Google a obţinut patentul pentru vehicule autonome
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automobilele care se conduc singure sunt cu un pas mai aproape de realitate: Google a obţinut patentul pentru "tranziţia de la un vehicul condus în mod mixt la mod autonom". Mai precis, cei de la Google au patentat modul de funcţionare al vehiculelor autonome. Până în prezent, reprezentanţii corporaţiei americane nu au prezentat nicio informaţie despre filozofia din spatele automobilelor autonome pe care încearcă să le dezvolte, semn că acest proiect este extrem de important pentru Google.
Tehnologia funcţionează în felul următor: vehiculul identifică o zonă, numită "pistă de aterizare", care îi furnizează informaţii privind locul în care opri şi cât să se deplaseze, după care un al doilea set de senzori detectează obiectele înconjurătoare, cum ar fi arborii, lampadarele şi alte elemente des întâlnite la marginea drumului. În baza acestor informaţii, o unitate centrală operează comenzile vehiculului pentru a îndeplini sarcina cerută de utilizator.
Potrivit patentului, "pista de aterizare" poate fi un simplu marcaj pe şosea, deşi sistemul în sine va funcţiona în baza unor parametri mai precişi. Viitorul tehnologiei este nelimitat, din moment ce Google deţine şi diverse soft-uri şi aplicaţii prin care poate programa trasee şi deţine detalii amănunţite în baza programului de StreetView.În viitor, conducătorii auto ar putea să selecteze o imagine de pe Picasa şi să seteze vehiculul să îi ducă în respectivul loc. Mai mult decât atât, ar fi posibilă programarea vehiculului să abordeze un traseu fără şofer şi să aştepte pasagerul la un punct prestabilit. Deoarece Google a dezvoltat un sistem de operare, partea de programare a traseului ar putea fi implementată şi pe un smartphone. Următoarea problemă a celor de la Google este implementarea unui cadru legislativ pentru noua lor tehnologie, respectiv stabilirea unui responsabil în cazul în care se întâmplă ceva cu un automobil controlat de un computer şi există pagube materiale sau alte consecinţe ale unui accident.
Via | WorldCarFans| USPatentOffice
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Potrivit unui studiu realizat de organizația americană AAA, 66% dintre șoferii intervievați încă se tem de mașinile autonome. În 2022, acest procentaj era de 55%, iar anul trecut de 68%. (15.03)
-
BMW Group a semnat un parteneriat cu NTT Data România pentru a deschide un nou centru de dezvoltare software în Cluj Napoca. Până în 2027, aici vor lucra mii de angajați. (05.03)
-
Toyota a dezvoltat un motor care captează dioxidul de carbon din atmosferă. Acest motor a fost testat pe un model Corolla de competiție, care este alimentat cu hidrogen. (28.02)
- Hyundai prezintă noul Tucson facelift: interior complet revizuit
- Ce mașini cumpără europenii: 1 din 8 mașini vândute, în februarie, a fost electrică
- Îmbunătățiri pentru Hyundai i30: farurile LED sunt acum standard
- OFICIAL: Noua generație Porsche Panamera a ajuns în România
- Noul Mercedes-Benz Clasa G facelift: motorizări mild-hybrid și mai multă putere
1000 de mile = ~1.600 kilometri.
E vorba de rulare în modul 100% autonom.