Top 10 modele premium cu cele mai scumpe reparatii

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 06.05.2008
Un model de top inseamna reparatii mai scumpe. Forbes a alcatuit Top 10 al modelelor premium cu cele mai scumpe reparatii din lume.

Esential

1640 de dolari costa reparatiile medii estimate pe cinci ani pentru Audi A8 si Mercedes G-Klasse, cele mai scumpe modele din top.

Publicatia americana Forbes a intocmit un clasament al celor mai scump de intretinut modele auto premium ale lumii. La dezvoltarea acestui clasament, jurnalistii de peste Ocean au luat in considerare media costurilor de reparatie ale respectivelor modele pentru primii cinci ani de viata a acestora. Atentie! Cifrele nu contin insa costurile de intretinere, considerate a fi de circa 30 de ori mai mari decat cel destinat eventualelor reparatii.

Luand in calcul datele oferite de Vincentric, o companie specializata in analiza datelor auto, Forbes a ajuns la concluzia ca pretul total estimativ al reparatiilor ajunge la 1640 de dolari pentru primii cinci ani in cazul modelelor Audi A8 si Mercedes G-Klasse, cele mai scumpe din acest punct de vedere. In top urmeaza Jaguar XK si Range Rover (1629, respectiv 1600 de dolari) si apoi Mercedes CL-Klasse, cu 1540 de dolari platiti in medie pe reparatii timp de cinci ani.

Primul model BMW din lista este Seria 7, aflat pe locul al saselea in topul Forbes (1529 de dolari), pe pozitia imediat urmatoare venind Q7, primul SUV al celor de la Audi (1400 de dolari). Urmeaza Land Rover Freelander, cel mai ieftin model din Top 10, ale carui reparatii estimate se ridica la 1360 de dolari pentru primii cinci ani de posesie. BMW M6 si Porsche Cayman incheie topul jurnalistilor americani, ambele modele avand nevoie, in medie, de 1300 de dolari pentru reparatii.

"Posesorii modelelor premium si de inalta performanta se pot astepta ca masinile lor sa le scoata mai multi bani din buzunar pentru reparatii decat ar face-o o masina de nivel mediu. Acest lucru nu se intampla neaparat pentru ca vorbim de o calitate indoielnica, ci pentru ca totalul costurilor si al orelor de manopera este mult mai ridicat decat in cazul celorlalte masini de pe piata", sustine David Wurster, presedintele Vincentric.

De exemplu, posesorul unui model din Top 10 plateste circa 100 de dolari pe ora pentru manopera in loc de 70 de dolari, cat costa ora in mod normal in Statele Unite. Asta pentru ca, spune un oficial al Institutului de Excelenta in Service din SUA, "o masina medie are intre 6 si 20 de computere care controleaza totul, de la trapa la sistemul ABS. Mecanicii de top care se ocupa de masinile premium trebuie sa cunoasca sisteme de care nu se auzise acum cativa ani. Vorbim de oameni care stiu la perfectie electronica, nu doar mecanica. Aceasta este una dintre explicatii".

Separat de topul celor mai scump de intretinut modele premium ale lumii, Forbes specifica si alte modele ale caror reparatii urca la cifre mari in comparatie cu celelalte masini de pe piata. In aceasta lista aditionala se regasesc Dodge Viper (1641 de dolari reparatii medii estimate in cinci ani), Hummer H2 si H3 (1484 si 1244 dolari), Ford Mustang (1201 dolari), MINI Cooper Cabrio (1093 dolari) sau Subaru Impreza (1006 dolari).


TOP 10 MODELE PREMIUM IN FUNCTIE DE COSTUL MEDIU AL REPARATIILOR IN PRIMII 5 ANI

1-2.        Audi A8:                                            1,640 $
1-2.        Mercedes-Benz G-Klasse:           1,640 $
3.            Jaguar XK:                                       1,629 $
4.            Land Rover Range Rover             1,600 $
5.            Mercedes-Benz CL-Klasse:        1,540 $
6.            BMW Seria 7                                  1,529 $
7.            Audi Q7:                                           1,400 $
8.            Land Rover Freelander                1,360 $
9-10.      BMW M6:                                         1,300 $
9-10.      Porsche Cayman:                         1,300 $

via | Forbes 

Comentarii (32)

  • AndreiRN
    Perfect
    HahahahahahaLista este identica cu lista masinilor de fitze.Hahahahahaha
    0 1
  • reparatii
    "Cifrele nu contin insa costurile de intretinere"Reparatiile se refera la ce ? ca ti-a sarit un copac in fata si a trebuit reparata masina sau ca s-a uzat o bucsa in primii ani ?Garantia atunci ce mai acopera? Traduceti si pt mine pl
    0 1
  • interesant
    pai iasa p la vreo 300 $ pe an ceea ce la asa o masina nu e mult k dak o luam asa si la alte masini ieftine costa mult si in plus unele modele nici nu au 5 ani
    0 0
  • costuri
    costurile de intretinere se refera strict la consumabile (ulei, filtre, distributie) costurile prezentate sunt cele pentru intretinere in stare de functionare normala (amortizoare, anvelope, placute frana, discuri) oricum sunt niste costuri prea mici pe langa costurile reale, cred ca media de utilizare a acestor masini a fost calculata la nici 10000km pe an. Pai mergi si intreaba cat costa placute de frana si discuri pt un A8 si apoi iti dai seama ca topul e facut la misto mai mult de reclama. Ar fi f bine sa coste doar atat intretinerea. Americani ce sa le ceri. N-ai cu cine, niste tzarani.
    0 0
  • ???
    o revizie la Peugeot 207 ma costa 8 mil , consumabile ... primii 5 ani ... sa zicem fac 30.000 km / an / 3 revizii / an asta inseamna 600eu/an nu stiu cum costa .... 1640 dollar revizii pe 5 ani la Mercedes ....
    0 0
  • toteu
    cum sa coste asa mult la pugeot ?:) la renault care-i acuzat in sus si in jos de intretineri scumpe costa 350-400 lei cu inlocuit de filtre si etc.. (symbol)
    0 0
  • asdfgh
    pentru cel cu Peugeotul
    Se cam stie, ca masinile Frantuzesti sunt primtre cele mai scumpe de intretinut, avand in vedere valoarea lor....iar Peugeotul se afla printre primele, cele mai ''fitzoase'' la costuri de intretinere
    0 0
  • pahtrunjel
    Stire neinteresanta de peste ocean
    Mentionati pls de la inceput ca e vb de SUA...Acolo sunt cu totul alte conditii... ma refer la garantie, costuri... toate astea. Stiti ca la un Audi ajunge garantia si la 8-10 ani ?!?!Preturile de acolo nici nu se compara cu cele din Europa. 100 dolari/ora la un model premium...ha ha ha.. adica Doamne ajuta sa ajunga atat si la noi... ia bateti la usa la Audi sau la BMW , nu zic Merc sau Jaguar, si intrebati cat e ora la ei...Hai sa ne minunam de cat de scump e , da e mai ieftin ca aici. Ia uitati-va mai sus la "eu" - saracul om da 8 milioane pt un 207...daca avea 407 sau 607 cat dadea - 10-12 cel putin ?!?!?Cum ar fi sa ne plangem noi ca apa minerala e scumpa cand in unele tari e mai scumpa ca benzina.... Ce stire... Ce ziaristi... Vai de capu nostru...
    0 1
  • O alta stire senzationala...
    Ce mai e si cu stirea asta? Reparatii pe 5 ani 1500 dolari? Pai cred ca in 5 ani mai mult costa la Dacia reparatiile, CE ABUREALA! Ati ramas fara subiecte?
    0 0
  • hallo
    daca nu va plac stirile abtinetiva de la comentarii aiurea, daca nu-ti place poti inchide pagina si gata
    0 0
  • Multi vad, putini cunosc ! Poate cineva sa-mi spuna, concret, cu cat este mai ieftina intretinerea la un WV, sau Opel sau bmw fata de Pug sau Renault sau Citroen? Daca ai iesit din garantie si te duci sa schimbi uleiul sau placutele de frana la reprezentanta este normal sa te rupa la pret, adica de vreo trei ori mai mult. Dar, spre exemplu, daca schimbi filtrele, fie la pug sau opel, la un service cred ca diferentele nu sunt semnificative.
    0 0
  • Draman
    cine tine 5 ani o astfel de masina
    Avand in vedere ca o noua generatia sau macar un facelift apare odata la 2-3 ani si la ce sume se invart in economia subterana pe la noi NU TINE NIMENI O ASEMENEA MASINA 5 ANI. Tinand cont de costul de nou, o reparatie de 1640USD la 5 ani nici nu se simte. Nu comentez despre frantzuze ca nu se merita...dupa parerea mea nu intra in segmentul premium!
    0 0
  • razvantro
    miros de reclama
    Totusi ne-ar interesa mai mult costurile de intretinere pt. niste modele mai pamintesti:Octavia,Astra, Jetta
    1 0
  • iulian
    cand ne plictisim mai facem un top...
    topurile sunt facute din plictiseala...si costurile sunt puse la misto...sau cel putzin nu sunt relevante la noi...si toate reparatiile, intretinerile,reviziile depind de stilul de condus al fiecarei persoane si de drumurile pe unde circula...daca yo am un stil mai nervos mi se pare normal sa "arunc" mai mult bani pe masina...parerea mea ca topurile sunt facute din PLICTISEALA si sunt prea putzine topuri care chiar merita studiate...parerea mea...
    0 0
  • confuzii
    In primul rand, mi se pare ca unii nu deosebesc "reparatii" de "intretinere".In al doilea rand, cred ca unii nu au observat ca e vorba de costuri MEDII. Adica unele dintre masinile vandute in SUA au avut reparatii, altele nu, iar media e cea care e in tabel.Chiar si in aceste conditii, costurile sunt FOARTE mici fata de cele europene. Dar, ma rog... e dincolo de balta... si sunt alte mentalitati: clientul este invitat sa mai vina, nu constrans...
    0 0
  • unde?
    Va spun eu, peugeot 307, schimb kit distributie la reprezentanta 2700 ron, din care 700 ron piesele si restul manopera. Atunci imi iau si eu A8 ca e mai ieftin sa-l intretin, mult mai ieftin...pomana
    1 0
  • Incredibil!!!
    Lista asta parca e inventaru din garaju meu! Nu inteleg cum am reusit sa le cumpar chiar pe astea. Ce ghinion pe mine :((
    0 0
  • aha
    Paai vedeti ?! Ce va spuneam eu ? Lasati-le draq de cazane nemtesti ca nu merita ! Eu stiam , v-am spus......poate acum veti intelege !
    0 0
  • AndreiRN
    Costuri
    Nu stiu cum este la voi dar eu cand cumpar placute de frana am garantie pe viata la ele de la magazin. Cand se uzeaza le duc inapoi si iau altele pe gratis. Si asta la $30 setul.Cred ca voi sunteti furati sio la capitolul asta.Cand schimb uleiul timp de 3 luni pot merge inapoi ca sa mai adauge ulei daca se consuma. Gratis.
    0 0
  • La reprezentanta, schimbat kit distributie 307, pret 1500 ron. Parca suna mai omeneste... La alt service 600 ron, manopera+piese. Nu stiu unde ai fost da' ai luat tzeapa !!!
    0 0
  • Dr. Felix
    O VORBA DIN BATRANI
    PROSTIA SI FUDULIA SE PLATESTE!
    0 0
  • Dr. Felix
    NU TOTI AVEM BANI DE PREMIUM
    AM REMARCAT CA SI LA EMISIUNILE AUTO SUNT PREZENTATE DOAR MASINI PREMIUM DE PARCA AM FI TOTI MILIONARI IN $. EU CRED CA MULT MAI MULTI AR FI INTERESATI DE ARTICOLE DESPRE MASINILE OBISNUITE, MAI ACCESIBILE. SE POATE?
    0 0
  • fals!
    fals ce se scrie in articol ! ... care e diferenta intre intretinere si reparatie ? ... daca sesizezi ca masina incepe sa dea semne ca are probleme schimbi piesa respectiva adica o intretzii ?! asta nu se numeste in acelasi timp si ca o repari ?
    0 0
  • vrajeala
    chiar ca abureala cum zicea cineva mai sus,numai 1600 la o masina de 100 de mii poate mai bine?:D
    0 0
  • Forbes.com
    Articolul a fost facut de revista FORBES din SUA, nu de giga si mitica la care li se strica daciuca in gropica. Aia macar stiu ce vorbesc, si sunt edstul de bazati, sa nu simta nevoie sa faca reclama si contrareclama. Iar cei care se lauda ca schimba piesele pe bani de nimica, ati cerut vreoadata piesele schimbate? Intr-un moment de nebunie, le-am cerut la service sa imi puna uleiul scos din masina, in sticle, sa il duc acasa.....spre surprinderea mea, toate piesele se arunca in urmatoarea secunda dupa schimb, si din tomberon dispar la fel de repede.....intelegeti unde bat cu asta .
    0 0
  • Nu e scump
    Daca ne gandim ca un a8 poate ajunge si la vreo 200 de mii de euro ce inseamna suma de 1600 si ceva in 5 ani. E ca si cand ai un harb de dacie si bagi in el 15 mil pe an. Pt cineva care isi permite o astfel de masina nu e mult, poate pt ei doar pantofii care ii poarta timp de o luna costa 600 de euro...
    0 0
  • UN OM DE RAND
    SA MA IERTATI CA NU SUNT BOGAT?
    EU AS FI FOST INTERESAT MULT MAI MULT DE NISTE MASINI MAI PAMANTENE, LA CARE AJUNG SI EU CU BANII MAI.
    0 0
  • IONEL M
    NICI EU NU SUNT BOGAT
    De aceea mi se pare perfecta ideea dr. felix. Pe cand niste articole pamantene?
    0 0
  • ADRIAN M
    SUBSCRIS LA IDEEA ANTERIOARA
    Si eu sunt interesat de masinile "pamantene" nu de vise de oameni bogati.
    0 0
  • UN OM OBISNUIT
    si eu sunt interesat de masinile normale
    Pt ca nu am bani de PREMIUM ma multumesc cu masini normale. De aceea astept articole pe acest segment. Si vad ca nu sunt singurul.
    0 0
  • !!!
    Primesc donatie Audi A8 2008 ,ma oblig sa asigur intrtinerea si reparatiile :)
    0 0
  • Ba oameni idioti!
    Da la Bentley cat costa la S 65 amg cat costa la Cayenne cat ???Astea sunt nimik
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru