Ghosn: "Renault-Nissan ar putea deţine 50% din acţiunile AvtoVAZ"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Carlos Ghosn, şeful Renault-Nissan, a declarat astăzi în cadrul unui interviu că analizează posibilitatea achiziţiei unui pachet de 25% din acţiunile AvtoVAZ pentru a deţine pachetul majoritar de acţiuni în cadrul companiei ruseşti. Interviul a avut loc imediat după o întâlnire cu Vladimir Putin, prim-ministrul Rusiei. Mai mult decât atât, Carlos Ghosn a precizat că Vladimir Putin nu s-a opus deloc acestei idei, semn că sunt şanse mari ca achiziţia să aibă loc în următoarele luni.
"Considerăm că este o evoluţie logică a parteneriatului nostru", a declarat Carlos Ghosn. Chiar şi achiziţia mărcii Dacia a avut loc treptat, aceasta începând cu achiziţia unui pachet de 20% din acţiuni, procentul de acţiuni deţinute atingând 100% în 1999. Nu este clar ce vor să facă cei de la Renault-Nissan în Rusia odată ce vor deţine pachetul de acţiuni majoritar în Rusia, fiind şanse ca aceştia să producă versiunea Lada a lui Logan, Logan MCV şi Sandero, de data aceasta cu posibilitatea controlării mai bune a producţiei şi a reţelei de distribuţie şi servisare.
Carlos Ghosn are şi o alianţă cu nemţii de la Daimler şi a fost la un pas de a semna un tratat în Statele Unite ale Americii. În cazul în care ar fi reuşit să semneze un parteneriat cu General Motors, concernul Renault-Nissan ar fi deţinut mărci cu renume mondial pe toate pieţele lumii şi ar fi realizat o colaborare cu un potenţial deosebit.
Chiar şi aşa, nu există nicio piedică în faţa acordului Renault-Nissan cu General Motors, dar nu este clar cum va decurge acesta pe piaţa din Europa (din moment ce ar exista anumite suprapuneri la nivelul mărcilor Renault, Chevrolet, Nissan şi Opel).Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Producătorul chinez de mașini electrice Xpeng a început oficial producția de vehicule electrice în Europa. Xpeng s-a asociat cu producătorul austriac Magna Steyr pentru a începe producția locală a modelelor electrice G6 și G9. (16.09)
-
Constructorul auto american Ford urmează să elimine 1.000 de locuri de muncă la uzina sa din Köln, la începutul anului 2026. Compania a invocat cererea scăzută pentru vehicule electrice. (16.09)
-
Mercedes-AMG, divizia de performanță a constructorului german, ia în calcul o versiune electrică pentru modelul său de performanță AMG GT. Marca germană evaluează în aceste momente dacă un asemenea model este viabil. (16.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Carlos Ghosn a reusit pt ca e recunoscut ca un LIDER TRANSCULTURAL si o figura foarte carismatica. Cine l-a urmarit vbind poate spune ca e "one-man show", dar in acelasi timp un profesionist desavarsit si un adevarat VIZIONAR.
Ca fapt divers cand a fuzionat Daimler cu Chrysler in 1998 s-a spus "oh, o alianta facuta in rai" , cand s-a unit Renault cu Nissan in 1999 s-a spus "iih, un catar si un magar nu fac un cal"... eh cine a cazut in picioare? care-i cea mai veche alianta auto la nivel mondial? Renault-Nissan.
PSA si-ar dori sa aiba un asemenea presediente. Mai ales dupa scandalul in care a fost concediat Christian Streiff... acum consiliul de administratie l-a pus pe Philippe Varin, un nume mai putin sonor decat cel al presedintelui Renault-Nissan.