Feedback

STUDIU: 22.000 de taxiuri emană 4.000 de tone de CO2 pe săptămână

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 28.07.2011
Taxiurile contribuie într-o proporţie semnificativă la poluarea unui oraş, arată cei de la EcoVelocity. În cazul Londrei, 4.000 de tone de CO2 sunt eliminate săptămânal în atmosferă de 22.000 de taxiuri aflate în circulaţie.

Potrivit unui studiu realizat de cei de la EcoVelocity, Londra ar putea să scape de cel puţin 4.000 de tone de CO2 din atmosferă dacă toate taxiurile ar fi vehicule electrice. Mai mult decât atât, valoarea respectivă ar putea fi triplată dacă taxiurile private din Londra ar fi electrice, spun cei de la EcoVelocity. Londonezii au la dispoziţie 22.000 de taxiuri Hackney, celebrele taxiuri negre cu aspect retro.

LTI, constructorul celebrelor taxiuri negre, a anunţat o versiune electrică a emblematicului model în 2008. Vehiculul respectiv, bazat pe TX4, nu a debutat încă pe piaţă. Între timp, alţi constructori au lansat deja vehicule electrice, în timp ce GM a lansat două modele care pot parcurge între 40 şi 80 de kilometri fără să consume benzină – Chevrolet Volt şi Opel Ampera. Nici Volt şi nici Ampera nu au debutat încă pe piaţa din Marea Britanie.

"Taxiurile negre sunt cele mai comune vehicule întâlnite pe drumurile din Londra, aşa că nu este surprinzător să aflăm că acestea contribuie la o mare parte din poluarea din oraşul respectiv. Cifrele uimitoare pe care le-am prezentat cu acest studiu ilustrează clar diferenţa în calitatea vieţii londonezilor printr-o singură schimbare", a declarat Giles Brown, directorul EcoVelocity.

Transporturile rutiere reprezintă 80% din poluarea din zona centrală a Londrei, iar taxiurile reprezintă 20% din totalul emisiilor de CO2 din capitala Regatului Unit. În decembrie 2010, Boris Johnson, Primarul Londrei, a anunţat un nou proiect de lege, menit să îmbunătăţească nivelul de calitate al aerului din Londra. Acesta a introdus o limită de vârstă de 10 ani pentru taximetrele negre existente şi de 15 ani pentru vehiculele private de închiriat. Începând cu 1 aprilie 2012, taxiurile britanice vor avea o vechime maximă de cinci ani şi vor respecta normele Euro5, în timp ce taxiurile private vor respecta cel puţin norma Euro4. Actualul LTI TX4 respectă doar normele Euro4.

Via | Carscoop

Comentarii (8)

  • bogdan
    taxi
    pai si la noi vezi taxiuri 1.5 dizal care au tot portbagajul negru din cauza fumului degajat pt ca ei merg "la consum'" si schimba la 1000rpm
    La unele nici nu se mai vede numarul de cata "funingine" s-a depus pe el
    4 2
  • Etienne
    poluare
    La noi trebuie mers excesiv de turat din cauza combustibililor de proasta calitate. Portbagajul negru e si de la reviziile lipsa, pe care firmele de taxi sau taximetristii privati le evita pentru a face economie ("sunt putini banii , sefu". Masura luata la Londra e una de bun simt, un semn al normalitatii intr o lume civilizata, ceea ce la noi, in "India", nu e cazul. Probabil se va ajunge la adaptarea unui motor electric la taxiul clasic, sau un nou model electric, dar care va avea designul clasic.
    3 0
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • nush de ce ii dati voturi negative lu' bogdanel... cam are dreptate :)

    in alta ordine de idei - in loc sa ofere miliarde de euro/lire/etc sub forma de subventii pentru populatie la achizitionarea unei masini electrice ar putea sa ofere ceva mai mult pentru taximetristii care aleg sa achizitioneze masini cu motoare "eco" (nu vad cum ar face fata o electrica la regimul de taxi - dar un diesel euro5 ar aduce ceva imbunatatiri). Impactul ar fi probabil mai mare daca 22000 de taxiuri isi scad emisiile cu 20% decat daca se vor vinde in anglia 10000 de leaf/ampera/ZE iar firmele de taximetrie ar putea sa beneficieze de reduceri substantiale .. aproape jumatate din costul unei masini noi (pe langa pretul special oferit la cumpararea unei flote) ... parerea mea :)
    1 0
  • bolovan
    electric in oras
    @unkle
    De ce sa nu faca fata o masina electrica? In trafic? Face mult mai bine fata decat un o masina cu ardere interna. Hai sa-ti dau si motivele:
    1) Viteza de rulare ii mica (viteza medie 20-25km/ora). Prin urmare...motorul consuma exact cat ii nevoie sa propulseze masina (la viteze mici...motorul cu ardere interna ii odios de ineficient...chiar si diesel)
    2) Cand sta (cam 30-40% din timp)...motorul nu consuma energie (motorul electric)...cel cu ardere interna da.
    Si te rog nu ma lua cu faptul ca productia de energie electrica polueaza, energia electrica in proportie de 57% (in europa) ii produsa din energie regenerabila (eoliana, hidro etc). Mai mult, pluarea produsa 100 km parcursi ii mult mai mica cu electric, chiar produs prin arderea fosila, decat prin arderea directa de combustibil.
    3) Poluarea fonica?
    Prin urmare, impactul ii colosal daca se trece pe masini electrice. Iar nesemnificativ daca se trece pe diesel (sa nu uitam, o masina diesel, chiar daca are emisii de CO2 scazute, nu se limiteaza doar la a emite CO2)

    @bogdan problema nu-i schimbatul la 1000 rpm (nu asta freaca masina). Ci modul in care conduc (la 1000 rpm baga talpa in podea)+inca un aspect foarte important: motorina nu-i luata de la pompa...ci locomotive etc. Dar asta nu mai tine de subventii..etc Ci de educatia taranului...aaaa...pardon...soferului de la volan
    2 0
  • ****
    Nici peste 30 de anii nu va fi pe taxi masinii electrice ,spun de ce in orasele mari din RO masinile de taxi parcurg 150 -200 km 12-16h daca vorbim de masinile la plan 2 soferi ajung sa faca si 300- 350 km in 24h ,sa luam Germania unde o masina de taxi nu poate sa faca mai mult de 5 ani taxi ( ne uitam la masinile de taxi in 2 ani depasesc lejer 180-220 mii km)....s.a.m.d .Credeti ca o sa se complice cineva cu masini de electrice care parcurg intre 40 -80 km/zi ?? Nici un producator nu a venit cu costurile de revizii ,pret baterii, daca au oameni pregatiti in service (ca doar stim ce pregatit e personalul din service )plus alte probleme .
    1 0
  • bolovan
    ***
    @anatomy. O masina electrica are autonomia aproximativ egala si in oras si in afara (150 km). Si cu un mic tuning de batarii...poate sa creasca si cu 100%. Adevarat, masina ii mai grea cu 200 km. Dar la viteza mica...si la greutatea unui taxi...plus cuplul unui motor electric...nu influenteaza prea mult.
    Mai mult, ai ramane uimit, dar exista acumulatori cu capacitati de 2-3 ori mai mari, iar timpi de incarcare foarte mici (discutam de minute...) (nu's de ce nu sunt pe piata...probabil din motive lesne de inteles...dar nu-i aici momentul pentru discutia asta). Daca-mi aduc aminte, la MIT au dezvoltat un acumulator ce avea capacitate de stocare aproape tripla fata de un Li-Polymer. Si asta era acum 2-3 ani.
    Sa te mai dezamagesc cu o chestie. Viitorul ii electric. Motivele sunt multe:
    - cost redus
    - independenta energetica (poti produce electricitatea din tot ce-ti trece prin cap)
    - ecologism
    - eficineta energetica
    2 0
  • florin
    revizii
    eu sunt perfect de acord etiene in spania taxiurile sunt albe dar si nu au portbagajul negru, am vazut la o firma de taxi din bucuresti (nu ii dau numele ca nu merita din nici un pucnt de vedere) mai multe opel astra toate "afumate" si pun pariu ca in cartile lor de service sunt la zi... am zis de astra pentru ca si eu am una si stiu cum merge masina daca ai grija de ea si mergi la un service ok. eu merg la union motors de acum vreun an cand am prins niste oferte si sunt multumit.
    2 1
  • gaboss
    @florin
    bai frate sincer eu nu stiu cum sunt ca dealeri, dar pe partea de service sunt tatici, nu pot sa spun ca sunt ieftin, dar au promotii bune si pana la urma vorba aia dai un ban dar stai in fata.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru