TOP 10: Cele mai rapide limuzine din lume

De Dragoș Băltățeanu
Publicat Vineri, 18.11.2011
Vrei o limuzină luxoasă dar care poate să transporte fără probleme patru sau cinci pasageri? Şi să aibă, bineînţeles, patru portiere şi ceva spaţiu pentru bagaje. Iată cele mai rapide berline din lume.

1. Bentley Continental Flying Spur Speed


Bentley este unul dintre cei mai apreciaţi constructori de limuzine de lux de pe planetă. Luxul automobilelor produse de marca britanică este depăşit poate doar de Rolls-Royce dar la capitolul performanţe Bentley este superior. În topul nostru, Bentley are două modele iar primul dintre ele este spectaculosul Continental Flying Spur Speed. Motorul de şase litri dezvoltă 610 CP la 6.000 rpm şi 750 Nm între 1.700 şi 5.600 rpm. Viteza maximă este de 322 km/h. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este executată în 4.8 secunde.

2. Alpina B5 Bi-Turbo


Alpina este tunerul semioficial BMW. Automobilele modificate de Alpina sunt BMW-uri duse la un nivel superior de performanţă. Totul este făcut în colaborare cu BMW. Toatele cele trei modele importante din gama BMW sunt în topul nostru cu versiunile modificate de Alpina. Prima dintre ele este reprezentantul seriei 5. În versiune Alpina, acest model se numeşte B5 Bi-Turbo. Acest model foloseşte un motor V8 de 4.4 litri plus două turbine. Puterea obţinută: 507 CP la 5.500 rpm. Cuplul maxim motor este de 700 Nm între 3.000 şi 4.750 rpm. Trasmisia este asigurată de o cutie automată cu opt trepte. Viteză maximă: 307 km/h, acceleraţie 0-100 km/h 4.7 secunde.

3.  Porsche Panamera Turbo S


Porsche are doi reprezentanţi în topul de faţă. Prima este berlina Panamera, al doilea SUV-ul Cayenne. Cea mai puternică versiune a modelului Panamera se numeşte Turbo S şi foloseşte motorul V8 de 4.8 litri. Puterea maximă este de 550 CP la 6.000 rpm iar cuplul motor atinge 700 Nm între 2.250 şi 4.500 rpm. Nici un model Porsche nu este este lent, dar Panamera Turbo S oferă nişte cifre impresionante pentru o berlină cu patru portiere. Viteză maximă: 306 km/h, acceleraţie 0-100 km/h: 3.8 secunde cu pachetul SportChrono. Transmisia este asigurată cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj PDK cu 7 trepte.

4. Aston Martin Rapide


Aston Martin nu putea să rămână în afara acestui club select de berline foarte rapide. Şi astfel a creat modelul ...

Rapide! Şi au reuşit să creeze o berlină extrem de dinamică desenată în cel mai pur stil Aston Martin. Pentru performanţe de top, inginerii britanici au apelat la un motor V12 de 5.9 litri amplasat în faţă. Puterea livrată este de 477 CP la 6.000 rpm. Cuplul maxim este de 600 Nm la 5.000 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h 5.2 secunde, viteză maximă 295 km/h.

5. Alpina B3S Bi-Turbo


Al doilea BMW Alpina din top este cel construit pe baza modelului seriei 3. Botezat B3S Bi-Turbo, acesta este unul dintre cele mai performante modele produse de Alpina. Acest model foloseşte motorul de şase cilindri în linie de trei litri. Are din nou aplicate două turbine pentru că puterea livrată este de 400 CP la 6.000 rpm. Cuplul maxim este de 540 Nm la 5.400 rpm. Cutia de viteze este automată şi are şase trepte. Viteză maximă: 300 km/h. Acceleraţie 0-100 km/h: 4.7 secunde.

6. Mercedes-Benz S65 AMG


Nava admiral produsă de Mercedes-Benz este, bineînţeles, clasa S. Şi nu orice clasă S şi modelul de top trecut prin mâinile inginerilor diviziei AMG: S65 AMG. Motorul V12 foloseşte injecţia directă de combustibil plus două turbine pentru a obţine 630 CP între 4.600 şi 5.000 rpm. Cuplul maxim este incredibil: 1.000 Nm livraţi între 2.300 şi 4.300 rpm. Performanţele sunt pe măsură: viteză maximă 250 km/h limitată electronic, acceleraţia 0-100 km/h 4.4 secunde!

7. Bentley Mulsanne


Al doilea Bentley din topul nostru este impunătorul Mulsanne. Este mare şi luxos asigurând condiţii ideale de transport pentru pasageri norocoşi ce vor călători cu un asemenea bolid. Puterea este asigurată  de un motor V8 Bi-Turbo de 6.8 litri. Puterea nu este atât de impresionantă cât cuplul motor livrat. Mulsanne reuşeşte să întreacă Mercedesul la capitolul cuplu: 1.020 Nm atinşi la 1.750 rpm. Puterea maximă este de 512 CP la 4.200 rpm.

Viteză maximă: 296 km/h. Acceleraţie 0-100 km/h 5.3 secunde. Greutate totală: 2 585 kg!

8. Maserati Quattroporte Sport GT S


Dacă Ferrari încă nu a intrat în acest segment al berlinelor foarte performante, Maserati a facut-o. Modelul lor se numeşte Quattroporte şi are deja ceva tradiţie pe această piaţă. Pentru cei care vor mai mult, Maserati a creat o versiune numită Sport GT S. Foloseşte un motor V8 de 4.7 litri ce dezvoltă 440 CP/ 7.000 rpm şi 490 Nm/ 4.750 rpm. Viteză maximă: 285 km/h, acceleraţe 0-100 km/h: 5.1 secunde.

9. Alpina B7 Bi-Turbo


Al treilea reprezentant Alpina din top este cel mai mare model din gama Alpina. Numele lui este B7 Bi-turbo şi este construit având la bază seria 7 de la BMW. Motorul folosit este un V8 biturbo de 4.4 litri ce livrează 507 CP la fel ca şi în cazul modelului Alpina B5. Cuplul maxim motor este de 700 Nm şi este livrată între 3.000 şi 4.750 rpm. Viteza maximă este de 302 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 4.7 secunde.

10. Lexus IS-F


Să facem loc în listă și unui model japonez. Lexus a creat o versiune performantă a modelului IS. Botezat IS-F, acest model este propulsat de un motor V8 de cinci litri ce dezvoltă 423 CP la 6.600 rpm. Cuplul maxim este de 505 Nm la 5.200 rpm. Puterea este transmisă roților spate prin intermediul unei cutii de viteze automată cu opt trepte. Viteza maximă a modelului japonez este de 270 km/h, limitată electronic, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se face în 4.8 secunde. Prețul în România pentru un Lexus IS-F este de 76.500 euro (TVA inclus).

Comentarii (18)

  • Cineva
    BMW X5 M este mai rapid ca Porsche Cayenne Turbo. Asa ca la sfarsit ati
    dat cu bata in balta. Iar acele limuzine, ati fi putut sa le puneti in ordinea peformantelor. De la prima la ultima.
    18 8
  • articolul de pe alta planeta
    insa lovitura de teatru este Porsche Cayenne turbo......care este 'o masina de teren'.........
    din nou Alpina B3S limuzina.........nici gand.......
    de fapt nici o masina din topul de mai sus nu se defineste oficial ca limuzina.....
    cititi putina Wikipedia si veti vedea ce inseamna o limuzina.......
    am mai citit un articol prin ziar care spunea ceva de 10 limuzine Renault Megan sedan.....:)))))
    17 4
  • Victor
    @Automarket
    In titlul articolului se vorbea clar despre un clasament al celor mai rapide limuzine din lume,dar Porsche Cayenne nu este o limuzina,asa cum se stie este un SUV,asadar ori redactia Automarket nu face diferenta dintre un SUV si o limuzina ori este un articol menit sa atraga cocalari care sa se chioreasca la masini bengoase,pentru care nu are nici importanta ca e SUV,sedan,granturism,coupe cu 4 usi,supersport conteaza doar sa aiba o poza si cateva randuri(mai mult nu sunt in stare sa citeasca).
    18 3
  • cristi
    stati calmi...e praf topul.
    26 1
  • Brabus?
    Acest articol iar este scris de un jurnalist adevarat. Nu conteaza veridicitatea continutului, conteaza sa fie un articol care sa se citeasca, si sa aiba un titlu care sa atraga cat mai multi cititori. Orice om care este cat de cat pasionat de domeniul auto a auzit de Brabus, daca in aceasta lista sunt mentionate si produsele firmelor de tuning.

    Ca sa nu mai zic de multe alte firme de tuning care au limuzine de peste 320 KM/h.

    Cea mai rapida limuzina de care am auzit este un BMW M5 E60 modificat de Currency Motor Cars si care are o viteza maxima estimata la 385Km/h.
    17 0
  • Imi cer scuze, dupa o zi de munca sunt putin obosit, si in comentariul de mai sus am uitat ceva.

    Ce ii intereseaza pe cei de la Automarket? cat mai multe click-uri pe reclame, asa ca acest articol este o sursa buna de venituri, nu conteaza faptul ca e praf (TM cristi).
    15 0
  • Hahah !
    Jurnalisti amatori...
    Cel mai ratat articol pe care l-am vazut vreodata, nu citit, pentru ca nu are rost sa il citesti...nici 4tuning nu debiteaza asa ceva.

    Rusine amatorilor !
    25 1
  • :)
    Extraordinar frate,v-a deranjat faptul ca v-am criticat?

    Cum sa nu critici un asemenea articol care face abstractie de la orice logica a unui jurnalist profesionist?

    Amatori.
    14 0
  • Unde e CTS-V?? Cadillac-ul se pi.... pe multe masini din topul asta!
    4 8
  • EU AM CREZUT CA PUNETI DOAR VARIANTELE DE SERIE. ORI ALPINA ESTE FIRMA DE TUNNING DE CASA A BMW ...IAR DACA SE PUNE ALPINA ,SE PUNE SI BRABUS CARE ESTE CAM TATICUL LOR , DAR MAI AR FI SI UN MAYBACH 57 S PREPARAT DE MANSORY CARE ATINGE PESTE 340 DE KM ... CRED CA TOPUL ASTA L-ATI FACUT PE GENUNCHI DIN CE VA ADUCEATI VOI AMINTE IAR DACA ALPINA B 7 ARE 0-100 IN 4.7 SI 302 KM GHICI CAT ARE BRABUS SV12 R BITURBO ? DA ATI GHICIT 0-100 3.9 S SI ATINGE DOAR 349 KM ,BINEINTELES NU APARE IN TOP FIIND MAI SLAB CA SI ALPINA =))) SUNTETI PRAFFFF
    3 1
  • Haha...Dragos...hai ca nu 1 aprilie, suntem in noiembrie
    http://www.youtube.com/watch?v=DRJAiW89clc minutul 3:30
    1 0
  • Rs6?
    Audi RS6 e cabriolet???? Dacă puneati Audi RS6 mtm in acest top, pe unde se clasa???
    3 0
  • de acord cu boo
    Asa este
    http://www.youtube.com/watch?v=WRe2kRM76ig&feature=related
    2 0
  • Cel mai prost articol de anul asta in domeniul auto.
    Un top irelevant si prost. Total FALS !!!
    3 0
  • Sa mai stam putin si putem pune in varful clasamentului Bugatti Galibier.
    4 1
  • @automarket.ro
    eu nu sunt unul care stie toate cele din lume despre masinile din lume insa citind articolul si apoi cititnd comentariile cititorilor...stau si ma intreb: redactorii automarket.ro nu se gandesc sa raspunda acestor acuzatii? ati facut o greseala sau nu? ati pus acest articol doar pentru ca nu aveati ce pune sau care e treaba? cand cineva spune ceva aiurea imediat intrati la comentarii si raspundeti...acum cum e treaba? sau tacerea spune totul? daca ati dat-o in bara macar recunoasteti si lumea va v-a iubi pentru sinceritate, daca nu e greseala atuci scrieti argumentele sa se clarifice treaba...
    4 0
  • Limuzina ....
    si astfel a aprut conceputul de limuzina compacta cu sofer gen gigi ... seria 3 zi lexus nu au ce cauta pe aci ... dar pote ca "automarchet" au uitat inztelesul conceptului de lumuzina ...
    1 1
  • pentru @!@: intelesul il gasesti in Dex sau in istoria automobilului. Automarket nu a gresit cu nimic.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru