Prima faza a programului Rabla s-a incheiat sub asteptari

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 06.05.2009
Prima faza a programului Rabla s-a incheiat cu peste 60% din unitatile disponibile nevandute.

Esential

7.045 automobile noi au fost vandute in prima faza a Programului Rabla.
3.800 lei este valoarea primei de casare oferite in cadrul Programului Rabla in anul 2009.

Prima etapa a programului de innoire a parcului auto din Romania s-a incheiat sub asteptarile autoritatilor. Astfel, doar 7.000 de cetateni au achizitionat un automobil nou prin intermediul acestui program. Gestiunea defectuoasa si lipsa de interes au lasat 13.000 locuri libere in cadrul Programului Rabla.

Potrivit Ministerului Mediului, pana in data de 30 aprilie 2009 au fost emise note de acceptare pentru 7.045 unitati. Nota de acceptare este documentul final prin care un roman isi poate cumpara o masina noua prin intermediul programului Rabla. Cei 7.045 cetateni au primit cate un bon valoric de 3.800 de lei pe care l-au folosit pentru a isi achizitiona un automobil nou.

Dacia a fost campionul detasat al vanzarilor prin programul Rabla, producatorul autohton reusin sa vanda 1.731 unitati, pe cand grupul Renault-Nissan a vandut 1.020 unitati iar Skoda a vandut 777 unitati. Producatori precum Chevrolet, Opel, Ford si Fiat au vandut circa 400-500 unitati per marca.

Exista doi producatori care au primit cote in acest program si nu au reusit sa vanda nici macar o unitate. Cei doi producatori sunt Audi si Lada, pe cand Honda si Mazda au reusit sa vanda numai doua, respectiv cinci unitati din cota alocata pentru prima faza a programului.

In declaratiile sale precedente, Ministrul Mediului a sustinut ca programul Rabla merge "destul de prost" din cauza unor oficiali "care vorbesc fara sa stie". Nicolae Nemirschi a declarat in trecut ca prima de casare nu va creste in anul 2009 indiferent de rezultatele programului Rabla.

Via | Mediafax

Comentarii (7)

  • mariti primaaa!!!
    logic ca nu s-a atins pragul preconizat cu o prima de casare asa mica,in conditiile financiare actuale prima ar fi trebuit sa fie mult mai mare,guvernantii chiar nu pricep ca nu mai are lumea bani?inainte se rezolva aceasta problema mult mai repede,facea toata lumea un credit usor de luat si gata.acum credite se dau f greu si cu niste dobanzi exorbitante.prima de casare ar fi trebuit dublata date fiind conditiile actuale.in loc sa aloce 20.000 locuri cu prime de 3.800 ron mai bine bagau 8-10.000 locuri a cate 2000euro si sa vzi atunci ca alta era situatia,nu mai ramaneau locuri neutilizate.mi se pare o prostie enorma sa continua campania in forma actuala,doar daca nu vor sa dea banii !
    4 1
  • Oficialii care "vorbesc fara sa stie" sunt unii ca Nemirschi si alti colegi de-ai lui de guvernare care nu inteleg partea profitabila pentru romani a programului si il continua prost.

    Cu floricica asta a lor cu vreo cateva petale ramase nu se va face primavara pe piata auto din Romania. Mai bine se gandesc la ceva sa incurajeze activitatea economica in general nu sa subventioneze cu bani din buzunar niste straini care au de recuperat bani de pe aici.

    Daca Nemirschi si ai lui ar intelege ca nevoia romanilor este e a avea masini si de a fi mobili nu de a lua neaparat masini noi ca sa faca profit unor straini, atunci ar putea sa

    - ofere facilitati fiscale firmelor incat sa le mearga activitatea si sa aiba din ce sa isi ia masini; Suntem singurii care in haosul asta crestem fiscalitatea ca sa ingropam definitiv populatia in datorii. Ar putea macar sa stimuleze achizitionarea de masini ca mijloc de productie nu sa interzica deducerea.

    - sa ofere facilitati si pentru achizitionarea masinilor second-hand din tara sau de afara nu mai vechi de 2-3 ani si obligatoriu euro4, eventual si cu o limita de km (70-80 mii km).

    Asa le-ar da de lucru la servisurile care se uita lung dupa clienti, oamenii ar lua niste masini civilizate si ar avea parte de mobilitatea necesara si prima aia chiar ar insemna ceva pentru romani.

    Sigur ca asta ne duce la problema cu articolul de pe acest site din care se deduce destul de clar ca generatia noastra nu va vedea vreodata drumurile de care e nevoie sa circule romani cu masini in cceeasi proportie ca in UE. Offf..
    8 0
  • thenuts
    @Maka
    O parere pertinenta, frumos etalata.
    0 0
  • bogdan
    dacia
    da... dar dacia le-a vandut aproape pe toate
    0 1
  • Catalin
    Honda
    Daca nu ma insel Honda doar atatea masini a avut pentru RABLA.
    0 0
  • Printr-o simpla deductie logica, bazandu-ne pe faptul ca in Germania programul rabla a rupt vanzarile iar in Romania a fost pauza, ce motiv poate fi mai intemeiat pentru acest rezultat prost decat acela ca prima de casare de sub 1000 E, fata de 2500 E in Germania, a fost prea neatractiva pentru lume? Considerand si zvonul lansat chiar de Nemirschi, care acum se da lovit si minte cu nerusinare cum ca n-ar fi zis asa ceva, legat de marirea consistenta a primei de casare, avem reteta insuccesului.
    5 0
  • iceman
    mda continui sa vad ca avem oameni la guvern de c (sa nu ne mai ferim de adevar) Germania a aratat ca vrea sa-si reinoiasca parcul auto...cu dobinde de 18% la credit si o prima de kakao o sa aveti vinzari cind o sa fiu eu fata mare!!! :-))
    P.S. va anunt ca nu-mi schim sexul!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru