STUDIU: Este mai periculos să mânânci la volan decât să scrii SMS-uri
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
După ce ieri cercetătorii americani ne avertizau că şoferii obezi sunt mai predispuşi la deces în urma unui accident grav, astăzi, cercetătorii englezi vin cu noi statistici îngrijorătoare pentru şoferi.
La Universitatea din Leeds, o serie de specialişti au întocmit un studiu intitulat “Two hands better than one“, la cererea companiei de asigurări Esure. Cercetătorii au analizat impactul unor factori care distrag atenţia la volan.
De departe, acţiunea cea mai dăunătoare este mâncatul, cu o scădere de 44% a timpilor de reacţie. Redactarea unui mesaj text pe telefonul mobil, acţiune blamată în multiple campanii TV, reduce timpul de reacţie cu 37%, deci mai puţin decât mâncatul. De asemenea, a bea dintr-o sticlă de apă poate încetini reacţiile şoferului cu 22 de procente, în vreme ce o alcoolemie de 0.08 în sânge atrage după sine reflexe mai slabe cu 12.5%.
Profesorul Samantha Jameson, membră a echipei care a întocmit studiul, a declarat: "Este bine cunoscut faptul că riscul de accident creşte atunci când vorbim la telefon.
Trebuie să ţinem însă cont de faptul că şi alte activităţi cum ar fi mâncatul sau băutul la volan pot cauza distragerea atenţiei, mai ales atunci când şoferul îşi ia ochii de la drum pentru a căuta în pachet."Studiul britanicilor a scos la iveală şi atitudinea şoferilor faţă de condusul cu o singură mână pe volan. Deşi majoritatea au recunoscut că este o practică periculoasă, doar 17% dintre respondenţi considerând-o acceptabilă, peste 47% au afirmat că folosesc acest stil de condus destul de des.
via l leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
La licitația organizată de celebra casă RM Sotheby's, cu ocazia Monterey Car Week, acest Ferrari Daytona SP3 tocmai s-a vândut cu 26 de milioane de dolari. Banii vor fi utilizați în scopuri caritabile. (19.08)
-
Ola Kallenius, șeful Mercedes-Benz și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, a criticat planul Uniunii Europene de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice din 2035. Oficialul avertizează că acest plan ar putea duce la o prăbușire a pieței auto europene și că este nevoie de o "trezire la realitate." (12.08)
-
Rolls-Royce Phantom, modelul etalon al mărcii britanice, sărbătorește 100 de ani de existență. De-a lungul timpului, unul din cele mai longevive modele de lux din istorie a fost deținut de personalități celebre, inclusiv de către artiști consacrați ai secolului 20. (11.08)
-
Versiune nouă pentru Tesla Model 3: autonomie de 830 kilometri
-
Lexus a prezentat în premieră mondială noul Sport Concept
-
Imagine nouă cu viitorul concept Skoda Vision O: prezentare la Munchen
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Renault Twingo electric de serie
-
Noul Shelby Super Snake-R: motor V8 de 850 cai putere
presupun ca peste 10-12 ani cand vor aparea masinile autonome.......condusul de catre sofer va fi total interzis.........ceea ce va fi destul de naspa(de fapt va fi un cosmar pt. fiecare detinator de permis)
societatea ar trebui sa se intoarca in timp cu vreo 15 ani......si sa lase oameni in pace sa-si conduca masinile cum stiu ei mai bine........
in general cand esti la volan cam asta tre sa faci, maninile pe volan si ochii la drum si in oglinda oglinjoara. vrei sa mananci, bei, fumezi, citesti, dai sms-uri, te urci in dreapta sau in microbuz, autobuz, ca nu e obligatoriu sa conduci. obligatoriu e sa nu fii un pericol.
bine, sa rectific un pic, daca ai cutie automata atunci tii doar o mana pe volan majoritatea timpului, cealalta pe picior de donsoara :) daca e prevazuta masina, zic.
drum lung cu opriri putine, trebuie sa manaci in masina , nu iei ciorba cu tine sau sandvicuri cu sosuri. apoi sms-urile ... decat sa scrii un sms, ai putea sa suni omul de la hand's free. metode ar fi doar ca oameni nu sunt maleabili pt acest lucru ... si apoi mi-ar placea sa vad si eu un test de asta al britanicilor sa stim cateva detalii despre test in ce conditii se fac, etc. asa am putea sa avem fiecare concluzia personala.