OFICIAL: ESP-ul va fi obligatoriu incepand cu 2011!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Parlamentul European a aprobat saptamana trecuta propunerea prin care toate modelele vandute in Uniunea Europeana vor fi nevoite sa dispuna in dotarea standard de sistemul de control electronic al stabilitatii, cunoscut mai ales sub acronimele ESP sau ESC.
Decizia europeana vine dupa luni intregi de propuneri de legislatie in care constructorii au avut pana la urma ultimul cuvant. Desi unii isi doreau ca sistemul sa fie obligatoriu inca din 2010, alti producatori europeni au cerut ca termenul-limita pentru integrarea pachetului in dotarea standard a tuturor modelelor sa fie prelungit pana in 2012. La final, s-a ajuns la un consens: noile norme vor intra in vigoare in luna noiembrie 2011, cu amendamentul ca vor exista cateva perioada de tranzitie pentru a permite constructorilor sa se adapteze la noile norme.
ESP-ul nu este insa singurul sistem obligatoriu peste doi ani. Impreuna cu acesta, pachetele ABS si cel de reglare a presiunii din pneuri vor face si ele partea din dotarile de serie ale modelelor aflate in vanzare pe teritoriul UE.
Nu in ultimul rand, emisiile de CO2 au fost si ele atacate de noua decizie, care prevede ca media emisiilor modelelor unui producator sau ale unui grup auto sa nu depaseasca 120 de grame CO2/km.via | Reuters (inreg)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
cat sa ne ajunga pe mult timp, avand in vedere perioada de tranzitie, si pana vor disparea cele fara esp, vom circula deja in masini bazate pe propulsie electrica si cu esp :-)))
1. Cantitatea de CO2 emis este cea mai mare aberatie auzita vreodata cand vine vorba de "poluare". CO2 este un element esential pe planeta noastra care ajuta la pastrearea climatului cald si hraneste vegetatia care la randul ei produce oxigen pt noi.
2. Sa inteleg ca ferrari, lamborghini, porsche etc trebuie sa faca 10 modele de tico ca sa compenseze 2 modele adevarate? Ce regula cretina mai e si asta?
in rest, masura cu media emisiilor mi se pare prost gandita, pt ca nu stiu cum se poate face o medie la un producator, pentru ca nu stie dinainte cate va vinde din fiecare model in parte
Daca reusesti sa il dublezi o sa ajungi aproape destept.