DETROIT 2011: Cele mai importante premiere de la NAIAS

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 07.01.2011
Salonul Auto de la Detroit va marca debutul unor modele importante pentru piaţa de peste Ocean, dar şi pentru cea europeană. Printre starurile salonului american se vor număra Mini Paceman, BMW Seria 1 M şi Mercedes SLS AMG E-Cell.

Anul 2011 începe întotdeauna în forţă pentru constructorii de automobile, Salonul Auto de la Detroit fiind prima provocare expoziţională de talie mondială. Toate numele mari din industrie îşi dau întâlnire şi anul acesta în data de 10 ianuarie, atunci când Cobo Hall îşi va deschide porţile pentru a expune premierele mult aşteptate.

Porsche

Fără îndoială, cea mai importantă revenire de anul acesta este trecută în contul celor de la Porsche. Germanii revin în Cobo Hall după o absenţă de patru ani, perioadă în care au preferat să îşi concentreze atenţia asupra celuilalt mare salon de peste Ocean, cel de la Los Angeles.

Pentru a marca acest moment important, Porsche a anunţat deja că va expune un model "spectaculos" la standul său. Primele speculaţii au indicat un prim derivat al conceptului 918 Spyder, supercarul hibrid aşteptat în versiune de serie în 2013.

Mercedes

Tot pe linia unui supercar ecologic vor merge şi conaţionalii de la Mercedes, care plănuiesc să expună la Detroit versiunea electrică a deja popularului SLS AMG, pus în vânzare anul trecut. Pentru a se individualiza mai bine, SLS AMG E-Cell va fi vopsit în culoarea specială "AMG Lumilectric Mango".

Alternativa cu emisii zero va beneficia de forţa a patru motoare electrice, poziţionate pe fiecare roată, gata să livreze împreună un total de 526 de cai putere şi un cuplu motor de 880 Nm. Resursele vor fi suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4 secunde.

Versiunea de serie a prototipului ce urmează să debuteze la Detroit va ajunge pe piaţă abia în 2013.

BMW şi MINI

Agitaţie mare şi la standul grupului BMW. Bavarezii vor expune în premieră mondială cel mai tânăr membru al gamei de performanţă M. Mezinul Seria 1 M Coupe vine ca cel mai abordabil model sportiv al brandului şi introduce pe piaţă noul propulsor cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri, supraalimentat.

Unitatea pe benzină livrează 335 de cai putere şi un cuplu motor de 450 Nm, trăsături responsabile pentru acceleraţia de la 0 la 100 de km/h în doar 4.7 secunde. Pentru a păstra caracterul exclusivist al modelului, BMW a promis că va produce Seria 1 M Coupe în doar 2700 de exemplare.

Cealaltă surpriză pregătită de grupul german este consemnată la standul subsidiarului Mini, care aduce la Detroit noul Paceman. Conceptul se vrea a fi o variantă cu trei uşi a actualului Countryman. Surpriza pregătită de britanici vine cu un nou sistem de tracţiune integrală şi cu un motor de 1.6 litri, semnat de John Cooper Works, capabil să ofere 211 cai putere. Versiunea de producţie a conceptului Paceman este aşteptată în 2012.

Ford

O premieră importantă şi la standul Ford, unde publicul american va avea ocazia să facă cunoştinţă cu noul C-Maxx, prezentat deja publicului european. Modelul se vrea a fi unul global, parte din proiectul care prevede lansarea a 10 vehicule diferite pe baza platformei de clasă C, până în 2012.

Ford speră ca cele 10 derivate ale platformei C să totalizeze două milioane de unităţi vândute anual în viitorul apropiat.

Hyundai

Coreenii acordă o importanţă deosebită salonului american, drept pentru care anul acesta vor expune la standul lor două premiere importante. Prima dintre ele este versiunea de serie a conceptului Veloster, recunoscut de publicul larg ca fiind un urmaş al vechiului Hyundai Coupe. Modelul va debuta iniţial cu un motor pe benzină de 1.6 litri şi 140 de cai putere.

Cea de-a doua surpriză importantă este conceptul Curb, un crossover de segment mediu, ce îşi propune să rivalizeze cu actualul Nissan Juke.

Grupul Volkswagen

Volkswagen se va prezenta anul acesta la detroit cu mult aşteptatul sedan de clasă medie, cunoscut publicului doar după abrevierea NMS (New Medium Sedan). Berlina va fi mai puţin mai mare decât Passat-ul european şi se va bate pe piaţa din SUA cu best-seller-ul Toyota Camry.

De cealaltă parte, subsidiarul Audi va prezenta în cadrul NAIAS 2011 noua generaţie a modelului A6. Sedanul va putea fă admirat live de publicul european abia în luna martie, când se vor deschide porţile Salonului de la Geneva.

Comentarii (4)

  • doar atat?
    ai uitat de Volkswagen cu NMS, care se va chema.....


    Chrysler 300, Jeep Patriot, Audi A6....., meritau si astia sa fie mentionati, sunt totusi niste premiere mondiale....
    3 1
  • doar atat
    scriu si ei despre cei care dau publicitate pe automarket, deh.
    2 1
  • @me & insusi
    Scriu si ei despre ce stiu concret nu stau sa infloreasca. Pana la urma Audi este din grupul VW. Deci de ce nu ar scrie despre Audi? Daca VW plateste si Audi ar avea un loc ;). Iar cat despre americani, poate prefera sa isi tina lansarile pentru Los Angeles, care este un salon mai mare si mai bine cotat.
    Think again!
    1 0
  • mariantr2005
    corect?
    Berlina va fi puţin mai mare decât ...(Berlina va fi mai puţin mai mare decât ...)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru