FOTO: Exemple de plagiat auto la Salonul Auto din China

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 24.04.2009
Mini, Mercedes, Toyota, Peugeot, Citroen si Rolls-Royce nu au scapat de "atacul clonelor". Constructorii chinezi au dat dovada de un nivel redus al originalitatii si la Shanghai 2009.

Salonul Auto de la Shanghai a adus, pe langa numeroase premiere mondiale importante, cum este cea a lui Porsche Panamera, si modele mai putin gustate de publicul european si american, insa la mare cautare in China. Este vorba de clone evidente ale unor modele care au prins pe pietele importante mature. De la MINI la Rolls-Royce, unele marci nu au scapat de "vigilenta" si de spiritul creativ al chinezilor, care au copiat aproape perfect cateva modele cunoscute, prezentandu-le drept creatii proprii.

Rolls-Royce Phantom - Geely GE

Cea mai mediatizata clona de la salonul chinezesc a aparut in curtea celor de la Geely. Constructorul asiatic nu s-a limitat la a copia modele populare, trecand la un nivel superior: GE este tras la copiator dupa Phantom, un model care in lumea buna reprezinta o tinta atinsa doar de catre cei mai avuti dintre posesorii de masini scumpe. Chinezii nu s-au sfiit la a copia grila frontala, statueta inaripata, blocurile optice frontale, cele posterioare, profilul si linia exterioara a lui Phantom, adaugand de la ei un interior in care bancheta posterioara s-a transformat intr-un scaun confortabil de tip fotoliu. Originalitate 100%. Evident, modelul chinezesc nu i-a lasat impasibili pe oficialii Rolls-Royce, care au anuntat joi ca se gandesc serios sa ii cheme la Tribunal pe oficialii Geely.

"Reputatia si imaginea Rolls-Royce sunt elemente care trebuie ocrotite. Iar grila, statueta si numele sunt marci inregistrate si nimeni nu are voie sa le copieze", spun sefii companiei britanice. Pana una alta, modelul a fost lansat pe piata din China, unde costa 35.000 de euro.

Mini Clubman - Lifan Motors 320

Chinezii de la Lifan au prezentat la Shanghai un model care copiaza in ceel mai mici amanunte Clubman-ul celor de la Mini. De la acoperisul vopsit in alta nuanta si pana la blocurile optice rotunde si grila clasa Mini, modelul botezat 320 reuseste sa concretizeze una dintre caracteristicile esentiale ale industriei auto din China. Modelul costa 48.800 de yuani (aproximativ 6200 de euro), fiind oferit impreuna cu un motor de 1.3 litri care dezvolta 88 de cai putere. De altfel, aceasta este mare diferenta dintre modelele in discutie, numarul de usi trecand aproape neobservat.

Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107 - JAC A0

Tripleta de modele citadine lansate de Toyota, Citroen si Peugeot acum patru ani la Salonul de la Geneva se transforma intr-o expozitie cvadrupla odata cu cooptarea inopinata a modelului JAC A0 in cerc. Constructorul JAC nu s-a limitat la a copia un model din tripleta de aur a oraselor europene, preluand cate ceva de la fiecare dintre cele trei rezultate ale colaborarii nipono-franceze. JAC A0 vine cu un motor de 1.3 litri, urmand ca ulterior sa primeasca in gama un propulsor mai puternic, de 1.8 litri.

Pretul sau anuntat la Shanghai este echivalentul a 7000 de euro.

Mercedes SL/CLK - BYD B8

Va doreati un model cabrio la pret competitiv? Chinezii de la BYD au raspunsul si solutia: modelul B8, proaspat prezentat la cel mai mare eveniment auto din China. Veti avea insa o problema cu posesorii unor modele ca Mercedes SL sau CLK, care nu vor fi deloc incantati vazandu-va la volanul unei masini care seamana in profunzime cu al lor, doar ca se ridica la 20% din pretul de vanzare al acestora. BYD (acronimul de la Build Your Dreams) a reusit sa scoata pe piata un model despre care comentatorii prezenti in China afirma ca, spre deosebire de modelele Mercedes care au cate 7-8 airbag-uri si alte cateva sisteme importante de protectie, are... un parbriz. BYD nu se afla la prima abatere de acest tip, constructorul chinez abordand anterior identic "problema" BMW Seria 7 prin modelul F6.

 

Comentarii (25)

  • Cristi
    greseala
    nipono-japoneze ?!
    0 0
  • Bogdan
    macar ei incearca !
    Macar chinezii incearca "ceva" nu ca noi romanii, care luam totul de-a gata de la altii si ne mindrim cu ce-am facut!
    Nici macar "copiile" noatre nu sunt reusite ca ale chinezilor (vezi dacia sau logan) ... copiile chinezesti macar arata bine!

    Iar despre siguranta ... e plina lumea de accidente "de mari proportii" cu mertzane si bmw-uri, asa ca orice comentariu pe aceasta tema cred ca este de prisos
    1 2
  • Andrei
    Bravo lor
    Da, astia macar incearca sa faca ceva. Copiaza, dau locuri de munca, permit amaratilor sa aiba masini care seamana cu masinile de vis, pe cand noi ... ce? Am copiat cate un model si am stat cu el zeci de ani, vezi dacia 1300toamna care in afara de mici retusuri altceva nu prea a avut de-alungul vietii.
    1 0
  • dacliber
    preluati titluri de invidiosi
    nu tine deloc de faptul ca nu se pricep la design sau nu au originalitate, ci de faptul ca clientii isi doresc exact modelul ala, la bani f putini, oricum sigla de pe capota intereseaza putin. din cauza reclamelor (pe care apropo asa nu le platesc ei) in mintea cumparatoriilor ramane o anumita silueta, care clar si-o doresc, vezi Honda Acord care avea linie de BMW si in Europa s-a vandut cel mai bine in Germania. Oricum pot sa moara de ciuda toti nu au ce sa le faca, vom fi chinezi in 50 de ani!!!!
    1 0
  • Comentarii de copii mici fara minte
    E o totala lipsa de respect pentru cei care isi storc mintile sa iasa cu un design nou pe placul a cat mai multor oameni.
    Copiile ar trebui aspru pedepsite.
    Iar daca dorinta e atat de mare incat sa copieze un model atunci ar trebui sa cumpere dreptul de a folosi acelasi design de la originalul producator.
    Chinezii din ce vad adopta strategia "prosti dar multi"
    Halal salon auto, masinile inseamna competitie iar designul e cel mai important in zilele astea. Ei nu intra in competitie, sunt demni de mila pentru lipsa de originalitate.
    Patetici. Asta e cuvantul ce ii caracterizeaza.
    0 0
  • sa moara toti
    IMI doresc sa moara toata natia asta de idioti...daca voi nu vede ti pre a bine dar este o mare diferenta intre cacaturile astea si masinile originale...ei mai au mult pana o sa ajunga la adevarata putere pe care o au europenii .....sunt niste cacati cu ochii alungiti de la orez...de atat sunt ei in stare...eu sincer pe rug i-as arde...nemernici cum au facut cu bmw x5 ...sunt fan bmw iar jegosii astia strica liniile adevaratelor masini. va rog sa imi scuzati limbajul dar mor de suparare cand vad ce fac astia. si pentru cei de sus daca as avea bani...platesc 100.000 de euro numai pe emblema de la bmw pt ca stiu ce valoare are si stiu ca imi cumpar ceva f de calitate.
    0 1
  • foarte tare
    daca imi iau un gelly moare JiJI cand aude cati bani am dat pe el...:))), adevarul e ca preturile sunt prea tari, imi iau un mini la 6200 cat un logan nou... si pun pariu ca e mai bun... si plus de asta... daca inlaturi anumite embleme de pe masina... romanilor prea putin le pasa sau multi nu vor stii ca e o clona... sau sa vii cu un BYD B8 si sa zici ca e mertan si sa il iei cu putin peste 10k de euro...:) e o afacere :P
    0 0
  • copyright
    eu chiar nu inteleg faza asta cu copiatul....chiar nu exista o lege a copyright-ului care sa le permita adevaratilor designeri sa ii dea in judecata sa-i falimenteze...ce naiba in muzica se poate intampla asta pentru o melodie , dar la nivelul asta??!! Eu chiar nu inteleg de ce nu fac nimic contructorii de automobile...
    0 0
  • @ gaby
    In China nu exista legea copyright-ului iar aceasta tara cu 1.3 miliarde locuitori este o piata mult prea mare ca sa-si permita cineva sa o boicoteze . Castigurile sunt mult mai mari decat daunele . In special in industria auto, China va deveni o piata vitala in urmatoarele decenii pentru constructorii europeni si nu numai .
    0 0
  • bogdan
    bravo lor
    La cate sute sau mii de modele de autoturisme sunt pe piata este aproape imposibil sa vii cu ceva complet diferit.Iar legat de copiile chinezilor ...bravo lor ,poate le da o lectie marilor constructori ,aratandu-le ca aceleasi masini se pot face multtt mai ieftin decat le fac ei cu toata tehnologia lor.Daca esti fan bmw , ai sa scoti un sac de bani si ai sa til cumperi , daca nu, ai sa dai jumatate din acei bani sau mai putin si ai sa iti ei ceva asemanator.Nu spune nimeni ca originalul ar fi mai calitativ dar, e prea mare diferenta.La majoritatea masinilor cumperi "traditia - firma" sau cum vreti sa ii spuneti, si sunt persoane ca mine spre exemplu care nu pune accentul pe firma ci pe produsul in sine, si de ce sa nu fie si produse asemanatoare dar fara pretentii de brand? le fel si la haine ,electronice etc.
    1 0
  • ce-mi place
    la chinezi este ca asa mititei cum sunt ( dupa unele cercetari cica si la ei a mai crescut statura din cauza fastfudului ) sunt o putere economica sii doare in cur de toti iar vina o poarta aceleasi firme occidentale care s-au lacomit la bani si s-au dus sa investeasca acolo ducand si tehnologie cu ei
    1 0
  • @ bogdan
    Da-mi voie sa te contrazic . Ce este la suprafata (designul exterior si interior) poate fi copiat insa substanta, esenta nu poate fi copiata . Te-ai intrebat de ce masinile "Made in China" stau atat de prost la capitolul siguranta ? Ca sa produca masini de 5 stele producatorii europeni, americani si asiatici (japonezi si sud-coreeni) investesc sute de milioane de euro in tehnologii noi, in materiale revolutionare, care nu pot fi copiate ci doar furate insa acest lucru este mai greu . Acelasi lucru si la capitolul motoare . Cat de fiabile crezi ca sunt motoarele dezvoltate de chinezi ?
    0 1
  • ii un fel de snobism...cum sa te impaci cu tine conducand o masina ca si asta?...neintentionat vor face bani pe urma oamenilor snobi...si fara bani.
    aproape trist.
    0 0
  • foc
    Dati-va foc toti cei care i laudati. Chinezarii
    0 1
  • lol
    ii da pe masa in judecata
    aia ori sunt prosti ori provoaca "razboi" cu tara care probabil chiar ei au inscriptionat pe tenesi (made in china)
    nu are ce sa le faca asa cum USA nu a avut ce sa le faca cand cu treaba cu tibetul
    1 0
  • Deci masinile astea in afara de faptu ca seama cu alte masini serioase, nu mai fac nimic. De exemplu in caz ca nu stiai, inaptilor care le laudati, masina Geely care circula pe sosele din romania au primit la testele de siguranta 0 puncte. Deci mai concret Dacia se pisa pe toate modelele alea la un loc chiar si cu Super Nova. In alta ordine de idei calitatea motorului, a tablii de pe ea, si a confortului probabil sunt bune doar pentru niste tarani ca voi care au facut si ei imprumut la banca si si-au luat un 318 sau o japoneza si se dau mari jmekeri. In masina dasta ar trebui sa va urcati voi. SI un sfat pentru mamele voastre: "Spuneti stop accidentelor!"
    0 1
  • ferrari
    Probabil ca acusi vor scoate un model care seamana cu ferrari si care sa aiba motorul de pe Tata Nano :))
    0 0
  • cristi
    olol
    Eu zic sa ascultati toti de Pi0nu, a inceput postul cu "deci", sigur stie ce vorbeste! Pai mai voi prapaditilor ce ati facut credit la banca sa va luati masina (unde ai mai auzit asa ceva... prapaditilor!) Taranilor care sunteti tarani! Pai beemve de 1.8 stiti sa va luati?! Sarantocilor! Masina japoneza?! Vai de capu vostru! Rade toti bisnitarii de voi cand parcati in fata la cazino si ei e cu salupele nemtesti parcate. Luati exemplu de la Pi0nu, care, dand dovada de educatia inalta pe care a primit-o in decusrul vietii, prin limbajul ales, va arata cum se munceste in romania onest pentru bani si se cumpara masina bengoasa! Prapaditilor care sunteti saraci!*

    *pamflet
    1 0
  • ....
    Domnilor, atat timp cat isi pun siglele lor este super ok.... Ar fi foarte grav daca ar folosi si sigla modelului plagiat...bravo lor ca au de lucru pe criza asta.
    0 0
  • Pt Alex
    Stai tu linistit ca pe ferrari l-au plagiat de mult dar acolo a fost o mare magariie ca iau folosit si sigla lui Ferrari. Au facut F355 din Toyota mr2
    0 0
  • Bogdan
    Copyright pentru toti fanii BMW
    Chinezii au INVENTAT (!!!) hirtia pe care toti marii designeri de masini o folosesc ca suport de schite sau material auxiliar utilizat la vopsire.
    Daca ne-ar lua drept copyright cite 0,000001 yuani de-ai lor pentru fiecare foaie de hirtie pe care toti o folosim ... AM CERE CU TOTII CETATENIE CHINEZA !!!
    1 0
  • Pi0nu a vrut sa spuna ca pe afara e vopsit gardul si inauntru e leopardul;in stilul lui de exprimare.Sunt doar copii de carcase reusite.
    0 0
  • pentru marele cristi
    Cristi, in primul rand stiu gramatica limbii romane foarte foarte bine, in al doilea rand daca tu crezi ca unu care isi ia o masina nemteasca sau japoneza cu un credit pe 2-8-20 de ani nu inseamna ca isi permite asa ceva; adica pe intelesul tau, o persoana isi permite un bun atunci cand are bani in buzunar, nu bani din viitor. In al doilea rand, nu am facut pe toata lumea tarani, dovada ca cei care nu s-au simtit nici nu au comentat, pe cand altii....da. Asa ca daca tu consideri ca eu am spus ceva gresit, te rog sa ma corectezi cu argumente. Te salut!
    0 0
  • ferrari de 20000 de euro
    sunt cateva in bucuresti si nu sunt facute din toyota mr2 ci chiar copiate dupa originale........unul fiind in posesia unui cunoscut fotbalist ,ma rog,asa am auzit la carcotasi ca radeau la radio de el cum s-a dus la un service si l-au gonit aia de acolo cu troaca.....
    0 0
  • pt bogdan
    si pt toti cei care cred ca acesti micuti galbejiti si cracanati sunt buni de ceva.
    Sunt buni de ceva si ei SA DEA TEAPA LA ASTIA CA VOI, CARE II IUBESC ATAT SI CARE CRED CA TOATE LUCRURILE LOR SUNT BUNE...SUNT BUNE DE ARUNCAT CU VOI CU TOT(imi cumpar tenisi si alte haine pe care scrie made in china si dupa 1 luna maxim imi ies degetele prin ele. Vand numai cacaturi copiate dupa marile firme si dai pe ele cat pe niste jeguri care le arunci pana sa le folosesti.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru