Mitsubishi va construi 100.000 de vehicule electrice pentru Peugeot si Citroen

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 10.03.2010
Parteneriatul dintre Mitsubishi si Grupul PSA Peugeot Citroen a fost extins prin marirea comenzii de vehicule electrice pe care le vor cumpara francezii. Acestia au nevoie de 100.000 de unitati, pe care ar trebui sa le vanda in patru ani.

Mitsubishi a anuntat ca va construi 100.000 de vehicule electrice pentru francezii de la PSA Peugeot Citroen. Cei trei producatori de automobile au deja un parteneriat pentru constructia de SUV-uri si vor mentine legaturile pentru reducerea costurilor si cresterea volumului de productie. Francezii de la PSA au semnat initial un contract pentru 25.000 de vehicule electrice de la Mitsubishi, dupa care si-au dublat comanda la sfarsitul anului trecut, ca apoi sa isi dubleze din nou comanda la inceputul lunii martie.

Contractul dintre Mitsubishi si PSA Peugeot Citroen este valabil din 2010 pana in 2015 si se refera la furnizarea de platforme pentru vehicule electrice. Citroen va construi modelul C-Zero pe platforma lui i-MiEV, in timp ce Peugeot va dezvolta modelul iOn pe aceeasi platforma. Productia va incepe in luna octombrie a acestui an, iar produsele vor debuta pe piata europeana pana la sfarsitul lui 2010.

Jean-Marc Gales, directorul de brand al PSA Peugeot Citroen, a anuntat ca marcile pe care le reprezinta vor fi primele care vor comercializa publicului european vehicule electrice. Astfel, cei de la Peugeot si colegii lor de la Citroen vor fi primii producatori de automobile care vor oferi un vehicul de productie 100% electric pe piata din Europa.

Chinezii de la BYD si francezii de la Renault sunt urmatorii constructori care ar trebui sa lanseze un vehicul electric pe piata din Europa.

PSA spera sa vanda 25.000 de vehicule electrice in fiecare an, acest volum fiind impartit intre marcile Peugeot si Citroen. Mitsubishi poate sa produca doar 9.000 de baterii pentru vehicule electrice in urmatorul an, urmand ca in 2011 sa construiasca 18.000 de asemenea baterii. Din moment ce Mitsubishi vrea sa vanda 30.000 de unitati i-MiEV pe an, acestia trebuie sa construiasca un total 55.000 de vehicule electrice pe an pentru a raspunde asteptarilor de vanzari. Peugeot si Citroen vor vomercializa modelele iOn si C-Zero contra unei sume de aproximativ 30.000 de euro, in timp ce Mitsubishi i-MiEV pleaca de la 48.000 de euro in Germania. Spre deosebire de Citroen si Peugeot, Mitsubishi vrea sa vanda modelul i-MiEV flotelor, in timp ce marcile franceze doresc sa vanda modele electrice publicului larg din orasele mari.

Via | AutomotiveNews (inreg.)

Comentarii (4)

  • stai asa.. de unde vine diferenta de 18000 de euro? ca-i aceiasi masina....

    ( ati scris " vor Vomercializa" )
    3 0
  • Mitsubishi produce masina si o vinde cu 48,000 euro . PSA o cumpara de la Misubishi si o vinde cu 30,000 euro . Destul de ciudat !
    4 0
  • George
    preturi
    @Alex nu ii chiar asa, dar oricum productia costa numai 10.000 euro :)
    0 2
  • NeoGalaxy
    Ei de construit le construiesc pe cele 55k de automobile, totusi fara baterii cum vor functiona? Cu energie solara sau o sa fie hibride? Adica 55k este ceva mai mare decat cele 9k de baterii pe care le pot construi cei de la Mitsu...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru