De ce a demisionat Chris Bangle de la BMW?

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 06.02.2009
Demisia lui Chris Bangle de la BMW a pus capat unei ere in cadrul grupului german. Demisia celebrului designer se leaga, se pare, de "Project i".

Demisia lui Chris Bangle, directorul de design BMW, a starnit un val de reactii in mass-media internationala, tot mai multe persoane incercand sa explice plecarea sa.

Potrivit unor informatii publicate pe BMWblog.com, se pare ca neintelegerea care a alimentat demisia sefului de design a fost legata de "Project i", la care Bangle lucra de ceva timp si care urmarea dezvoltarea unui vehicul urban care sa revolutioneze transportul in marile orase. Proiectul abia primise unda verde din partea conducerii BMW.

Divergentele se pare ca au aparut initial intre Bangle si Norbert Reithofer, presedintele BMW, incluzandu-i apoi si pe Klaus Draeger, seful departamentului de cercetare si dezvoltare, si chiar pe Adrian van Hooydonk, protejatul celebrului designer.

Discutiile in contradictoriu au pornit de la o dilema: viitorul "Project i" ar urma sa fie inglobat in gama unui constructor deja existent, BMW, MINI sau Rolls Royce, sau ar urma sa dea nastere unui brand complet nou, asa cum a facut-o Smart in cadrul Mercedes.

Cum cele trei branduri au propria filosofie de design, si o linie definita pentru viitorii 6-7 ani, Bangle a decis sa nu isi asume responsabilitatea pentru o tendinta pe care el nu o aproba.

Conducerea grupului bavarez a incercat sa ii ofere o alta pozitie lui Bangle pentru a incerca sa-i influenteze decizia, aceea de director de design a departamentului Designworks din Statele Unite, locul unde s-a afirmat si tanarul van Hooydonk. Eforturile au fost zadarnice, decizia lui Bangle fiind irevocabila. Cu toate acestea, designerul va continua cateva colaborari cu BMW, cel mai probabil la nivelul liniilor de interior ale modelelor viitoare.

Locul lui Bangle, va fi luat bineinteles de van Hooydonk, care se va ocupa in continuare de "Project i", urmand sa preia toate atributiile celui care l-a promovat in interiorul BMW. Pana in prezent van Hooydonk sustinuse toate proiectele lui Bangle, Proiectul i fiind singura divergenta dintre cei doi.

Ramane de vazut daca tanarul designer va continua cu succes noua filosofie de design si daca va putea pune bazele unei noi ere la BMW in aceste situatii de criza.

Influentele sale se vor resimti in gama de modele germane cel mai devreme peste 6 sau 7 ani.

via | BMWblog

Comentarii (6)

  • keep Bangle!
    Excelent articolul. Felicitari!
    0 0
  • bangle
    In sfarsit.Era si cazul, dar se pare ca are un discipol, ceea ce nu e bine.Daca continua filozofia lui Bangel nu e prea ok.De ce nationalitate este domnul Adrian?
    Peste 6-7 ani?e destul de mult.Sunt prea curios.Totusi nu pot spune ca nu apreciez noile modele bmw, dar nu se compara cu modelele '80-'00.Dar asta poate fi si vina conducerii bmw, pentru ca nici motoarele nu mai respecta traditia, desi au castigat premii si sunt cunoscute ca fiind cele mai bune motoare, regret inlocuirea motorului legendar de 6 cilindrii.
    Felicitari automarket pentru articol.
    0 0
  • Doamne Ajuta
    Baiatu asta, Bangle a dus BMW in cea mai proasta era de cand au existat ei. Modelele aparute din 2002 (seria 7), 2004 (seria 5) si din 2005 (seria 3) au dezgustat pana si cei mai patimasi admiratori ai marcii. Nu mai spun de vanzari ca au dezamagit permanent. Personal nu am vazut masini mai urate decat cele desenate de BMW in ultimii ani. Forme japoneze, trase de par si de unghiuri pe calculator de parca BMW ducea lipsa de aerodinamicitate sau agresivitate. Au transformat masinile din Fiare in Pisicute. Singurul lucru unde au excelat au fost motorizarile, si ATAT.
    Poate cu plecarea acestui Bangle se va reveni la forme mai traditionale BMW pe care le-au iubit toti de-a lungul deceniiilor.
    0 1
  • Claudiu
    Aproape adevarat
    Uraganu', trebuie sa te contrazic, cel putin partial. Nici eu nu am fost multumit de schimbarea liniei de design la BMW, odata cu aparitia pe scena a lui Bangle. In schimb, dupa ce a inceput sa-si bage coada respectivul, vanzarile BMW au crescut semnificativ, ceea ce insemna ca BMW a castigat adepti, nu a pierdut. Schimbarea s-a dovedit a fi una benefica pentru firma, chiar daca noi, traditionalistii, n-am fost prea multumiti.
    0 0
  • :))
    Eu zic ca modelele BMW din ultimii 5-6 ani au fost si sunt printre cele mai frumoase masini care au fost facute vreodata..... acum fiecare cu gusturile lui...Salutare!
    0 0
  • NUTZAKy
    bah voi care comentati ati desenat vreodata vreo masina
    daca vedeti si voi desene de chris bangle o sa vedeti cum se incheie liniile intrun pct
    analizati si apoi comentati
    sa vedem ce schite face Adrian van Hooydonk
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru