Marchionne: "Maserati va crea un rival pentru Porsche Cayenne"

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 23.11.2010
Sergio Marchionne, şeful Alianţei Fiat-Chrysler, a confirmat faptul că Maserati va dezvolta un SUV premium de performanţă. Viitorul SUV ar putea avea motoare din actuala gamă Maserati.

Zvonurile legate de dezvoltarea unui SUV sub sigla Maserati au fost confirmate chiar de Sergio Marchionne. În timp ce Alfa Romeo va folosi platforma noului Jeep Grand Cherokee pentru a realiza un rival al lui BMW X5, Maserati va folosi o platformă DaimlerChrysler mai veche, destinată atunci pentru Mercedes-Benz ML, R-Klasse şi GL, pentru a construi un rival al lui Porsche Cayenne. SUV-ul respectiv va folosi actualele motorizări din gama Maserati, deşi există posibilitatea supraalimentării acestora pentru a obţine un nivel superior de performanţă.

"Unul dintre lucrurile pe care le căutăm acum este utilizarea arhitecturii respective şi extinderea aplicaţiilor acesteia pentru viitoare produse, atât în cadrul Chrysler, cât şi în afara mărcii Chrysler", a declarat Sergio Marchionne.

În primă fază, Sergio Marchionne a declarat că platforma lui Jeep Grand Cherokee va fi utilizată şi pentru SUV-ul Maserati. Atât Alfa Romeo, cât şi Maserati au prezentat în urmă cu câtiva ani câte un concept care prefigurează un viitor SUV.

Conceptul Alfa Romeo se numea Kamal, în timp ce echivalentul său în gama Maserati se numea Kubang. Sunt şanse ca platforma să fie preluată şi de Fiat pentru a genera un SUV ceva mai ieftin, care să rivalizeze SUV-urile compacte, dar nu există informaţii în acest sens pentru moment.

Via | Autocar

Comentarii (10)

  • ...
    si tu Maserati!!?
    11 0
  • Andrei
    Incet dar sigur Maserati ( si nu Alfa Romeo ) isi mareste gama pentru a lupta de la egal la egal cu Mercedes, BMW, Audi & Co
    Aceasta stire este inca o dovada ca Sergio Marchionne analizeaza foarte serios vanzarea marcii Alfa Romeo catre VW Group . Dupa ce FIAT a anuntat recent ca va oferi un rival pentru Mazda MX-5 dar nu sub marca Alfa Romeo cum era de asteptat ci sub marca Abarth, iata ca acum vine aceasta stire care anunta ca FIAT va intra in segmentul SUV-urilor premium dar nu cu Alfa Romeo ci in schimb cu Maserati . Incet dar sigur, Maserati ( pregateste in prezent un rival pentru BMW Seria 5 ) si nu Alfa Romeo devine rivalul propus de FIAT-Chrysler pentru a lupta cu Mercedes, BMW, Audi & Co . Recent, Marchionne a declarat ca este dispus sa vanda Alfa Romeo pentru 20 miliarde euro, dupa ce in urma ca cateva luni suma ceruta era de 100 de miliarde euro . In acest ritm, pana la Salonul de la Geneva din martie 2011, este foarte probabil ca pretentiile lui Marchionne sa scada suficient de mult astfel incat VW Group sa-i faca o oferta de luat in seama ( http://europe.autonews.com/article/20101119/BLOG12/311209999/1193 ) .
    12 3
  • Maserati SUV
    Pe vechea platforma a Mercedes ML nu se poate construi un SUV sportiv precum Cayenne sau X5.Vechiul ML avea punte spate semirigida si sasiu separat
    9 3
  • Andrei
    @ bernd
    Viitorul SUV Maserati se va construi pe platforma noului Jeep Grand Cherokee ce utilizeaza platforma actualului Mercedes ML ce a debutat in 2004 si va primi o noua generatie in 2011 . Oricum, Mercedes nu are motive de ingrijorare, la data cand va aparea acest SUV Maserati, platforma utilizata va fi " veche " .
    13 0
  • @Andrei
    Recent Marchionne a declarat ca nu se pune problema sa vanda Alfa Romeo.
    Alfa Romeo a fost anuntat inca de anul trecut drept concurent pt. VW, nu pentru BMW, iar SUV-ul Maserati e in plan de vreo 6 ani (daca nu ma insel).
    4 9
  • Andrei
    @ ztele
    Declaratiile de acest gen trebuie luate intotdeauna cu rezerve, pentru ca orice CEO pana nu este semnat contractul nu va confirma acest lucru in fata presei ( ca exemplu, in noiembrie 2009, Osamu Suzuki ( Suzuki CEO ), a declarat ca nu au discutat deloc cu cei de la VW iar articolele din presa sunt pure speculatii, ca numai la 2 saptamani distanta, VW Group sa cumpere pentru 2.5 miliarde $ aprox. 20 % din Suzuki Motor Corporation ) . Prin contractul semnat in 2009 cu guvernul american, FIAT este obligat prin contract ca pana in 2014 sa-si mareasca pachetul detinut in cadrul Chrysler la 51 %, insa pentru acest pachet de 31 %, FIAT va trebui sa plateasca cash, in momentul de fata guvernul american evaluand Chrysler la 16 miliarde $, prin urmare suma de care are nevoie FIAT nu este mica . In acest sens, Sergio Marchionne a declarat ca evalueaza mai multe decizii strategice, printre care vanzarea Magnetti Mareli, cedarea a 39 % din Ferrari ( este o varianta viabila, pentru ca FIAT va detine cu 51 % controlul total la Ferrari, in plus incasand aprox. 1.5 miliarde euro pentru 39 % din Ferrari ) sau chiar vanzarea pe " un pret foarte mare " a marcii Alfa Romeo . Articolul din AutoNews semnat de italianul Luca Ciferri nu este lipsit de logica ( http://europe.autonews.com/article/20101119/BLOG12/311209999/1193 ) .
    10 1
  • :)))))))
    @ Andrei : suma ceruta era de 100 mld euro ???? Cu banii astia cumperi o tara , nu o marca auto :)))))))))))
    10 0
  • Andrei
    @ grecu
    Nici macar Toyota Motor Corporation nu valoreaza 100 miliarde euro, ieri valoarea la bursa a gigantului japonez fiind de 87 miliarde euro .
    11 1
  • Ce bine era daca ii preocupa subiectul asta acum 5-6 ani.
    Faptul ca atat de tarziu reactioneaza la piata imi arata cat de prost e conectat grupul cu piata si cat de greu e in stare sa reactioneze.

    La dinamica actuala, cei cu sanse reale de a castiga serios sunt trendsetter-ii, nu urmaritorii...

    Si imi pare rau ca nici acolo unde au creat un trend cu Quattroporte au fost depasiti de urmaritorii seriosi (vezi doar Panamera dar si pleiada care vine dupa cu Rapide si alte minuni...).

    Nu mai zic despre faptul ca tot la ei in grup si tot cu probleme, sedanul sportiv a fost inventat de Alfa Romeo, dar ideea a fost capitalizata cel mai bine pana acum de BMW.

    Incep sa cred ca Marchionne nu a putut exprima adevarul ca ar fi fost linsat (cand a spus ca fara Italia lui Fiat i-ar fi mai bine), dar spiritul italienilor ii ajuta pe de o parte sa fie creativi si ii distruge ca nu sunt in stare sa se organizeze si sa faca un management serios al productiei, produselor si sa urmareasca piata.
    3 1
  • Alfa la VAG?
    Nu inteleg de ce toti (mai mult sau mai putini fani VW) cred sau spera ca Alfa sa ajunga la VAG?
    Au o groaza de modele si marci in corporatie.....dar cred ca le lipseste distinctia.....e ca atunci cand iti faci un restaurant....ori are specific romanesc ori obligatoriu ii inventezi o denumire italieneasca, meniu in italiana.....sa pari mai de lume buna. Cred ca asta le lipseste nemtilor.....oricat ar incerca, nu obtin rafinamentul italienilor...chiar si asa criticati cum sunt.....parca tot mai bine le suna italieneste oamenilor...Stiu ca voi fi criticat pt asta.......dar sa nu uitam ca VAG tot ia de la italieni si tot nu reuseste ceva semnificativ.....parerea mea.....designerul lor este designerul Alfa, casa de design achizitionata de curand .....Giugiaro....este cea responsabila de ultimele modele Alfa si nu numai.....
    Legat de fiabilitate.....cum zicea cineva.....sub capota numai bosh, si alte piese de origine germana...........atunci de unde mitul fiabilitatii scazute? Prestanta reprezentantelor este cu totul altceva.....
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru