Google a obţinut patentul pentru vehicule autonome
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Automobilele care se conduc singure sunt cu un pas mai aproape de realitate: Google a obţinut patentul pentru "tranziţia de la un vehicul condus în mod mixt la mod autonom". Mai precis, cei de la Google au patentat modul de funcţionare al vehiculelor autonome. Până în prezent, reprezentanţii corporaţiei americane nu au prezentat nicio informaţie despre filozofia din spatele automobilelor autonome pe care încearcă să le dezvolte, semn că acest proiect este extrem de important pentru Google.
Tehnologia funcţionează în felul următor: vehiculul identifică o zonă, numită "pistă de aterizare", care îi furnizează informaţii privind locul în care opri şi cât să se deplaseze, după care un al doilea set de senzori detectează obiectele înconjurătoare, cum ar fi arborii, lampadarele şi alte elemente des întâlnite la marginea drumului. În baza acestor informaţii, o unitate centrală operează comenzile vehiculului pentru a îndeplini sarcina cerută de utilizator.
Potrivit patentului, "pista de aterizare" poate fi un simplu marcaj pe şosea, deşi sistemul în sine va funcţiona în baza unor parametri mai precişi. Viitorul tehnologiei este nelimitat, din moment ce Google deţine şi diverse soft-uri şi aplicaţii prin care poate programa trasee şi deţine detalii amănunţite în baza programului de StreetView.În viitor, conducătorii auto ar putea să selecteze o imagine de pe Picasa şi să seteze vehiculul să îi ducă în respectivul loc. Mai mult decât atât, ar fi posibilă programarea vehiculului să abordeze un traseu fără şofer şi să aştepte pasagerul la un punct prestabilit. Deoarece Google a dezvoltat un sistem de operare, partea de programare a traseului ar putea fi implementată şi pe un smartphone. Următoarea problemă a celor de la Google este implementarea unui cadru legislativ pentru noua lor tehnologie, respectiv stabilirea unui responsabil în cazul în care se întâmplă ceva cu un automobil controlat de un computer şi există pagube materiale sau alte consecinţe ale unui accident.
Via | WorldCarFans| USPatentOffice
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Polestar a anunțat oficial că va introduce asistentul Google Gemini pe toate modelele sale începând din 2026. Primul model care va primi acest asistent bazat pe inteligența artificială va fi Polestar 5. (20.11)
-
Ford va introduce sistemul de conducere autonomă BlueCruise pentru 4 modele noi vândute pe piața europeană. Astfel, modelele Puma, Puma Gen-E, Kuga și Ranger PHEV vor putea fi dotate cu BlueCruise din primăvara lui 2026. (13.11)
-
Aumovio Sibiu, fostul Continental Sibiu, anunță producerea a 30 de milioane de camere cu vedere panoramică la fabrica din Sibiu. Potrivit companiei, această cameră produsă în România echipează peste 8 milioane de vehicule. (30.10)
-
Primele imagini cu noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact va ajunge acum și în Europa

-
UE va permite condiționat vânzarea mașinilor noi cu motoare termice și după 2035

-
Noua Toyota GR GT este aici: motor V8 hibrid de 650 CP

-
Imagini noi cu viitoarea Cupra Raval: preț de 26.000 euro

-
Noile Alfa Romeo Giulia și Stelvio Quadrifoglio Collezione: ediție specială produsă în 63 de exemplare













1000 de mile = ~1.600 kilometri.
E vorba de rulare în modul 100% autonom.