BMW M5 vine la Salonul de la Frankfurt

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 15.06.2011
La scurtă vreme de la dezvăluirea primelor imagini şi informaţii despre noul M5, cei de la BMW au răspuns cu un comunicat oficial despre acest model.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune BMW M5
Lungime (mm) 4.910
Latime (mm) 1.892
Inaltime (mm) 1.451
Ampatament (mm) 2.964
Greutate (Kg) 1.945
Capacitate (cc) 4.395
Puterea maxima (CP/rpm) 560/6.000-7.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 680/1.500-5.750
Viteza maxima (Km/h) 250 (limitat)
Acceleratie 1-100Km/h (s) 4.4
Consum mediu (litri/100 km) 9.9

Esential

560 CP dezvoltă noua generaţie a lui BMW M5, cu 10% mai mult faţă de generaţia precedentă şi cu 5 CP în plus faţă de X5M şi X6M.
13 secunde îi sunt necesare lui BMW M5 F10 să accelereze de la 0 la 200 km/h.
300 km/h este viteza maximă a modelului după ce limitatorul de viteză a fost înlăturat prin aplicarea pachetului M Driver.

Deşi BMW a pregătit prezentarea oficială a noului M5 pentru 23 iunie, în cadrul unui eveniment care va avea loc la Nurburgring, internetul şi-a făcut încă o dată datoria faţă de fanii mărcii şi a scos de la naftalină primele imagini oficiale ale celui mai puternic Seria 5 din gama bavarezilor. Imaginile au fost publicate de olandezii de la Auto Week. Oficialii BMW au răspuns prompt, prezentând toate detaliile noii generaţii M5.

După cum anunţau şi olandezii de la AutoWeek, noul M5 este echipat cu un motor V8 TwinPower Turbo, care dezvoltă 560 CP între 6.000 şi 7.000 rpm. Cuplul motor maxim furnizat de această unitate este de 680 Nm şi este oferit între 1.500 şi 5.750 rpm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 4,4 secunde, în timp ce timpul 0-200 km/h este de 13 secunde. În ciclul standard de test utilizat în Uniunea Europeană, noul BMW M5 consumă 9.9 litri la sută în regim mixt, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 232 grame pe kilometru.

În comparaţie cu generaţia precedentă, noul M5 este cu 10% mai puternic şi oferă cu 30% mai mult cuplu, deşi consumă cu 30% mai puţin carburant. Acelaşi motor este găsit şi pe X5 M sau X6 M. În timp ce X5 M şi X6 M au la dispoziţie o cutie automată cu opt trepte, noul M5 va fi strunit printr-o transmisie automată cu dublu ambreiaj M DCT, care oferă şapte rapoarte. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar pachetul M Driver înlătură această restricţie şi permite atingerea unei viteze de 300 km/h.

Modelul - inspirat evident din conceptul M5 pe care BMW l-a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Shanghai - va fi prezentat oficial în faţa presei la Nurburgring, dar publicul va putea să admire noul model în toată splendoarea sa la Salonul Auto de la Frankfurt, care va avea loc la mijlocul lunii septembrie.

Comentarii (49)

  • Esapamente...
    Totul e bestial pana la esapamente...la fel si in cazul celor de la AMG cu ultimele esapamente...
    6 30
  • .marius.
    M5
    Arata exact asa cum trebuie.
    Foarte echilibrata, mai ales din punct de vedere al designului.
    Apreciez ca nu e tipatoare( cu toate ca sunt convins ca arata mai bine pe negru, decat albastru). :D
    27 9
  • Atata vreme cat seria 5 arata mai bine ca E si A6, mai musculos, mai feroce, linii agresive, acest M5 nu avea cum sa fie decat super frumos, la cum arata nici nu mai conteaza performantele.
    24 25
  • io l-am vazut in oradea pe alb...cum????!!!!nu inteleg ...sau era un kit de caroserie...nu inteleg..poate vi se pare ce spun aiurea dar ....L-AM VAZUT.
    13 22
  • Va spun eu ca orice marca premium japoneza si aici ma refer la cele de performanta, nu au ce discuta cu M5 ii; vor da rusine oriunde exista asfalt.
    9 42
  • ....O INTREBARE::care-i diferenta intre pachet M si Mpower..?
    11 9
  • Respect BMW!
    Nu e urata, e chiar foarte frumoasa, insa nu vine cu nimic care sa ma surprinda
    8 9
  • Ai dreptate sunt foarte renumite cele japoneze, sunt peste tot , chiar sunt pline competitiile cu ele.
    7 20
  • M5
    Se incadreaza perfect in tiparele BMW. Motor excelent, dinamica buna si design discutabil. Din pct.-ul meu de vedere cel mai dezamagitor este interiorul. Si spun asta deoarece este la fel de... neinteresant, nepremium ca si cel din Seria 5 normal. Cu M5 aveau sansa sa-i dea o nota aparte, mai dramatica, insa din pacate pt ei continua sa nu aiba idei la capitolul plansa de bord.
    13 12
  • DAN_GRC
    @Tika
    Pai si ia zi, care este marca aia premium care ii da rusine? sa nu zici GTR, ca ala e alta treaba, nu e concurent pt M5...lexus? am vazut cu IS-F ce rusine i-a dat M3-ului, de fapt nu a dat nici AMG-ului, nici lui RS5
    Revenind la subiect, arata f bine, datele tehnice la fel de bine, cred ca este cel mai frumos si echilibrat M5.
    16 4
  • In ultimul timp toti "scapa" pe internet fotografii inainte de lansare. Incep sa cred ca e o mare vrajeala. Chiar asa toti sunt idioti? Mercedes cu ml-ul scanat din brosura si acum bmw... Asta ca sa nu mai zic de dacia :D
    12 0
  • @DAn_GRC
    Eu ziceam la mitso
    6 7
  • Alfa Romeo 159 arata mai bine!
    12 18
  • @C-G-C
    Ia uimaste -ma tu cu interiorul de A6 : http://www.bmwblog.ro/wp-content/uploads/2010/12/Audi-A6-C7-BMW-5er-F10-Bildvergleich-Interieur.jpg
    Eu zic ca este mai frumos cel de BMW cu monitorul integrat. Interiorul acestui M5 este prea OK, trebuia mult mai simplu, e SPORT Hello !!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAA am uitat ca C-G-C este ala cu garsonierele pe roti.
    9 10
  • jake sully
    Am vazut-o acu o luna.A trecut prin fata mea.
    5 12
  • dragos_thaci
    @IAN
    Pachet M poate avea si un 520 diesel. El include o serie de modificari optice, un fel de tuning discret sa zicem: spoilere, praguri, interior putin diferit, inscriptii cu sigla M, evacuare stilizata si suspensii cu o setare mai sportiva.

    Acelasi lucru este valabil si pt. pachetele AMG, S-Line, de la rivalele Mercedes, respectiv Audi.
    10 3
  • dragos_thaci
    ...
    Modelul in sine, de mai sus, este cu totul altceva, iar astia care cred ca l-au vazut deja pe strada, abereaza, binenteles.
    10 4
  • jake sully
    @dragos_thaci
    Baietel,locuiesc in Augsburg,la 60 de km de Munchen.Masinile ies mereu pe autostrada,in imprejurimi in teste.Intr-o duminica,la semafor a oprit un M5 bej cu spolerele si pragurile camuflate.Am observat asemanarea spilerelui din fata cu cel de M1 si esapamentele din spate...Asa ca nu stiu care dintre noi abereaza!
    15 8
  • dragos_thaci
    @jake sully
    Hai lol, mosnege. Puteai sa te faci inteles de la inceput si sa explici in ce context l-ai vazut, ca sa nu lasi loc de interpretari. Sau ti se pare ca asa ai fost mai interesant ?
    Of,of, mai, mai.
    17 6
  • care sportivitate ..ca e ditamai balena, cat vechiul seria 7
    5 11
  • oare de nu sunt impresionat.......
    incep sa cred ca era bmw-urilor adevarate chiar incepe sa piara.......
    ce nu imi convine la acest M5????
    - puterea.....560hp.....de ce nu iau dat 600 sau mai mult....
    -aspectul......frumoasa masina insa este prea banala.....puteau sa i puna niste spoilere 'evazate' cum a primit bmw 1M.
    insa ma bucur ca na primit in versiunea finala jentile conceptului alea negre care aratau extrem de urat
    7 11
  • DAN_GRC
    @tzenu_bmw
    Ce naiba inseamna bmw adevarat?? daca il faceau de 600 de cai pe viitorul de cat il faceau, de 700? e totusi un sedan...ca iubesti tu "ursuletii" e altceva, oricum nu-ti va placea nimic daca ai la inima modelele vechi, dar ma indoiesc ca daca ai avea bani nu ai vrea un M3 E92, din asta modern si "bmw neadevarat" sau noul M5 .Eu am un e39 model care devine si el clasic de acu, dar ultimele modele sunt cat se poate de adevarate, exceptand prostii gen X1 si 5 GT, dc s-a pierdut caracterul BMW? Ca in ultimii 10 ani au design controversat? Asta e o chestie subiectiva, nu stiu cu cate modele moderne ai mers dar stiu un lucru:bmw-urile adevarate inca se mai fac, atata timp cat raman seriile 3,5,6,7, Z4( si urmasii) si M-urile, Bmw ramane un driving machine
    8 5
  • Victor
    Domne BMW produce masini pt 3 categorii de public,masini pt cunoscatori Mini,Seria 3,Seria 5,Z4,M3,Rolls-Royce Ghost masini pt cocalari,X5,X6,5GT,Rolls-Royce Phantom,Rolls-Royce Drophead,Rolls-Royce Phantom Coupe,masini pt „aiuriti” gen Mini Contryman,Mini-ul ala de teren,X1,X3,Seria 1 si in final cateva masini care sunt intre aceste categorii de public,Seria 6 care din pacate este prea greu,un 911sau un Corvette il mananca fript si Seria 7 care la fel vrea si din publicul cocalar si din cel de cunoscatori.
    16 12
  • Uuu
    Ce bestie! Cu siguranta va fi noul rege. Noul RS6 probabil ca va mai avea de asteptat cel putin 2 ani avand in vedere politica Audi.
    4 6
  • Hihihi
    Bv Victor
    Cel mai tare comentariu de pe site!
    8 5
  • @DAN_GRC
    bmw a decazut mult in materie de sportivitate.......audi vine tare din spate(da fapt pt mine audi rupe bmw-u si pe strada si pe circuit)
    Cadillac(care pana acum era 0 pe toate segmentele) iara vine tare din urma.CTS-V...la rupt pe E60M5 pe circuit la toate capitolele....acceleratie franare viteza maxima stabilitate in curba........
    singuru bmw fullsport adevarat pe care poti sal cumperi este m3GTS da pt. care platesti o suma colosala...
    si daca as vi avut bani de orice masina......clar ca mias lua BMW...
    si nu orice bmw......M5E34.........
    5 11
  • adi cis
    IMI PLACE
    foarte frumoasa
    4 2
  • DAN_GRC
    @tzenu_bmw
    Esti cam extremist, Cadillac-ul are peste 550 de cai daca nu ma insel, Audi a crescut f mult , adevarat, dar ca rupe bmw si pe strada si pe circuit cam mult spus
    M5 E34 nu e asa scump totusi, se gasesc M5 E39 la 11-12 mii de euro, deci exista la cateva mii mai jos, doar ca nu sunt inmatriculate in Ro, succes oricum
    5 0
  • pff..
    dusterul ala de 850 cp da cu el de pamant
    7 5
  • @DAN si Tzenu - Cadilacu' ala a fost construit "exclusiv" pentru a depasi M5. Cei de la Caddilac nu au avut ca scop nimic altceva decat crearea unei alternative americane pentru etalonul mondial in segment - au reusit asta, bravo lor, chiar au vandut ceva masini, dar M5 va ramane etalon chiar daca se mai gaseste cineva sa inghesuie un motor mai mare intr-un sedan:).
    Prin asta sa nu se inteleaga ca am ceva cu Cadillac, au facut treaba buna, dar totul este pentru marketing, pentru a pune fundatia unei campanii de imagine bazata pe sportivitate. Cadillac in SUA este perceput deja ca brand premium, dar ii lipsea ceea ce BMW avea din plin - acel sentiment de sportivitate pe care il da doar gandul la "BMW". Mai au de lucru, este clar, dar daca se mentin pe aceasta idee vor obtine destul de repede o imagine de brand premium cu veleitati sportive.

    @M5ul asta ... well... viitoarea mea masina... momentan doar pe desktop :)
    Sunt curios daca, in 2 ani de la lansarea acestui M5, va exista vre-o masina care sa-i poata egala performantele :)
    7 4
  • @unkle
    Te "uzi" prea repede prietene! Ce performante sa-i egaleze, pt ca noul M5 nu impune nici un standard? Ia uite ce se gaseste acum pe piata:

    Audi RS6: 580 cp, 650 Nm si 4.5 sec de la 0-100 km/h.
    Mercedes E AMG: 525 cp, 700 Nm, 4.5 sec de la 0 - 100 km/h.

    Din cate se pare noul M5 nu vine cu cifre impresionante. Poate il va salva dinamica si va plusa puternic la capitolul "steering".
    10 6
  • Ba mai mult Mrcedes are optional si AMG Performance Package care ofera 557 si 800 de nm si un 0-100 de 4.2 secunde (4.3 estate).Deci pentru AMG e valabila intrebarea : in doi ani ii va egala cineva performantele ?

    Oricum,oricare din aceste supercar-uri reprezinta apogeul auto al timpurilor noastre.
    12 6
  • jake sully
    @C-G-C
    Actualul RS6 este bazat pe vechea generatie de Audi A6 si are o putere de 580 cai.Urmatorul v-a aparea la anu' cu o putere de 600 de cai.Io mizez pe Audi!
    7 7
  • Vise placute frustratilor!
    @CGC
    De cand e Cayman... renault nepotelule?
    Tu inca esti la stadiul Renault, vorbim peste cativa ani, cand o sa dai mamaligile jos!
    5 0
  • @C-G-C
    Ai omusi mai multe elemente.
    1. Seria 5 dupa mult timp si in toate testele de specialitate are un interior mai apreciat decat cel de A6 (principalul repros navigatia optionala si urat plasat)

    2. BMW bate AUDI la performante totale, faptul ca un Audi este mai tare pe linie dreapta si pierde pe pista denota un sasiu mult mai slab al celor de la Audi, problema Audi de foarte multi ani incoace.

    Exemplu curent RS3 vs 1M Coupe.
    8 6
  • @ GTR
    Ai uitat sa mentionezi ca 1M Coupe e cu 70 de kg mai usor si are cu 50 Nm mai mult (overboost) ca RS3
    2 2
  • Alex Seremet (BMW)
    Observaţii
    1. Un M nu este maşină de linuţe. Şi nici pentru drift-uri. Trebuie să exceleze în experienţa pe care ţi-o oferă la volan. Şi asta nu se traduce în cine are mai mulţi cai putere. Din cauza asta, de exemplu, în majoritatea testelor făcute de revistele englezeşti, M3 s-a impus autoritar în faţa multor maşini mai puternice şi mai performante pe hîrtie. E păcat să judecaţi o maşină doar după numărul de cai putere, mai ales una ca asta.

    2. Câteva cifre, totuşi :)
    0-100 km/h - 4,4s
    0-200 km/h - 13s
    cuplul maxim - de la 1500 rpm - 5750 rpm
    putere maxima - intre 6000 si 7000 rpm

    3. Cu toate astea, cred ca mai interesante sunt curbele de cuplu si putere, daca e sa ne gandim nemteste la datele tehnice. cred ca sunt cele mai frumoase grafice pe care le-am vazut vreodata. Puterea creste perfect liniar pana aproape de 5600, iar cuplul sta fix pe toata plaja. Cand scriu asta, parca simt cum accelereaza M-ul. Insa cele mai frumoase detalii tehnice sunt motorul mult retras inapoi si distributia de mase echilibrata demna de o masina cu motor central - aici e magina BMW fata de competitie. De aici vine feeling-ul ala M. Si mai e si tractiunea spate cu diferential M cu variatie de cuplu continua intre cele doua roti.

    4. Design - aici lucrurile sunt subiective. Interiorul, apropo de ce zice @C-G-C, e destul de simplul si atat de diferit de Seria 5. Sunt insa elemente spartante care imi plac. E ceva din ideea de motorsport care se regaseste aici, in simplitate. Iar HUD e cu adevarat spectaculos, daca vrei spectacol.

    5. In loc de concluzie - cred ca M5 si fiecare competitor are punctele lui forte. E mare pacat sa le privesti doar din perspectiva a 2-3 date tehnice. Miza pentru M5 nu este sa fie mai puternic ca AMG sau mai rapid decat Audi, trebuie doar sa ofere mai multa emotie la condus. BTW: e o chestie de fizica simpla - cand vorbim de cuplul de peste 600 Nm, nu vad cum o tractiune spate ar intrece una integrala.

    6. Cine critica evacurea M5, nu a vazut M-urile de pana acum.

    7. M Sports Pack. e un pachet de design interior si exterior cu modificari ale suspensiei. M5 este o masina cosntruita de la zero.

    8. @Mircea Mester - X5M si X6M au cutii cu 6 trepte, nu cu 8. Au insa si o chestiune foarte speciala - in anumite situatii pot schimba treptele fara sa decupleze. Nu ma intreba cum, nu stiu suficienta tehnica sa inteleg asa de bine o cutie automata.

    Imi cer scuze ca am pus ceva emotiei in post-ul asta. De obicei incerc sa raman obiectiv, pentru ca lucrez pentru firma despre care vorbesc. E un model insa prea emotional si e ora prea tarzie si mi-a scapat. ;(
    16 4
  • Da sosea pentru masina avem?
    Si pe care sosea din Rromanica v-ati da voi cu o masina de 500CP? Ce naiba ca si 200CP sunt arhisuficienti cand stai in ambuteiaje. Daca as avea de spart 100000 euro mi-as lua avion. Altfel o masina pana in 30k e suficienta pt tara asta de cafenii.
    6 2
  • @ Victor
    Ce ai mai nene ? Sa zici despre RR ca este masina de cocalari, cati ai ai tu ? ustrat mic. Apropo nu mai compara seria 6 cu 911, seria 6 nu este supercar.
    5 3
  • @C-G-C, te-ai "udat" cu o zi mai devreme - dar ai dreptate, la vremea cand am postat acel comentariu nu erau 100% sigure datele oficiale. La aceasta ora sunt sigure, iar noul M5 este cel putin egal pe hartie cu celelalte 2 masini pomenite de tine :) . . . si stim cu totii ca M5 cam da clasa pe circuit - dar si asta ramane de vazut, ca inca nu este pe strada :)
    Se apre canoul M5 vine cu cifre "impresionante", insirate frumos langa pret, care nu se lasa dat sub 6 cifre nici mort :)

    Acum ceva vreme, la lansarea E63AMG spuneam cum ca cifra de 4.6s pana la suta care se vehicula pentru noul M5 este prea mare, si ca BMW nu va accepta o diferenta de 0,1-0,2s fata de concurenta ... lumea dadea cu manute rosii si cu noroi textual.. dar se pare ca aveam dreptate :)
    3 3
  • mda
    fi atent ...nu compari corvette cu bw m6 sau care lai comparat ca m6 ii mult mai bun......si de ex un c class amg ii superior la m3 ca forta pe hartie si asa dap[e circuiot o castigat timp mai bun deoarece ii mai bun in curbe ...si de m5 cum o zis clarckson ala de la top gear orice masina ai condus inainte sa conduci un m5 m5 ii mai rapid:))
    4 5
  • e o masina superba,absolut maginifica,insa parca imi placea mai mult bmw m 5 e 60 iar in prezent as alege tot E 63 AMG.arata extrem de bine iar pentru mine este mai interesant decat M5 f 10
    3 4
  • Emanuel Nastasa
    cateva comentarii
    In primul rand, pozele nu au cum sa fie scoase de la naftalina... sunt prea fresh chiar...

    Apoi, pentru cocalari sau nu, pentru cunoscatori sau nu, BMW are o anumita rezonanta. Este absolut necesar sa va bateti in fise tehnice? Diferente de 0,1s pentru 0-100 km/h sunt absolut insesizabile pentru un sofer.

    Intr-adevar, acest M5 e putin cam... bestial. Curbele de cuplu si de putere il fac utilizabil si zi de zi, in orice regim de exploatare, chiar daca vrei eco (cam urat spus pentru puterea asta) sau supersport. Vor exista destui tuneri care sa faca pe plac nebunilor carora cei 560CP nu le sunt suficienti. Ca design, bate si RS6 si AMG, si ca sa fiu putin plastic, as zice chiar "cu zambetul pe buze". E o masina in adevaratul spirit M, chiar daca interpretarea este moderna. Pe langa asta, chiar sunt curios cat de fun va fi la condus, pentru ca aici se pare ca BMW pierde teren in favoarea AMG, si asta doar pentru ca au devenit prea... eficienti.
    7 3
  • Cate comentarii, cate analize...Daca faceti toti cheta, va luati un M si il conduceti pe rand:))
    8 0
  • @Emanuel - pe masura ce te apropii de 0 zecimalele devin din ce in ce mai importante ;) ... este insesizabil un 0,1s daca iei suta in vre-o 10s.

    @andi - strang eu banii :D
    3 2
  • Emanuel Nastasa
    @unkle
    Pe undeva, tin sa te contrazic. Am zis pentru soferi (ceea ce s-ar traduce prin normali, deci nu piloti cu scoli inalte in ale pilotajului). Pentru un sofer normal, chiar si avand in posesie asemenea putere, ma indoiesc ca va reusi sa faca diferenta de 0,1 secunde. Da, teoretic asa e, cu cat te apropii de 0, zecimile sunt din ce in ce mai importante, dar sub piciorul corect si doar in anumite conditii. Dar chiar si in conditii ideale, care este distanta in metri (ca sa nu las loc de discutii, plecare de pe loc si atingerea a 100km/h) la linia de sosire intre 4.2, 4.4 si 4.5 secunde? Cati vor scoate acesti timpi dati de fabrica?
    1 1
  • M5
    Cu Seria 1M jurnalistii au reusit sa scoata un timp cu 0,3s mai bun decat cel anuntat in fisa tehnica, ma refer la accelerarea 0-100km/h.
    M5 E60:
    0-100km/h - 4.7s
    520NM la 6100RPM
    507CP la 7750RPM
    M5 2011:
    0-100km/h - 4.4s
    680NM de la 1500 pana la 5750RPM
    560CP la 6-7000RPM

    Sa intelegem ca RS6 are tractiune pe toate cele 4 roti si e evident sa accelereze mai bine pe distante mici decat M5 cu tractiune spate, dar de la peste 100km/h se schimba toate calculele, tractiunea spate fiind mai eficienta la viteze mari.
    1 3
  • Tot M5
    Ca am uitat:
    am comparat vechiul M5 cu cel nou pentru a se vedea diferenta de performanta destul de mare intre generatii.
    Si cum au mai spus si altii, nu se rezuma doar la motor.
    2 2
  • @Emanuel Natasa - prin clasa a 9-a am invatat cum se calculeaza acei metri ... dar sunt cam obosit si nu am fizica la mine :)

    ... au trecut 20 de minute, mi-am revenit :)
    Problema:
    Daca ai 3 masini care prind suta in t1=4.2s, t2=4,4s si t3=4.6s care va fi distanta dintre ele atunci cand cea mai lenta atinge viteza de 100km/h (27,78m/s) ?
    Ipoteza:
    Ai aproape 600 de cai sub capote - motiv pentru care s-ar putea presupune ca acceleratia masinii este cat de cat liniara pe acest interval de timp (nu este chiar asa, dar de dragul calculului de fizica :P)

    Rezolvare:
    cea mai lenta masina va parcurge:
    x3=27,78m/s*t3/2=63.89m

    aia din "mijloc" va parcurge:
    x2=(27.78m/s * t2)/2+27.78m/s * |(t2-t3)| +[(27.78m/s / t2) * |(t2-t3)|^2]/2=66.8m

    aia mai rapida va parcurge 69.96m

    sau in alte cuvinte, fiecare 0,1s (in intervalul dintre 4 si 5s )valoreaza cam 1,5m :)
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru