STUDIU: Locurile din spate sunt mai periculoase decât cele din faţă
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Toţi cei care urcă de obicei în maşină fug de scaunul pasagerului din dreapta, botezat popular "locul mortului". Se pare că această concepţie este complet eronată, cel puţin dacă judecăm după un studiu făcut public recent de către ADAC.
Autoritatea germană consideră că cele mai periculoase locuri într-o maşină sunt cele de pe bancheta spate, interesul constructorilor pentru aceşti ocupanţi nefiind stimulat de testele de siguranţă EuroNCAP, care nu probează protecţia pasagerilor din rândul doi.
Cei care vor ocupa locurile din spate riscă răni mai grave la nivelul capului sau al vertebrelor decât cei de pe locurile din faţă. De fapt, riscul de ranire este cu 50% mai mare. În cazul unui impact din spate, creşte riscul de rănire la nivelul gâtului, în primul rând din cauza tetierelor care nu pot fi fixate într-o poziţie corectă. Sunt fie prea mici, fie la o distanţă prea mare de capul pasagerului adult.
Risc de rănire destul de mare şi pentru zona toracelui, constructorii evitând să instaleze pe bancheta din spate centuri cu pretensionare şi limitator de forţă.
De aceea, presiunea aplicată cutiei toracice poate fi şi de două ori mai mare pentru cei de pe locurile din spate.Din aceste motive, ADAC sfătuieşte publicul aflat în căutarea unui automobil să analizeze cu atenţie şi opţiunile de siguranţă pentru pasagerii spate.
via | autointernationaal
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Filiala britanică a mărcii Citroen a emis un ordin de stop-drive pentru clienții a 4 modele vândute în această țară. Marca franceză încearcă să repare o problemă serioasă la sistemul de frânare. (19.09)
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
Noul Subaru Crosstrek 4WILD: debutul, în premieră la Salonul Auto București
-
Revine Cupra Formentor VZ5: motor cu 5 cilindri și producție limitată
-
Noul Mitsubishi Grandis, premieră națională la Salonul Auto București
-
Noua Skoda Fabia 130: cea mai rapidă Fabia de serie are 177 cai putere
-
Nissan publică primele imagini cu viitorul SUV Tekton: debut în 2026
EuroNCAP face mai mult rau decat bine pentru oameni ... si mai dureaza mult pana or sa faca teste care sa-mi schimbe parerea.
Uita-te la masini care au airbag cortina...
...si asta nu spune eu, spune ADAC ;)
Sa fin seriosi, tetiere ca si in fata, centuri pretensionate si airbaguri cortina gasesti in orice honda parlita.
Si apoi pasagerul din spate scapa cu viata mult mai des decat cei din fata in cazul accidetelor serioase pentru simplu motiv ca este inconjurat de mai mult fier care preia forta impactului.
Dar haide sa o luam logic,uitativa la toti sefii de stat,demnitarii sau persoanele care beneficiaza de servicii de protectie si paza,99,999% dintre acestia calatoresc cu masina pe locurile din spate,credeti ca daca erau mai in siguranta pe locurile din fata nu stateau acolo??
Si inca un argument,haide sa spunem ca esti cu masina si peste tine da un camion care are obiceiul sa se suie peste o masina normala,va asigur ca aia din fata au cele mai mari sanse sa o mierleasca dupa ce se pomenesc cu rotile magaoaiei pe piept,aia din spate mai au o sanse,lucrul este valabil si pt un impact cu o masina mai mica sau un zid samd.Caroseria se deformeaza intai in fata decat in spate.
Desigur este de discutat despre locurile din spate ca nu au airbag de torace(unele),tetiere mai mici deci fiind mai expus unor lovituri laterale,insa si in fata si spate data le loveste o masina de o tona si ceva care merge cu 60 Km/h in portera langa care stai prea bine nu iesi,indifereant de ce fel de airbag cortina sau torace ai,desigur mai atenueaza impactul.
Cel mai expus in locurile din spate esti in cazul unui impact puternic din spate,mai ales atunci cand stai la semafor,atunci da mai ales ca nu ai tetiere active si esti mai aproape de locul loviturii,dar astea sunt mai rare decat cele frontale sau laterale.
In rest sunt numai speculatii fara cine stie ce legaturi prea zdravene cu ce se intampla in realitate.