-ului DBX, producătorul britanic a rămas doar cu versiunea DBX707. Iată că Aston Martin a venit cu o versiune și mai puternică, numită S, cu 717 cai putere. (30.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Si-a dat seama un producator ca hidrogenul este viitorul. Intr-adevar, este greu de obtinut si procesul polueaza si el. Dar cu siguranta viitorul mai degraba va fii pe hidrogen decat electricitate.
Cu hidrogenul lucrurile ar deveni prea usor simple si chestiile simple si eficiente elimina din lant niste oameni care altfel scot profituri pentru care ar face aproape orice.
Miscarea electrica va avea si ea limitarile ei in situatia in care nu mai depinzi de petrolul arab dar rezervele cele maimari de litiu (necesar pentru stocarea energiei electrice in baterii)sun in China. Deci il inlocuim pe dracu' cu tac-su'.
2. Cat timp mai avem petrol la preturi cat de cat rezonabile, e normal sa aiba cautare hibrizii.
3. hidrogenul s-o gasi el in proportie practic infinita in univers, dar pe pamant el se gaseste "legat", cum e in apa, de exemplu. Ca sa-l extragi din apa, trebuie sa cheltuiesti o cantitate de curent cel putin egala cu cea furnizata mai apoi de procesul invers desfasurat in respectivele pile de combustibil ale masinilor cu hidrogen. De aici rezulta ca nu e nici un castig al acestei variante, alta decat autonomia mai mare furnizata masinilor, comparata cu autonomia actuala data de acumulatorii cu litiu. Dar cum un Tesla Roadster are deja de pe acum autonomie de 300 km, in 10 ani eu cred ca pilele cu hidrogen vor deveni mai degraba o linie de dezvoltare abandonata.