Mini va lansa un Cooper S Diesel în 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
MINI va lansa o versiune diesel de performanţă a lui Cooper, care va avea toate atributele lui Cooper S, dar va purta un propulsor diesel sub capotă. Motorul este de origine BMW şi a fost modificat pentru a furniza aproximativ 150 CP. În versiune standard, acesta oferă 143 CP la 4.000 rpm şi 300 Nm la 1.750 rpm – modelul pe care acesta este folosit fiind 318d. Există posibilitatea utilizării propulsorului de pe BMW 316d, dar acesta este o versiune „cuminţită” a unităţii de 1.995 centimetri cubi găsită pe 318d şi oferă doar 116 CP la 4.000 rpm şi 260 Nm la 1.750 rpm. Versiunea Cooper S actuală a lui Mini oferă un cuplu motor de 240 Nm în regim normal, respectiv 260 Nm în regim de overboost.
În cazul lui Mini Cooper S diesel, motorul ar trebui să furnizeze performanţe dinamice comparabile cu cele furnizate de propulsorul supraalimentat de 1.6 litri. Diferenţa dintre cele două unităţi va fi evidentă la acceleraţie şi viteza maxima, propulsoarele diesel fiind mai grele decât unităţile pe benzină, iar modelele echipate cu acest gen de propulsor fiind, în general, mai lente decât echivalentele lor pe benzină, mai ales dacă vorbim de un propulsor supraalimentat montat pe o versiune de performanţă a unui model.
Mini are deja o versiune diesel a lui Cooper, care se numeşte Cooper D. Modelul dezvoltă 110 CP la 4.000 rotaţii pe minut şi furnizează un cuplu motor maxim de 240 Nm la 1.750 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.9 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/h. Masa acestui model este de 1.165 kilograme, iar motorul are o cilindree de 1.560 centimetri cubi. Spre comparaţie, versiunea otto a lui Mini Cooper, este echipată cu un motor aspirat pe benzină de 1.598 centimetri cubi, ce dezvoltă 122 CP la 6.000 rpm şi ofera 160 Nm la 4.250 rpm. Modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.1 secunde (cu 0.8 secunde mai rapid decât versiunea diesel) şi are o viteză maximă de 203 km/h – cu 8 km/h mai mare decât cea a versiunii diesel. Diferenţa de masă dintre cele două modele este infimă: 25 kilograme.
Via | MotoringFile | Foto: BigBlogg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Lamborghini a publicat câteva imagini oficiale cu noua versiune hibridă a SUV-ului de performanță Urus. În același timp, constructorul italian a confirmat și data lansării versiunii electrificate. (23.04)
-
Land Rover a publicat primele imagini oficiale cu noul Range Rover electric din timpul testelor de iarnă. Noul model va avea un design identic cu versiunile cu motoare termice și va avea un nou sistem de control al tracțiunii. (23.04)
-
Ford a introdus câteva actualizări importante pentru versiunea electrică a lui Transit. Astfel, modelul utilitar primește acum o baterie mai mare, cu încărcare mai rapidă și cu autonomie mai mare. (23.04)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Comentarii (1)