Normele Euro 5 mai ucid un hot-hatch: Ford Focus ST
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
După moartea prematură a hot hatch-ului Honda Civic Type R, un alt model de performanţă este nevoit să îşi ia rămas bun, din cauza nerespectării noilor norme de poluare. Este vorba despre îndrăgitul Ford Focus ST, hatchback-ul sportiv foarte apreciat de publicul european.
Se pare că decizia Ford a fost luată pentru că motorul pe benzină de 2.5 litri nu va putea face faţă noilor norme Euro 5, programate să intre în vigoare începând cu luna ianuarie a anului viitor. Până când Ford va lansa un succesor bazat pe noua generaţie Focus, fanii Ovalului Albastru vor rămâne însă fără un hatchback de performanţă. Vorbim de o perioadă mai mare de şase luni, următorul ST fiind aşteptat să debuteze oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, din octombrie 2011.
Ford şi Honda nu sunt singurii constructori afectaţi de noile norme de poluare, lista victimelor fiind completată de Volkswagen, care renunţă la dieselul V10 de 5.0 litri, de Alfa Romeo, care renunţă la V6-le de 3.2 litri, şi de Mazda, cu al său RX-8.
via autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Volkswagen a dat startul producției de baterii pentru mașini electrice la noua sa uzină germană din orașul Salzgitter. Acesta este rezultatul unui parteneriat cu germanii de la PowerCo. (19.12)
-
Lancia s-a asociat cu orologierul Eberhard & Co. pentru a lansa un ceas în ediție limitată ca un omagiu pentru modelul HF Integrale. Doar 360 de unități vor fi disponibile. (19.12)
-
Ford a pus capăt parteneriatului cu LG Energy Solutions pentru dezvoltarea bateriilor pentru viitoare modele electrice. Parteneriatul avea o valoare de 6.5 miliarde de dolari. (19.12)
-
Topul celor mai fiabile mărci auto în 2025: japonezii ocupă primele 4 locuri

-
Noua Dacia Logan facelift poate fi comandată în România: start de la 15.000 de euro

-
Mercedes-Benz a construit cel mai luxos Unimog pentru a sărbători 80 de ani

-
Geely lansează primul său SUV plug-in hybrid în România: start de la 37.000 euro

-
Revoluția electrică













Va fi ceva de asteptat pana apare viitorul 2.0 litri benzina de 200 cp, care va echipa varianta ST, avand in vedere ca noul Focus se va lansa la noi probabil in primavara viitoare, iar pana cand se importa varianta de performanta trece de obicei cam un an de zile sau mai mult ... Asa cum Fiesta s-a lansat la noi in martie anul trecut, dar pana sa se aduca varianta ST mai este ceva vreme. Dar probabil asteptarea noului Focus ST va merita, pentru ca desi actualul 2.5 litri este foarte placut, viitorul 2.0 litri benzina va avea cuplu ceva mai mare, consumuri mai reduse si probabil va respecta normele Euro 5, fiind mai prietenos cu mediul.
Pentru cei care au dat vot negativ, nu ma deranjeaza deloc acest lucru, dar probabil nu ati condus actualul ST cu motor de 2.5 litri, care desi este foarte placut la condus, va fi inlocuit cu viitorul 2.0 litri, care are valori de cuplu, consum si putere maxima imbunatatite. Plus ca multe motoare de performanta au capacitatea cilindrica situata undeva pe la 2.0 litri.
E constructiv ca sunt si personaje distractive, care dau voturi negative. Probabil unii nu gresesc ''niciodata'' o cifra sau sunt mai bine ''documentati'' ...