Dacia Dokker - detalii despre următorul model Dacia după Lodgy

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 10.02.2012
Lansarea monovolumului Lodgy nu este singura premieră a celor de la Dacia în 2012. Toamna anului în curs va aduce cu sine lansarea unui aşa-numit "Ludospace" bazat pe Kangoo care va avea şi o versiune utilitară. Numele său va fi, spune presa franceză, Dokker.

Francezii sunt consideraţi regii monovolumelor. Şi nu e o etichetă gratuită. După ce au "inventat" Scenic în 1996 şi au dat startul unui segment - cel al monovolumelor compacte - extrem de bine privit de publicul vest-european, în anul imediat următor, 1997, au dezvoltat un alt nume care a făcut istorie pentru aceeaşi marcă: Kangoo. Ulterior, aproape toate mărcile europene şi-au adăugat în portofoliu monovolume compacte, iar o piaţă nouă începea să se formeze şi să adune familii interesate de modele relativ compacte, dar foarte încăpătoare. Apariţia ulterioară a variantelor cu şapte locuri - care de obicei pot fi recunoscute după particula "Grand" în numele oficial - nu a făcut decât să dovedească faptul că monovolumele compacte sunt deja apariţii normale în peisaj, iar nişele pornite din acestea vin să consfinţească un tip de modele reuşite.

MONOSPACE - LUDOSPACE

Evident, imediat după lansare, francezii şi-au dat seama însă că au o problemă. Toate erau "monovolume", dar unele aveau şi versiuni utilitare. În aceste condiţii, monovolumele compacte s-au împărţit în două denumiri clasice deja intrate în vocabularul francez. "Monospace"-urile rămâneau monovolumele aşa cum le cunoaştem noi - Scenic, Grand Scenic, Xsara Picasso, Zafira, Multipla, C-Max - iar "Ludospace"-urile deveneau modelele de familie ceva mai "pătrăţoase", eventual cu uşi glisante, fără legătură estetică directă cu gama compactă a respectivului constructor, aşa cum sunt Kangoo, Ford Turneo Connect, Caddy Life, Fiat Doblo, Opel Combo Tour sau Skoda Roomster.

Acestea din urmă au şi versiuni utilitare. Termenul "Ludospace" este o combinaţie între "Ludique" şi "Monospace", elemente care trădează un monovolum ceva mai "jucăuş", mai "personalizabil", mai "diferit". Cel mai bun exemplu în acest sens este C3 Picasso, un model cu adevărat "altfel".

MONOVOLUMUL Dacia Lodgy 

Am făcut această introducere pentru a face mai uşoară înţelegerea următoarelor modele care vor apărea în gama Dacia. Deja ştim cu toţii despre noul Lodgy. Vorbim de un monovolum în adevăratul sens al cuvântului. Va avea şapte locuri (deci va juca şi rol de "Grand Lodgy"), va avea dimensiunile lui Scenic şi va fi orientat spre familiile care îşi doresc mai mult spaţiu pentru călătorii, dar nu îşi permit cumpărarea unui model al cărui preţ de pornire este de peste 15.000 de euro. Lodgy va veni la un preţ substanţial mai mic decât cel al celorlalţi adversari din segment, acesta urmând să fie cunoscut în prima zi de presă de la Geneva (7 martie).

LUDOSPACE-UL Dacia Dokker: DE PERSOANE ŞI DE MARFĂ

Noul Lodgy va inaugura practic linia de producţie a unei fabrici complet noi pe care Renault a deschis-o oficial în cursul acestei săptămâni în Maroc, pe malul Mediteranei şi la câteva zeci de kilometri distanţă de Europa de Vest, principala piaţă de desfacere a acestui tip de model. Ei bine, acum câteva luni, când Renault şi-a anunţat planurile de viitor şi a declasificat câteva informaţii legate de viitoarea gamă Dacia, aflam că aceeaşi linie de producţie va găzdui producţia a încă două modele.

Acum, cu o lună înainte de Salonul Auto de la Geneva, ştim că acestea vor fi un alt monovolum - dar care va face parte din gama aşa-numitor Ludospace-uri, deci echivalentul lui Kangoo - şi o versiune utilitară a acestuia, echivalentul lui Kangoo Express. Numele modelului care în versiune de familie va avea loc suficient pentru cinci oameni, iar în versiunea de marfă va dispune de spaţiu suficient pentru pachete nu este încă public, dar se pare că acesta va fi Dacia Dokker.
Foarte probabil, versiunea utilitară va fi denumită Dokker Express, după modelul Kangoo - Kangoo Express.

 

CE ŞTIM PÂNĂ ACUM DESPRE DACIA DOKKER?

Deocamdată, Dacia a păstrat extrem de bine secretul care planează asupra acestui model. Ce ştim în acest moment este faptul că Logan Van va deveni brusc un model inutil în gamă, că va fi construit cel mai probabil pe baza lui Kangoo şi că va apărea pe piaţă în toamna acestui an. Mai ştim că versiunea utilitară (furgoneta) Dacia Dokker va fi lansată la Salonul de la Paris, în toamna acestui an. Cel mai probabil, versiunea de persoane vine tot acolo. 

Pe lângă diferenţele normale de caroserie, design şi filosofie, noul "Ludospace" Dacia va veni cu câteva elemente interesante noi. Cel mai important este preţul: Dacia Dokker va fi sensibil mai ieftin decât Lodgy, ca urmare va veni cu mai puţine elemente în versiunea standard. Jurnaliştii francezi vorbesc de 10.000 de euro pentru versiunea de bază, preţ care ar trebui să fie regăsit şi în România, chiar dacă maşina va fi produsă în nordul Africii. 

Comentarii (18)

  • Deci acum exista Renault Cangoo ...
    Pe aceeasi platforma va fi realizata Dacia Dokker si surpriza Mercedes Benz Citan ...
    12 4
  • grigore
    Reno...
    Sa si-l ieie si pe asta si sa si-l bage pe gat, ca doar tot in Maroc o sa-l fabrice...
    Mai ramane sa schimbe si denumirea marcii, ca doar "dacia" e prea banal...
    Baga-si-l-ar Carlos Gosn, (sau care idi-ot o mai fi la conducere acu) in... si pe Lodgy si pe P...la asta...
    12 50
  • @grigore
    Masina va fi construita in sistem CDK. Adica piesele sunt produse de cei care produc si acum pentru Dacia numai ca vor fi ANSAMBLATE in Maroc. Ca numai asta o sa faca fabrica de acolo. Doar o sa asambleze. In rest, tot in romania, franta si turcia se vor fabrica componentele. E foarte bine si asa pentru noi. Plus ca iti aduci o platforma noua in gama pe care sa o poti dezvolta ulterior.

    Mai ia si priveste problema din punct de vedere al constructorului si al detinatorilor de flota. Ca aici va fi miza mare pe viitor.
    27 4
  • Toate bune si frumoase. Nu poate decat sa ne bucure un nou model Dacia...dar de unde scot numele astea numai ei stiu!
    7 2
  • Stoican
    Versiunea utilitară (furgoneta) daca va prelua tractiunea integrala Duster ar fi super! Sper ca sunt multi cei ce au nevoie de o astfel de masina, gen Dacia Pik-up 4x4.
    21 3
  • Ce nume romanesc are! Se vede ca Dacia este la fel de romaneasca ca si Ford, au o uzina in tara si atat.

    Macar daca tot se apuca si fac masini utilitare, sa-si faca clienti. Toate firmele de curierat romanesti de exemplu, au masini straine. Ar putea sa le faca oferte la pretul de achizitie si intretinerea flotei pentru a vinde cat mai multe masini. Dar probabil au ei o strategie mai buna ca a mea...

    Si ar mai fi frumos si un facelift la Logan, sau o alta masina low-budget cu un interior mai putin spartan, caci e singurul lucru cu adevarat respingator la un Logan. In rest mi se pare o masina buna pentru romani.
    0 1
  • ce ne intereseaza pe noi latura constructorului? ala care a castigat inmiit de cand a achiztionat dacia. si-a amortizat investitiile numai vanzand din fabrica initiala lucrurile mari si serioase.
    pe langa faptul ca au comercializat in tara de productie produsele la o calitate inferioara si la un pret mai mare de cat in vest (lovitura de gratie a fost rechemarea tuturor loganurilor din strainatate pentru inlocuirea jantelor de aliaj de vina pentru rostogolirea de la renumitul test in timp ce in romania proprietarilor li s-a oferit degetul din mijloc ridicat si restul ghemuite).
    ce sa mai discutam ca si asa se comercializa la un pret anormal cu o profitabilitate groteasca.
    ah sa fie prime pentru francezii angajati acolo si adusi in lumea a 3-a.

    deci daca vor sa vanda dokker la aprox 10k euro, mai ieftin ca lodgy inseamna ca lodgy va porni de mai sus. ceea ce e foarte penibil. pentru ca lodgy trebuia sa plece de la SB 10k euro.
    2 19
  • @ t
    Scrii numai aiureli. Mai documenteaza-te inainte sa faci "indignatul" aici.

    1. Renault a investit aproape 2 miliarde de euro in facilitati de productie, design, testare etc. a unei marci romanesti ce valora abia 100 mil euro in 1999.

    2. "produsele la o calitate inferioara si la un pret mai mare de cat in vest " Asta-i o idee reminiscenta de pe vremea comunismului si e bine s-o ingropam odata pentru totdeauna. Lasa miturile in pace... Preturile Dacia sunt mai mici in Romania decat in Occident. Cum e si normal de altfel. La fel si calitatea. Mana de lucru si furnizorii nu sunt diferiti. Alta data sa ai bunul simt sa te documentezi.

    3. Un lucru e clar. Dacia castiga putin la fiecare masina. In parte datorita filosofiei low-cost. Profitul se poate vedea la o cautare simpla pe google. Compara-l cu alte marci si mai vbim.

    4. Alta imbecilitate : "lodgy trebuia sa plece de la SB 10k euro" Cum poti sa te exprimi asupra valorii unei masini pe care n-ai vazut-o niciodata si nu stii ce ofera? Si numeste-mi si mie un monovolum compact cu 7 locuri ce coboara sub 14.000 euro.
    19 2
  • @Lodgy
    Nu sunt de acord cu tine la punctul 3, : cred ca datorita filozofiei low-cost Renault are o marja operationala buna pentru Logan si imensa pentru Duster

    Cat despre uzina Tanger mai trebuies ceva ani ca ea sa fie cu adevarat operationala, pentru Dacia care avea cat de cat ceva personale calificat au fost nevoie de vreo 4 ani, cam asa s-a intamplat si in Turcia si Slovenia.

    Pt mine Renault a cumparat Dacia pentru NUME si nu pt mormane de fiare inutile si 30 hale aproape inutile
    2 10
  • @LSM
    O mie de vorbe 2 bani nu fac !

    Profitul Dacia pe 2009 a fost 54 mil euro, iar pe 2010 aprox 70 mil de euro la ~350.000 unitati vandute. Asta in conditiile in care vanzarile in tara au scazut si au crescut cele din afara, unde Dacia se vinde mai scump (apropo de MITURILE in care Dacia e mai scumpa in Romania). Fa si tu un calcul de clasa primara si vezi ce iese. Unde-i marja aia operationala fabuloasa la Dacia?!!
    12 2
  • PS:
    Am uitat sa mentionez cifra de afaceri de 2.66 MILIARDE euro / 2010 la Dacia. Ca sa va faceti o idee mai clara asupra ceea ce reprezinta profitul marcii
    7 2
  • boss78
    Pot sa scoata si 1000 de modele,eu prefer la acest pret altceva la mana a
    doua care tine de doua ori mai mult ca LODGY .
    Asta e parerea mea.
    4 10
  • @boss78
    http://www.automarket.ro/stiri/sondaj-dacia-mai-fiabila-decat-fiat-toyota-si-opel-42854.html
    10 1
  • Iulianiulianb
    Romaniii nu mai cumpara dacia!
    Am vazut azi la tv ca ro nu mai cumpara dacia, in sfarsit ro si-au dat seama cat de mare e teapa sa cumperi dacie.
    2 3
  • marcel
    fiabilitate
    fratilor care denigrati loganul; mai intai trebuie sa ai unul si dupa sa vorbiti despre el;eu am unul de 4 ani 16.16 mcv si e super,are clima si a ajuns la 11 ooo euro,de aceea preferati sh ca rezolvati cu 1500 de euro de la bulgari.....................vulpea si struguri acrii?
    0 1
  • marcel
    pt paul
    cand te duci la picnic in padure pui la gura filtrul de polen?
    2 0
  • marcel
    temperare
    fratilor v.au crescut parintii in caruta si acum va vedeti in masini scumpe la care nici nu puteti visa. viata e asa de scurta si costurile asa de mari ca trebuie sa discerneti ce e bine pt voi si mai ales ce va permite.ti
    numai de bine va doresc.
    1 1
  • Monovolumariiiii
    O mica precizare: inainte sa existe Renault Megane Scenic au fost si alte monovolume in Franta. Renault Espace, spre exemplu, este considerat de multi ca fiind parintele monovolumului modern. Daca vreti sa radem putin, vorbim despre duba de politie citroen din anii '50 (daca nu ma insel) si o putem considera drept primul monovolum. Era mic, ducea destui oameni etc... Dar serios, e o scapare asta cu Renault Scenic in 1996...
    Dar cel putin aveti ce confunda :) Spor!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru