OFICIAL: BMW Vision Efficient Dynamics, conceptul viitorului

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 31.08.2009
BMW a prezentat oficial primele imagini ale mult-asteptatului concept pe care il va prezenta la Frankfurt. Acesta este intesat cu solutii ecologice de top si cu tehnologie preluata din viitor.

Esential

700 de kilometri este autonomia totala a conceptului BMW Vision Efficient Dynamics
99 de grame CO2/km este cifra emisiilor noului concept, o valoare comparabila cu cea a lui Toyota Prius.
356 de cai este puterea maxima dezvoltata de sistemul hibrid BMW de pe noul concept.
44 de minute dureaza incarcarea completa a bateriilor conceptului.

BMW a dezvaluit in acest weekend unul dintre cele mai asteptate concepte ale sfarsitului de an. Denumit oficial Vision Efficient Dynamics, prototipul bavarez reprezinta ideea BMW despre autoturismul sport al viitorului imediat, cu un sistem de propulsie ecologic si cu solutii de design care trec peste ceea ce intelegm astazi prin expresia "masina sport".

Dimensiunile lui BMW Vision Efficient Dynamics Concept il recomanda pe acesta ca fiind o sportiva prin excelenta. Vorbim de o lungime comparabila cu cea a lui Seria 3 Coupe (4600 de milimetri), dar de o inaltime mult coborata (1240 mm), care comprima intr-un profil dinamic ideea de coupe si cea de GT.

Sub capota noului concept, BMW a asezat un sistem hibrid diesel-electric care pleaca de la un propulsor turbo pe motorina de 1.5 litri care dezvolta 163 CP si 290 Nm. Acesta este cuplat la o transmisie Getrag cu sapte trepte si dublu ambreiaj introdusa recent pe M3. Noul motor nu este doar unul experimental, acesta urmand sa faca parte din oferta BMW pe viitoarele generatii ale Seriei 1 si Seriei 3. Pentru a intregi sistemul de propulsie, BMW va lega motorul diesel de doua propulsoare electrice montate in fata cutiei de viteze, fiecare dintre acestea "ocupandu-se" de cate o axa.

Motorul care invarte rotile din spate dezvolta 34 de cai putere aditionali, dar poate sa ajunga la 51 CP pentru perioade foarte scurte. Al doilea propulsor electric, cel care se ocupa de rotile din spate, ajunge la 80 de cai putere, dar poate atinge varfuri de moment de 139 CP.

Una peste alta, noul BMW Vision Efficient Dynamics ajunge la un total de 356 de cai putere si 800 Nm, valori care ii permit sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 4.8 secunde si sa dispuna de un raport putere/masa cu doar 7 cai/tona mai slab decat cel al celei mai recente generatii BMW M3. Capitolul la care noul BMW Vision Efficient Dynamics iese clar in evidenta este insa consumul, nemtii anuntand doar 3.5 litri/100 km in regim mediu mixt pentru noul lor concept. Mai mult, emisiile de dioxid de carbon se cifreaza la doar 99 g/km, valoare care recomanda noul model BMW ca un potential adversar in linia hibridelor pentru arhicunoscutul Toyota Prius.

Conform comunicatului BMW, bateriile care alimenteaza motoarele electrice pot fi reincarcate printr-o priza normala, timpul de incarcare completa fiind unul record: doua ore si jumatate. In conditiile in care bateriile se incarca la iun alimentator special creat de BMW (380 V si 32 A), timpul de incarcare se reduce la 44 de minute.

Inginerii BMW au facut o treaba excelenta in ceea ce priveste autonomia totala a conceptului bavarez, aceasta ridicandu-se la nu mai putin de 700 de kilometri in regim mixt. In conditiile in care utilizatorul foloseste exclusiv motoarele electrice, autonomia scade insa pana la 50 de kilometri.

Evident, pe langa solutiile clasice existente pe un hibrid de performanta - fie el si in forma conceptuala, BMW a tinut mortis sa iasa in evidenta prin cateva sisteme de ultima generatie care au fost utilizate pana acum in industria aeronautica. Cel mai interesant dintre acestea este generatorul termo-electric asezat in sistemul de evacuare, acesta utilizand caldura degajata pentru a genera electricitate. Aceasta este utilizata la aerul conditionat, la reglajele scaunelor si la servodirectie.

BMW Vision Efficient Dynamics este prima creatie dezvoltata 100% sub indrumarea biroului de design condus de noul sef de design BMW, Adrian van Hooydonk. Conform declaratiilor companiei, modelul nu va iesi pe piata intr-o forma asemanatoare conceptului, bavarezii utilizand in schimb elemente estetice exterioare ale conceptului pe viitoarele generatii ale modelelor sale de serie.

via | BMW

Comentarii (29)

  • mihai2001
    Remarc...
    De remarcat farurile tip alfa...oare de unde le-o fi venit ideea ? :)
    6 14
  • oare cat timp iti ia sa speli, sa stergi si sa dai luciu masinii?

    super faina (fata e incruntata iar spatele parca sunt ochi cu cearcane) dar absolut nepractica
    3 5
  • Etienne
    VED
    In sfarsit un BMW cu adevarat frumos (chiar daca doar un concept). Totusi e de inteles ca unele din liniile de aici se vor vedea la viitoarele modele de serie, la fel ca si hibridul care il motorizeaza.
    5 1
  • Moskovitz
    Fata e frumoasa dar restul e kaka...ca toate bmw-urile de fapt...multa plastic pe degeaba....dar asta e parerea mea
    4 13
  • bimmer
    Unde este epoca Bimmerelor ? Unde este epoca in care iti facea placere sa te urci intr-un BMW, epoca in care habitaclul era facut in jurul soferului care este defapt cel mai important dintr-o masina.

    Cred eu ca in departamentul de design BMW a fost instalat ori un African ori un Indonezian, pentru ca incep toate sa arate ca un rahat grandios.

    Iar porcaria cu "Salvati Planeta" cu emisii CO2 mai mici, este un vax la care o sa se renunte in max 20 de ani, cand companiile din spatele campaniei isi vor fi umplut buzunarele.

    Cat despre acest model, probabil va fi unic, editie limitata si atat.

    Dar noi il asteptam in Bucuresti, sa mearga pe bulevardele noastre proaspat asfaltate cu canale neridicate la nivel, sa vada si ei ce inseamna OFFROAD European.
    7 8
  • vedeti ca in articol ambele propulsoare electrice sunt pentru rotile din spate.
    4 0
  • BMW is the KING
    absolut incredibila!
    6 1
  • Beton!
    Cam futurista imi imaginez cum o sa are un model bazat pe acest concept.
    3 2
  • gheorghe
    doar un concept
    Niciodata BMW nu va ajunge la nivelul TOYOTA deci nu mai zic de Lexus.
    BMW e un pic mai mult decat masina poporului.

    Pe langa BMW includ si Audi,Mert,VAG
    2 10
  • @gheorghe
    Numele tau spune absolut tot. Probabil ca ai auzit si tu ieri de Lexus si acum esti mare fan dintr-o discutie de genu:
    "- Hauzi vere....ce marca e aia cu un L in cerc ca am vazut ca l-a facut la semafor pe ala cu BMW?
    - E Lexus frate, e o Toyota mai smechera. Se vinde mai bine ca BMW si Audi in America!
    - Misto ba! Destepti hamericanii astia. De-asta imi iau dupa ce vin de la munca din Italia si i-am spart pe fraieri... Ii las cu gura cascata, zic ca a venit Fifti Sent la ei pe ulita."
    14 2
  • proxxy
    chief design?
    s-a schimbat cumva designerul de la BMW? nu mai e Bangle? sau cine e acest domn Adrian van Hooydonk ?
    2 1
  • Concept
    Nici nu inteleg de ce va imaginati ca un concept va ajunge sa fie produs in serie cand singurul scop al lui este sa demonstreze capacitatile constructorului, un fel de incordare a muschilor...
    Si chiar daca s-ar produce chiar credeti ca targetul lor sunt bogatasii de la noi pe care ii doare fix in dos de poluare si care prefera sa isi ia masini cat mai mari si cu motoare care nu prea tin cont de rezerve globale de conbustibil?

    Obiectiv la adresa masinii, cred ca doar Gina a fost mai frumos....Vision intruchipeaza un posibil viitor care nu mai pare asa departe.
    3 0
  • @Blue
    FOARTE BINE ZIS!!!!!
    =) :) :D :p
    4 0
  • roland_st
    La fix aceleasi lucruri ma gandeam, Nepractica!
    1 2
  • marius
    Da`cand ati vazut voi baieti un prototip care sa fie ....practic !?
    3 1
  • Rodallega
    Prototip practic
    Honda Civic a fost un prototip care a ajuns de serie....si e practic:))))))))
    2 1
  • ba
    Practic o fi , dar cine a zis ca Honda Civic nu e urata? Ideea este ca tot un manelist sau o ruda de cioban de bucuresti o sa se plimbe cu ea ! Sincer sa fiu la cati "italieni" cocalari au BMW si Mertz mie unu sincer mi-ar fi rusine sa merg cu asa ceva! Daca sunte-ti solidari prostului gust si fitzelor nu aveti decat sa va luati marci cocalare! zzz pt cine zice ca prototipul asta este reusit!
    0 7
  • @zz
    De cand marca unei masini face pe om si de cand o mana de oameni defineste o marca? Audi BMW si Mercedes n-au nicio legatura cu tiganii care le conduc. Daca tie ti-ar fi rusine sa mergi cu cele mai bune masini, e problema ta. Ar trebui sa incetati cu remarcile astea imbecile gen, taranii au marca X sau daca ai Y esti manelist etc, sau masina Z e pt toti terminatii pt ca o vezi pe toate strazile. Replicile astea releva doar cat de ingusti mintal sunteti, lucru pe care tu vrei neaparat sa-l dovedesti. Unii poate sunt solidari prosutlui gust, dar tu cu siguranta nu esti deloc solidar cu limba romana " Daca sunte-ti solidari". Asa ca mai bine pune mana pe o carte de gramatica. Vad ca degeaba ai primit scolarizare gratuita pe banii din impozitele noastre, ca nu prea s-a lipit nimic de tine.
    PS: Excelenta replica, Blue!
    7 1
  • :))
    Arata bine
    Sper sa nu ramana doar un concept
    1 1
  • ce masina absurda, ciudata si urata
    1 4
  • Exceptional
    Din pacate sunt prea putini care inteleg ceva din acest concept! Prea putini au remarcat performantele si consumul, in articol nu s a amintit de coeficientul aerodinamic de doar 0,22...
    Prin acest concept BMW demostreaza suprematia "ed" fata de concurenta! Elemente de design vor fi transpuse pe viitoarele modele de serie (seria 6, cel mai probabil).
    1 0
  • bai frate cati terminatii sunt in tara asta.Nu ar trebui sa ne mai plangem ca am ajuns asa de jos si ne mai ducem in mod sigur toti avem o parte de vina.
    Efectul de turma care ne conduce persista si se extinde ca un cancer.Daca a zis unu ca a auzit el ca i-a zis un var care era coleg cu unu la servici si ala avea un frate care l-a vazut pe unu cu un BMW cu manele la masim cand era in statie la troleu si la- deranjat rau de tot.

    Pentru astia un calduros ..........
    1 0
  • mda
    Este bine ca ei vorbesc de cocalareala si ca nimeni nu vorbeste ca este cel mai performant motor diesel si de cel mai performant motor electric pus pe o masina.
    1 0
  • abc_e?
    Volan
    remarcabil designul volanului
    0 0
  • ce sa zic?
    masina e frumoasa, respecta oarecum liniile bmw.e un concept si trebuie tratat ca atare.e doar o dovada a fortelor, si vor sa vada cum vor fi primite noile linii astfel incat sa-si faca o idee ce poate fi implementat, redesenat sau aruncat.Cam asta vad eu a fi rostul unui concept.

    In schimb stirea asta mi-a luminat viata.Am aflat de la cativa comentatori inteligenti de aici ca sunt un taran prost si manelist, am gusturi proaste, fitze si ca, conduc un bmw pentru a face impresii pe bulevard.Va multumesc ca ma-ti ajutat sa-mi aduc aminte de ce mi-am luat bmw.Era sa uit.Daca mai sunt alti soferi de bmw cu tulburari de personalitate, nu ezitati sa intrati pe automarket unde o mana de socio-psihologi va vor trezi din amnezie, amintindu-va de ce conduceti u bmw.

    Sa ne fie rusine ca, conducem bmw audi si mercedes.Hai toata lumea la culcare si maine ne inscriem la rabla pentru logan.Eu nu mai vreau sa fiu taran!!!
    3 0
  • Al doilea concept frumos dupa GINA
    Arata super , cei de la BMW sunt tari , sa nu uitam de conceptul Gina care este foarte tare . Voi care criticati ati condus un BMW ? Sunt sigur ca nu , deci comentati ca sa va aflati in treaba .
    1 0
  • TZENU BMW
    da da da
    si pt tarani astia cu loganurile 'pardon lingourile de tabla sudate cu mana' se dau gratis braduleti parfumati pe bolevardu maghearu.asa numa sa nu mai puta masinile a prea nulte capre si vaci
    1 0
  • cine nu poate nu poate
    deci hai sa fim seriosi...ati condus vreodata un bmw? este o masina mai mult k impecabila.si uitate ce stil are si asta,o poti compara cu alta masina??? nici vorba, ramai fara cuvinte...SPLENDIDA
    2 0
  • alexthe buldog
    bmw power
    numai un mare invidios poate spune de bmw asa ceva sau un mare prost si cum la noi sun multi nu ma asteptam la alt ceva.si luativa voi cutiile alea de cola adica masini japoneze si lasatine pe noi astia sa ne luam bmw.eu cred ca nici nu mergeti pe sub pat in picioare dar vb de masini in special de bmw,cand voi nu aveti treaba cu realitatea.sa nu mai vb de e30,ce-a mai de succes masina din istoria automobilismului cu peste 1500 curse castigate ....etc.eu zic sa va luati in continuare logan.sunteti praf
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru