OFICIAL: Toyota a prezentat monovolumul hibrid Prius V

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 11.01.2011
Toyota a expus la Salonul Auto de la Detroit primul derivat al modelului Prius, un monovolum cu dimensiuni generoase, care păstrează acelaşi tren de propulsie.

Esential

134 de cai putere oferă noul Toyota Prius V.

Aşa cum a promis, Toyota a dezvăluit la Detroit primul derivat al gamei de modele hibride Prius. Este vorba despre monovolumul Prius V, care adoptă aceeaşi reţetă ecologică, dar oferă un spaţiu interior mai generos.

Monovolumul nipon măsoară 4.62 metri lungime, 1.78 metri lăţime, 1.57 metri înălţime şi un ampatament de 2.78 metri. Dimensiunile generoase ajută noul Prius V să ofere un habitaclu cu 50% mai încăpător decât modelul actual şi bineînţeles un portbagaj mult mai mare.

Platforma HSD găzduieşte acelaşi motor pe benzină de tip Atkinson, de 1.8 litri şi 98 de cai putere, asistat de o unitate electrică de 80 de cai. Puterea combinată însumează 134 de cai putere, suficient pentru un model de asemenea dimensiuni.

Coeficientul aerodinamic redus (0.29) face ca valorile consumului să se încadreze în limite reduse. Prius V consumă 5.6 litri de benzină în aglomerările urbane, 6.2 litri pe autostradă şi 5.9 litri în condiţii mixte de trafic.

La interior, publicul primeşte un nou sistem multimedia, botezat Entune, care permite folosirea unor aplicaţii pentru telefoane mobile şi a utilitarului de internet Bing pentru obţinerea de informaţii legate de trafic, preţul carburantului, starea vremii sau ultimele rezultate sportive.

Disponibil cu jante de 16 şi cauciucuri de 205/60 în standard sau opţional cu jante de 17 inch şi pneuri de 215/50, noul Prius V este aşteptat pe piaţă anul acesta.

Odată cu dezvăluirea noului monovolum, oficialii Toyota au confirmat şi faptul că noua gamă de modele hibride va prelua numele pionierului Prius, aşa cum se anticipase în trecut

via | Toyota

Comentarii (22)

  • faina
    imi place.mi-ar place ca si masina de familie.
    7 2
  • Prius
    Vad ca nu se inflameaza nimeni ca e un xerox prius , pe langa faptul ca interiorul este o mizerie din punct de vedere ergonomic
    6 7
  • Pret?
    Ce preturi o sa aiba ?
    98cp +80 cp = 134cp ?
    Sigur nu poate fi considerata masina de familie la 35mii euro , care va fi pretul probabil .
    3 1
  • consum
    5.9 l consum mixt ?
    Si care e minunea ?
    Exista modele ecologice la multi producatori care cu dieseluri optimizate scot consumuri medii mult sub 5,9l chiar pe masini de gabarit comparabil.
    4 4
  • @andy
    cai putere nu se insumeaza clasic la hibride , de aici 98+80= 136 ...doar.
    minunea este aceea ca prius este deja un stil de viata si in plus nu esti nevoit sa inghiti vibratii si un zgomot de tractor pentru un consum redus si un cuplu mare. pretul va fi la noi undeva intre 30.000-38.000 euro in functie de nivelul de dotari
    4 4
  • alo andy gigi baiatule
    aici nu e vorba doar de consum. Mai intervin si noxele, grame dioxid carbon per km bla bla.prea geu, nu ma obosesc sa-ti explic
    5 4
  • @sel
    Prietene , cu ce incalzesc bugetul familiei tale gramele de co2 , care apropos , la un diesel eficient sunt undeva la 90 , de grame , oare cate grame emite acest 1,8 aspirat ?
    4 0
  • Emisii
    92g co2 - prius
    2 1
  • @vxf...ai condus vreodata un Prius? Daca nu stii despre este vorba in propozitie, please, shut the f...k up!

    Cum prima piata si principala va fi cea a statelor, acest V poate fi considerat o buna masina de familie. Succesul versiunilor anterioare ar putea sa se revada si acum. Consumul este rezonabil pentru americani. Pentru Eu mi se pare cam mare (masina). Europenii nu cred ca se vor arunca la aceasta magaoaie.
    1 3
  • @gelu
    Pai asta a fost abia prezentat in salon , cine l-a condus , tu ?

    Daca ar vorbi pe bune fiecare despre ce masini a condus , ar fi tare "liniste " pe aici , si cred ca tu ar trebui sa fii primul care tace .

    Plansa de bord este o mizerie dpdv ergonomic , daca nu stii ce inseamna "ergonomic" cauta in dex
    4 1
  • plansa de bord e cam 80% cu Prius 2.

    Daca tie ti se pare ca la 2 nu e ergonomica, insemna ca degeaba ai cautat in dex termenul. Trebuie sa-l si experimentezi.
    2 2
  • @andy
    Prietene, ai auzit de taxa de prima inmatriculare zero la hibride si electrice? Dar de impozite mai mici pt. astfel de masini?

    Si apropo, cu greu un diesel eficent coboara sub 100g CO2/km.

    Ideea e ca nici pe mine nu ma incanta deloc un hibrid, nici nu am de gand sa-mi cumpar unul in viitorul apropiat. Pur si simplu cand iti dai cu parerea pe un site auto fa bine sa te documentezi cat de cat. Unde scrie in articol ca va costa 35mii euro?ce diesel de gabarit mare consuma 5,9 in regim MIXT? Ce consum are un diesel de gabarit mare in mediul urban?
    4 3
  • impresionant!:)))
    2 0
  • o caruta de bani pentru imagine
    dumnezeule mare... 38 mii euro pentru ce? Design neinspirat (parere personala), consum de 6 litrii... si snobism. nu e deloc de laudat, doar pentru ca e "hibrid". De 100 de ori prefer un diesel econom, cum ar fi 320d efficient dynamics de la bmw, sau orice altceva. Iar cei ce se plang de "zgomot de tractor" nu s-au urcat intr-o masina diesel mai noua de 5 ani aparent.
    4 2
  • @hadouken
    pareai un tip inteligent....unde ai vazut tu preturile modelului?
    0 3
  • 1,8
    La un motor de 1,8l decat 98CP,iar consumul mixt 5,9.
    Poti sa obtii valorile acestea si la un motor pe benzina fara nici o minune de motor electric si care nu costa o caruta de bani.
    1 0
  • @gelu
    Prius 2 costa 35mii euro la dealer astazi ,
    avand in vedere ca asta e model mai nou si mai mare e foarte probabil sa fie si mai scump , deci crezi ca isi merita banii ?

    @andy
    cu greu dar exista , si cum spunea cineva mai sus , exista benzine astazi care emit mai putin si consuma mai putin fara ajutor electric si fara sa coste cat nu face
    1 1
  • @vxf....32.300Eu
    CEL MAI SCUMP Prius 2 este 32.300Eu cu TVA inclus

    mai uita-te la optionalele incluse in pret si dupa aia mai vorbim

    Priteneste te rog, las-o mai moale, esti in eroare. Stiu ca modelul asta nu este pe placul romanului dar pentru unii dintre noi, Prius este o alternativa (daca nu mai convenabila) macar de luat in calcul. NU toti ne dam in vant dupa CP si acceleratie.

    PS. Mi-e greu sa imi imaginez ca dintr-un Prius ar putea sa se auda muzica "la maxim". . .
    2 2
  • Toate ca toate, insa interiorul este mizerabil, in special scaunele, care par imprumutate de la nu stiu ce model coreean din anii '90. Un monovolum tb sa fie, dupa spatios, si foarte comfortabil, ori scaunele alea imi inspira multe sentimente (majoritatea fiind vecine cu greata), numai ideea de comfortabil nu.
    Nu discut de controversa hibrid-diesel (desi, in mod real, hibridele au deomnstrat de foarte multe ori ca doar marketing-ul e de ele).
    1 0
  • Imi fac mea culpa...in postul anterior, a se inlocui comfortabil cu confortabil.
    1 0
  • @dan
    da, ai dreptate...prius e putin incapator.

    Daca "porcul" e prea gras, nu incape.
    0 1
  • @gelu
    N-am zis ca acest monovolum bazat pe Prius ar fi prea inghesuit, ca n-am de unde stii asta, ci ca din poze interiorul pare destul de urat, in special scaunele care, orice ai spune, sunt departe de a fi frumoase si ergonomice.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru