CRASH TEST: Sedanurile medii fac "praf" masinile mici
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci cand se plictisesc, americanii se apuca sa demonstreze lucruri deja stiute. Este exemplul celor de la IIHS, o institutie care vegheaza asupra sigurantei traficului, ce a vrut sa demonstreze ca impactul dintre un model de clasa medie si unul subcompact poate avea alte urmari decat cele anticipate de testele de siguranta.
Din nefericire, organismele internationale de siguranta testeaza capacitatea masinii de a-si proteja pasagerii prin coliziunea acesteia cu un zid de beton. In traficul real insa, accidentele implica aproape intotdeauna masini de dimensiuni diferite. Cum e si normal, scorul mare obtinut la testele EuroNCAP sau NHTSA nu mai are nici o relevanta.
Pentru a demonstra acest lucru, cei de la IIHS au testat siguranta unor modele fabricate de acelasi constructor dar din clase diferite. Energia cinetica, mai mare in cazul sedanurilor de clasa medie, a facut ca subcompactele sa bifeze mai multe pagube si sa puna in pericol siguranta pasagerilor.
Americanii au ales sa testeze sedanurile Honda Accord, Toyota Camry si Mercedes C-Klasse impotriva fratilor mai mici Honda Jazz, Toyota Yaris si Smart Fortwo. In cazul vehiculelor din clasa subcompacta sau mini, punctajul obtinut la testele uzuale de siguranta a fost unul de top, toate trei bifand performante bune.
In primul caz, cel al coliziunii dintre Mercedes C-Klasse si Smart Fortwo, rezultatele au fost inspaimantatoare. Modelul urban cu doua locuri s-a rostogolit de doua ori in urma impactului si a pus in real pericol viata pasagerilor, manechinele prezentand lovituri serioase la nivelul capului si al picioarelor.
In cel de-al doilea caz, Accord a produs daune la fel de serioase Jazz-ului. Soferul modelului subcompact a lovit cu capul volanul masinii in ciuda umflarii corecte a airbagului. De asemenea, pasagerii au prezentat lovituri dure la nivelul picioarelor din cauza deformarii structurii habitaclului. In cazul noului Accord, lucrurile nu au fost atat de grave, pasagerii fiind protejati corespunzator de echipamentele de siguranta.
Ultimul test a presupus un impact frontal intre Toyota Camry si Toyota Yaris. Modelul subcompact a iesit destul de sifonat, portiera soferului fiind grav afectata de impact.
In cazul ambelor masini soferii au lovit volanul cu capul desi au existat airbaguri frontale, ins ain cazul Yaris-ului ranile suferite de manechin au fost mult mai grave. Tot manechinul din Yaris a suferit leziuni grave la nivelul picioarelor, mai precis in zona genunchiului, si la nivelul gatului.IIHS este un institut finantat si sprijinit de societatile de asigurari din Statele Unite.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
-
Marca Ferrari a fost dată în judecată de către un client din Statele Unite. Persoana respectivă a dat în judecată marca italiană după ce aceasta nu a reușit să repare o defecțiune la frânele mașinii sale. (20.03)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
2. personal nu am avut niciodata "norocul" intalnarii cu un pom. Asta inseamna ca nu sunt destul de dibaci?
3. "tancurile" americane s-au dovedit de multe ori solide doar pentru ele insele adicatelea ele (tancurile) ramaneau intregi iar cei ce vroiau sa atinga suta (ca varsta) erau facuti praf in interior.
4. in clasamentul celor de la IHHS majoritatea primelor locuri este ocupata de masinile de conceptie europeana.
5. se dovedeste inca o data ca "tancurile" americane "este" bune pentru rednecks-iii americani sau evropeni carora curul le este mai important decat capul din simplul motiv ca organul de gandire este exact ala pe care stau in scaun.
Adevaratele teste de siguranta nu se dau in laboratoare ci pe sosele. Multi spun ca Volvo ca nu mai face cele mai sigure masini din lume, insa putini stiu ca in momentul in care Volvo proiecteaza un model, pe langa analizele si testele de laborator (apropo, Volvo detine cel mai avansat tehnologic laborator de teste de siguranta) analizeaza peste 2 000 de accidente reale si nimeni din industria auto nu procedeaza astfel. Asta ar trebui sa va dea de gandit cat de relevante sunt testele EuroNCAP care, in opinia mea, au rol insemnat pentru imaginea unei marci (vezi Renault de ex)
Pentru LauCalin: nimeni nu contesta ca cei de la Volvo sunt foarte buni in domeniul sigurantei. Insa ma indoiesc serios ca ai studiat protocoalele de testare ale tuturor constructorilor auto din lume ca sa poti fi atat de categoric cand afirmi ca doar ei fac si dreg...