Mini va lansa un Cooper S Diesel în 2011
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
MINI va lansa o versiune diesel de performanţă a lui Cooper, care va avea toate atributele lui Cooper S, dar va purta un propulsor diesel sub capotă. Motorul este de origine BMW şi a fost modificat pentru a furniza aproximativ 150 CP. În versiune standard, acesta oferă 143 CP la 4.000 rpm şi 300 Nm la 1.750 rpm – modelul pe care acesta este folosit fiind 318d. Există posibilitatea utilizării propulsorului de pe BMW 316d, dar acesta este o versiune „cuminţită” a unităţii de 1.995 centimetri cubi găsită pe 318d şi oferă doar 116 CP la 4.000 rpm şi 260 Nm la 1.750 rpm. Versiunea Cooper S actuală a lui Mini oferă un cuplu motor de 240 Nm în regim normal, respectiv 260 Nm în regim de overboost.
În cazul lui Mini Cooper S diesel, motorul ar trebui să furnizeze performanţe dinamice comparabile cu cele furnizate de propulsorul supraalimentat de 1.6 litri. Diferenţa dintre cele două unităţi va fi evidentă la acceleraţie şi viteza maxima, propulsoarele diesel fiind mai grele decât unităţile pe benzină, iar modelele echipate cu acest gen de propulsor fiind, în general, mai lente decât echivalentele lor pe benzină, mai ales dacă vorbim de un propulsor supraalimentat montat pe o versiune de performanţă a unui model.
Mini are deja o versiune diesel a lui Cooper, care se numeşte Cooper D. Modelul dezvoltă 110 CP la 4.000 rotaţii pe minut şi furnizează un cuplu motor maxim de 240 Nm la 1.750 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.9 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/h. Masa acestui model este de 1.165 kilograme, iar motorul are o cilindree de 1.560 centimetri cubi. Spre comparaţie, versiunea otto a lui Mini Cooper, este echipată cu un motor aspirat pe benzină de 1.598 centimetri cubi, ce dezvoltă 122 CP la 6.000 rpm şi ofera 160 Nm la 4.250 rpm. Modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.1 secunde (cu 0.8 secunde mai rapid decât versiunea diesel) şi are o viteză maximă de 203 km/h – cu 8 km/h mai mare decât cea a versiunii diesel. Diferenţa de masă dintre cele două modele este infimă: 25 kilograme.
Via | MotoringFile | Foto: BigBlogg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Volvo a lansat oficial noul XC70 care are un sistem de propulsie Plug-in Hybrid. Astfel, noul model suedez are o autonomie în regim exclusiv electric de peste 200 de kilometri, iar în total autonomia este de până la 1.200 kilometri. (28.08)
-
Constructorul britanic de automobile anunță lansarea unei ediții speciale pentru modelul Defender Classic V8. Denumită Churchill Edition, aceasta este un omagiu adus celebrului premier britanic din timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Vor fi produse doar 10 exemplare. (27.08)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noua generație T-Roc. Dezvoltată pe arhitectura MQB Evo, aceasta propune un design nou, dar și motorizări pur hibride, o premieră pentru marca germană. (27.08)
-
Noi imagini de pe șantierul Autostrăzii Moldovei. Pe tronsonul Ploiești-Buzău s-ar putea circula chiar în 2025
-
OFICIAL: Noua generație Jeep Cherokee debutează cu motorizare hibrid
-
Dacia Sandero redevine preferata europenilor. Volkswagen T-Roc și Toyota Yaris Cross pe podium
-
Seducție
-
Programul Rabla 2025: subvenția pentru electrice scade la 3.700 de euro
Comentarii (1)