Normele Euro 5 mai ucid un hot-hatch: Ford Focus ST

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 20.08.2010
Noile norme de poluare Euro 5, programate să intre în vigoare de anul viitor, vor trece în rezervă un alt hatchback de performanţă, popularul Ford Focus ST.

După moartea prematură a hot hatch-ului Honda Civic Type R, un alt model de performanţă este nevoit să îşi ia rămas bun, din cauza nerespectării noilor norme de poluare. Este vorba despre îndrăgitul Ford Focus ST, hatchback-ul sportiv foarte apreciat de publicul european.

Se pare că decizia Ford a fost luată pentru că motorul pe benzină de 2.5 litri nu va putea face faţă noilor norme Euro 5, programate să intre în vigoare începând cu luna ianuarie a anului viitor. Până când Ford va lansa un succesor bazat pe noua generaţie Focus, fanii Ovalului Albastru vor rămâne însă fără un hatchback de performanţă. Vorbim de o perioadă mai mare de şase luni, următorul ST fiind aşteptat să debuteze oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, din octombrie 2011.

Ford şi Honda nu sunt singurii constructori afectaţi de noile norme de poluare, lista victimelor fiind completată de Volkswagen, care renunţă la dieselul V10 de 5.0 litri, de Alfa Romeo, care renunţă la V6-le de 3.2 litri, şi de Mazda, cu al său RX-8.

via autocar

Comentarii (3)

  • ST
    Actualul motor care echipeaza varianta ST, 2.5 litri benzina cu 5 cilindri in linie, preluat de la Volvo, isi face foarte bine datoria, in sensul ca ofera posibilitatea ca la viteze mici, masina sa se conduca la fel ca un Focus obisnuit, pentru ca la turatii ridicate sa traga foarte bine. Poate este un pic cam gurmand, dar este un motor foarte placut in exploatare.
    Va fi ceva de asteptat pana apare viitorul 2.0 litri benzina de 200 cp, care va echipa varianta ST, avand in vedere ca noul Focus se va lansa la noi probabil in primavara viitoare, iar pana cand se importa varianta de performanta trece de obicei cam un an de zile sau mai mult ... Asa cum Fiesta s-a lansat la noi in martie anul trecut, dar pana sa se aduca varianta ST mai este ceva vreme. Dar probabil asteptarea noului Focus ST va merita, pentru ca desi actualul 2.5 litri este foarte placut, viitorul 2.0 litri benzina va avea cuplu ceva mai mare, consumuri mai reduse si probabil va respecta normele Euro 5, fiind mai prietenos cu mediul.
    7 4
  • tot eu :)
    precizare
    Din cauza vitezei, am scris ca viitorul 2.0 litri turbo din gama ST va avea 200 cp, stiind de fapt ca va avea 250 cp :)
    Pentru cei care au dat vot negativ, nu ma deranjeaza deloc acest lucru, dar probabil nu ati condus actualul ST cu motor de 2.5 litri, care desi este foarte placut la condus, va fi inlocuit cu viitorul 2.0 litri, care are valori de cuplu, consum si putere maxima imbunatatite. Plus ca multe motoare de performanta au capacitatea cilindrica situata undeva pe la 2.0 litri.
    E constructiv ca sunt si personaje distractive, care dau voturi negative. Probabil unii nu gresesc ''niciodata'' o cifra sau sunt mai bine ''documentati'' ...
    6 3
  • "fanii Ovalului Albastru"
    ce tare suna asta:)))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru