Fost oficial Opel: "GM este de vină pentru declinul mărcii"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Hans Wilhelm Gaeb, fostul Preşedinte al Consiliului de Administraţie Opel, susţine că a prevăzut problemele mărcii din Ruesselsheim înainte de preluarea General Motors. Gaeb susţine că a anticipat potenţialele problemele pe care le-ar putea întâmpina pe fondul noii politici adoptate de proprietarii americani ai mărcii, care au avut o atitudine pe care el o considera delăsătoare faţă de viitoarele modele Opel, scrisorile secrete fiind publicate ulterior de nemţii de la Der Spiegel. Hans Gaeb le-a scris o scrisoare colegilor săi pe 2 decembrie 1997, în care le spunea că Opel nu va reuşi să detroneze Volkswagen dacă se va axa pe reducerea preţurilor. "Dacă o marcă se bazează exclusiv pe războiul preţurilor, aceasta va fi printre perdanţi", spunea Gaeb în scrisoarea adresată colegilor săi.
O altă problemă a mărcii Opel era dezvoltarea platformelor în Statele Unite ale Americii, unele fiind neconforme cu normele europene, element care a ridicat semnificativ costurile de dezvoltare ale unor modele.
Împărţirea platformelor era o strategie cheie pentru cei de la General Motors la acea vreme, constructorul american folosind aceeaşi platformă tehnică pentru mai multe modele, diferenţele dintre acestea fiind insignifiante în unele cazuri. Analiştii din industrie susţin că această strategie le-a provocat probleme celor de la General Motors, care au fost nevoiţi să renunţe la mai multe mărci din portofoliu.Hans Wilhelm Gaeb nu şi-a avertizat în van colegii, acesta având în spate experienţa lansării lui Opel Sintra. Acesta era construit pe o platformă GM modificată şi avea un interior cu finisaje sub nivelul celor cu care Opel îşi obişnuise clienţii. Pe lângă asta, Opel Sintra a obţinut doar 2.5 stele la testele EuroNCAP. Ulterior, modelul a fost retras de pe piaţă, pe fondul unei popularităţi scăzute. În semn de protest, Hans Wilhelm Gaeb a demisionat din funcţie în 1998.
Via | Automobil-Produktion.de
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Opel in Romania
-
Opel Adam (2013-prezent) Preţ: 12.140 - 16.220 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: 14.270 - 17.940 €
-
Opel Astra Preţ: 15.010 - 23.400 €
-
Opel Astra OPC (2012-prezent) Preţ: 28.110 €
-
Opel Astra Sports Tourer Preţ: 15.820 - 24.770 €
-
Opel Cascada (2013-prezent) Preţ: 21.750 - 29.865 €
-
Opel Corsa Preţ: 16.410 - 19.410 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: 11.110 - 18.540 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: 11.110 - 18.810 €
-
Opel Corsa Van Preţ: 12.010 - 12.210 €
-
Opel Crossland X Preţ: 13.350 - 20.700 €
-
Opel Grandland X Preţ: n/a - 33.300 €
-
Opel GTC Astra (2011-prezent) Preţ: n/a - 26.955 €
-
Opel Insignia Preţ: 20.400 - 35.400 €
-
Opel Insignia Country Tourer Preţ: 24.500 - 37.430 €
-
Opel Insignia Sports Tourer Preţ: 21.500 - 36.500 €
-
Opel Meriva facelift (2014) Preţ: 13.910 - 20.530 €
-
Opel Mokka X Preţ: 15.690 - 27.355 €
-
Opel Movano (2010-prezent) Preţ: 24.915 €
-
Opel Movano Combi (2010-prezent) Preţ: 28.525 €
-
Opel Vivaro Preţ: 20.955 €
-
Opel Zafira facelift Preţ: 20.720 - 27.680 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Pentru a marca cele cinci decenii împlinite de modelul Polo, Volkswagen tocmai a prezentat o grafică specială inspirată de ediția Polo Harlequin din anii '90. (01.05)
-
Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a lăsat de înțeles că marca germană de mașini de performanță ar putea să oprească vânzările de modele electrice pe piața din China. Vânzările Porsche din această țară au scăzut cu peste 40% în primul trimestru din 2025. (30.04)
-
Volkswagen a atins oficial borna de un milion de mașini electrice produse. Exemplarul care a atins această bornă este un ID.3 GTX Performance asamblat la uzina din Zwickau. (30.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
A cam fost o firma capusa multe deceni dar .....
In principiu cele 2 divizii au fost separate ulterior GM-mama a inceput sa-si bage si nasul in politica GM-Opel incercand sa faca din Opel o masina mai americana (si mai ieftina in acelasi timp) ceea ce a dus la problemele descrise de Hans Wilhelm Gaeb.
Pe langa toate astea, in urma crizei GM-mama a supt multi bani de la GM (Opel) afectand oarecum strategia pe Europa.
Parca aceasi greseala a facut-o si Renault, reduceri si rabat de calitate iar acum cauta sa se ,,reinventeze,,
GM Europa exista doar cu numele. De la inceput GM(america) a dat directive si a decis ce trebuie facut si ce nu in Europa.
Normal,nemtii dau vina pe americani,nu recunosc ca si ei au fost incompetenti si nu si-au facut treaba cum trebuie.
Personal,sunt sictirit de nemtii astia increzuti.
Ai dreptate pana la punctul in care crezi ca Opel va deveni premium, crezi ca va baga si mai multi bani GM in conditiile in care nu prea vor mai produce prin Germania viitoarele modele? Eu nu cred, plus ca nici macar la nivel de zvon nu apare nicaieri ca vor fi anumite modele premium la Opel.
Opel a fost mai intotdeauna un amalgam GM cu o caroserie europeana si motoare japoneze de multe ori.
Acestea au fost numai contributia GM.