FOTO EXCLUSIV*: Viitorul Opel Astra OPC se pregăteşte de lansare

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 17.06.2011
Opel testează şasiul şi motorul viitorului Astra OPC, versiunea de performanţă a compactului cu trei uşi. Sportiva este aşteptată pe piaţă la mijlocul lui 2012.

Esential

300 de cai putere ar putea avea viitorul Opel Astra OPC.

După ce a făcut publice primele imagini ale noului Astra GTC, Opel face ultimele pregătiri pentru lansarea derivatului său de performanţă. Coupe-ul cu emblema OPC testează în prezent noul şasiu şi propulsorul turbo, lucru dovedit şi de cele mai noi fotografii spion, furnizate de CarPix.

Constructorul german şi inginerii diviziei sale sportive vor ascunde sub caroseria viitorului Astra OPC un propulsor cu patru cilindri de 2.0 litri, capabil să livreze punţii faţă puţin peste 300 de cai putere. Pentru a putea aşterne pe asfalt un asemenea bagaj de resurse, Opel va folosi un şasiu mult mai orientat către performanţă.

În plus, compactul va utiliza un diferenţial mecanic de tip Quaife în locul vechiului diferenţial electronic cu alunecare limitată, regăsit pe generaţia precedentă Astra OPC. Cei 300 de cai putere vor fi ţinuţi în frâu şi de un nou sistem de frânare, dezvoltat în colaborare cu cei de la Brembo.

La nivel vizual, Astra GTC va adopta un look ceva mai agresiv.

Pentru a sublinia asta, germanii vor folosi un spoiler frontal complet revizuit, un eleron posterior şi două ţevi de eşapament cu diametru generos. Dacă totul decurge conform planului, Opel este pregătit să introducă versiunea sportivă a compactului chiar la mijlocul anului viitor.

*Fotografiile ataşate acestui articol sunt publicate de Automarket în exclusivitate în România printr-un contract semnat cu o companie specializată din Suedia. Reproducerea acestor imagini pe teritoriul României fară acordul Automarket.ro este strict interzisă.

Comentarii (24)

  • who the fu*/ is OPC?
    oficiul pentru protectia consumatorilor?!
    14 17
  • Cosmin
    OPC
    OPC e prescurtarea de la Opel performance center.
    Daca reusesc sa tina consumul in frau, eu unul as da banii pe aceasta masina.
    13 3
  • @neo
    neo avanseaza incet ca miroase a fum de TDI pe aici
    15 3
  • @Cosmin
    "performance" fata de versiunea stoc, insa fata de Megane RS e "lame performance"
    24 16
  • acum de ce sa fim rai, Megane-ul e mai bun, asta e clar, dar nici asta nu e o masina de aruncat la gunoi, pentru marea majoritate diferentele de performanta si manevrabilitate sunt foarte putin sesizabile iar alegerea facuta se rezuma probabil la o afinitate pentru marca sau design.
    11 6
  • @ @cosmin,
    de unde stii ca e lame performance?inca nici nu a aparut ,esti profet?
    12 6
  • @ rtz, nu stie, e cel mai probabil o parere dar daca e sa ne luam dupa istorie e ceva mai slab. Asta nu insemna ca nu putem avea surprize insa :)
    6 6
  • mmmdaaa
    bai nene, iar le stiti voi pe toate? masina asta e inca sub teste si va fi in continuare o perioada. aia e mai buna decat asta si tot asa. ati facut voi test comparativ? lasati deoparte vechile modele? Stii cum sunteti voi? Ca aia doi barbati care stateau pe banca si treceau numai bunaciuni de femei prin fata lor si unul dintre ei, asta nu-mi place, asta are picioarele lungi etc. si il intreaba celalalt ma da tie ce-ti place? si el zice: daca nu pot sa le am, macar exigent sa fiu. asa si voi! weekend placut!
    13 1
  • dezamageste
    opel
    nu cred ca vor face mare branza...
    9 9
  • OPC-POWER
    ca si actualul h opc care cand a aparut a stabilit un nou record pe Nurburgring cu siguranta si acest OPC J va face senzatie.si am mers cu megane rs ca manevrabilitate probabil ca este peste opc insa ca feeling in momentul accelarii puternice opc-ul e clar superior. NM se simt mai brutal la astra opc si poate de aceea in linie dreapta nu are rival ,vorbind aici de masini stock.,ca si corsa de altfel.insa oricare din aceste hatch-uri este la intaltime si nu poate fi vorba de o superioritate clara si la toate capitolele a vreunui model.oricum pe strada conteaza mai putin calitatile de circuit ale renault rs. eu as alege oricand opc-ul insa nu as zice nu nici megane-lui sau focusului
    13 16
  • @OPC-POWER
    Si eu am mers cu Ariel Atom V8 si-mi pare mai lent decat skoda fabia 1.2 ma crezi?
    15 10
  • "nu conteaza calitatile pe circuit" - asta-i intotdeauna consolarea celor de pe locul 2
    12 9
  • Cocalarcu TDI
    Ca de obicei cocalarii cu TDI comenteaza aiurea.
    Luati-va fumul de diesel in nas si nu va mai dati cu parerea voastra de experti
    9 2
  • cititor
    top..
    cei mai buni in acceptiunea mea:
    1.megane rs
    2.civic type r
    3.focus rs
    15 8
  • nu conteaza pe strada atata de mult calitati;e de circuit ,doar daca ti-o iei sa suferi prin traficul infernal din bucuresti si vrei slalom-uri printre taximetristi ambitiosi si nici atunci nu poti scoate untul dintr-o masina ca asta.conteaza insa altceva si anume confortul interior si permitemi sa aleg un astra opc,sau focus rs (poate cu navigatie si un bord de masina de peste 20.000 de euro nu bord de logan cu 3 butoane.gen megane)masina o fi cea mai manevrabila dar nu ma incalzeste cu nimic in ro acest lucru ca doar nu ma duc pe circuit cu ea ? NU AVEM UNDE !!!!! dar cand dai atatia bani pe o masina poate ai si tu niste asteptari interioare decente nu execrabile.pacat de masina ca in rest e tare.(megane rs) dar per total opc sau focus rs sunt peste .PER TOTAL
    8 11
  • permite-mi ...ma grabeam
    6 4
  • trader
    De unde stii tu ca Megane RS nu-i confortabil? l-ai condus? nu prea cred !
    interiorul megane-ului rs e cu 10 clase peste opel astra
    10 8
  • @trader
    eiii lasa-i mai si pe ei... unii n-au avut brad de craciun cand erau mici si prefera acum opel astra...

    acum serios... astra parca are mai multe butoane decat un laptop! ce se intampla?
    8 7
  • pai e o masina adevarata cu butoane pentru tot ceea ce iti face viata usoara la volan.daca tu esti obisnuit cu interiorul de megane care are 5 butoane si un volan ,atunci e normal sa ti se pare multe butoane in astra ,nu esti obisnuit ,dar totul se invata.cheers
    8 9
  • renou' cazan
    observ sa e un subiect despre astra. de ce simt nevoia desteptii de mai sus sa pomeneasca de renault? au disparut cocalarii tdi si au aparut jenibilii cu masini low-cost renault marca "aproape dacia" =)). cand opel scoatea primul hatch renault .....?
    6 9
  • trader
    @GREEN ai auzit de ergonomie baiatule? OPC-ul nu face nimic mai special decat Megane RS, doar ca are consola centrala prost gandita... un bord mai aerisit, logic si intuitiv ar trebui sa fie obiectivul fiecarui constructor. Nu stiu ce a fost in capul celor de la Opel... Exemplu elocvent este Mercedes S Class... la cata tehnologie are masina aia pe ea ar trebui sa fie plina de butoane... deci intrebarea mea este: de ce sa stresezi inutil soferul si sa creezi confuzie? In fine... ce sa inteleaga niste mascarici a caror cultura auto se rezuma la Renault- aproape Dacia... Renault a inventat prima caroserie hatchbach prin Renault 16 si R4 si tot ei au venit cu primul hot-hatch sub forma Renault 5 Alpine , dar sa va cer sa stiti asta e prea mult...
    12 7
  • OPC-POWER
    daca tot te dai destept ar trebui sa stii ca renault 16 a fost primul hatch premium nicidecum primu hatch.aici despre asta vorbim iar kadett fastback era de ani buni pe piata in momentul aparitiei lu' R16. dar nici nu conteaza asta prea mult.ideea e ca singurele masini notabile de la renault (din pacate) in momentul actual sunt RS-urile si Renault Latitiude o masina excelenta cu mult peste Passat.Eu am condus Megane 2 RS si este o masina excelenta ,insa m-a dezamagit crunt interiorul parca e desenat de Mickey mouse.Nici 3-ul nu repara dezamagirea asta dar macar e o evolutie clara.Si asta s-o crezi tu ca in S Class nu e plina de butoane.Inseamna ca nu te-ai urcat intr-unul doar te-ai uitat pe geam in cel mai bun caz.Numai pe usi are vreo 20 ,consola centrala are si ea destule insa e mai mult pe baza Command Voice si daca o sa deschizi telecomanda o sa ai supriza sa descoperi niste "multe butoane" .wow..tare nu ? si daca le inumaram cam tot cat in astra or sa fie deci ...nu cred ca in renault-ul tau poti sa setezi vocal posturile de radio ca sa justifice un bord aparent fara butoane ca in S .cherrs
    7 8
  • trader
    @OPC-POWER
    kadett primul hatchback?!! hahahah da, asta-i cea mai buna gluma pe ziua de azi... Renault a inventat caroseria hatchback la inceputul anilor '60. Scurt ! Invata istoria automobilului si nu mai face pe mascariciul aici. Legat de S Class, ma refeream in general la filosofia contructorilor care pun in prim plan clientul si confortul oferit acestuia. Comparatia S-ului o facem cu A8, in niciun caz cu opel... S-ul e mult mai aerisit la interior, tocmai ca pune accent pe relaxarea clientului. Opel serveste salata si nimic altceva. Ar trebui sa mai varieze meniul...
    5 6
  • OPC-POWER
    eu cred ca ar trebui sa iti scoti batul din fund si sa fii obiectiv.Fii sincer si recunoaste ca renault ca marca e in cel mai bun caz ..modesta.Nu cred ca poti compara vreodata renault cu Opel cum nici Mercedes nu se compara cu Opel.Cat despre notiunea de hatchback ar trebui sa consulti un dictionar auto ca ai nevoie . Insa nu are rost sa polemizez cu un posesor de "renou'" indoctrinat .Daca iti permiti un clio sau megane rs ,poate si un latitude te poti simti important( ceea ce deja observ ca incerci sa emani prin vastele tale cunostinte auto dupa google.) .In rest masinile renault sunt ...jos de tot din pacate pentru tine. Tine minte primul hatchback premium nu e egal cu primul hatchback. salutari tie si greierasilor corespunzatori
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru