Falimentul bate la poarta Opel

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 02.03.2009
Opel traverseaza o perioada critica, o infuzie de capital fiind singura solutie care ar mai putea salva compania in urmatoarele saptamani.

Daca pana acum criza economica nu era atat de alarmanta pentru Opel, se pare ca subsidiarul GM se afla intr-o situatie critica, fiind la numai cateva saptamani de un colaps. Se pare ca nemtii au nevoie de o infuzie majora de capital pentru a supravietui recesiunii.

Zvonurile au fost confirmate de surse din interior, care au afirmat ca daca Opel nu primeste bani in urmatoarele saptamani, compania s-ar putea indrepta catre o posibila insolventa si implicit catre faliment. "Situatia este foarte grava iar Opel are nevoie de o infuzie serioasa saptamanile urmatoare", a declarat oficialul.

GM nu sta cu mainile in san si incearca sa salveze Opel de la faliment. Americanii au cerut ajutorul mai multor guverne europene pentru a pastra forta de munca si pentru a nu inchide fabricile. Lucrurile se inrautatesc insa pe zi ce trece, compania inregistrand un deficit de lichiditati de 3.3 miliarde de euro.

Divizia europeana a celor de la GM isi propune sa reduca costurile cu aproximativ 942 de milioane de euro, pe langa cele 596 de milioane de euro pe care le-au redus deja.

Judecand dupa declaratiile anterioare facute de Opel, reducerea costurilor ar urma sa includa disponibilizari, uzine inchise sau chiar vanzarea actiunilor.

Principala problema a celor de la GM se leaga insa de faptul ca guvernele europene refuza oferirea unui ajutor financiar de teama ca banii nu vor ajunge in uzinele europene ci vor fi folositi de grupul din Detroit. Pentru a inlatura astfel de temeri si speculatii, GM incearca sa gaseasca o solutie pentru a face din Opel si Vauxhall entitati europene diferite.

In ultimele zile s-au vehiculat si informatii privind o posibila vanzare a actiunilor din cadrul Opel pentru a reduce pierderile viitoare ale GM in Europa. Chris Preuss, directorul departamentului de comunicare GM Europa, si-a exprimat deschiderea catre orice plan de parteneriat sau initiativa capabila sa consolideze puterea Opel si General Motors in Europa.

via | Automotive News

Comentarii (14)

  • Crysty
    Opel
    Ar fi un mare pacat !
    Are o istorie in spate !
    Se va gasi un investitor, poate chiar Daimler !
    0 0
  • urat
    Tocmai acum cand au scos Insignia, cat era aproape gata noul Astra, Meriva etc............
    Modelul hybrid arata bine.....
    urat........urat !
    0 0
  • u will see
    Fiat cumpara Opelul... are deja lancia, alfa romeo, Ferrari, Maserati..
    0 0
  • abc_e?
    .
    nu conteaza cine ar putea cumpara Opel, dar ar fi pacat sa falimenteze
    mereu au avut modele reusite din multe puncte de vedere
    0 0
  • varzari!
    Sa tot vanda porcaria aia de Opel Astra Classic 1.7 D cu 14 800 de euro! Cel mai prost model pe piata, alaturi de Chevrolet, astia fac cele mai varza modele pe piata, masini care dupa 100 000 de km isi schimba total sunetul motorului. E dezamagitor cand intr-o zi pornesti masina cu entuziasm si constati ca motorul tau suna de parca ar face popcorn. Multe Vectra C, Astra Classic sunt pe strazi care inca se taraie, ca mai sunt oameni care nu stiu sa aleaga ce e mai bun pentru banii lor, "no value for money" asta e deviza lor, mai-mai ce le mai spala Insignia rusinea.
    0 0
  • Andrei.p
    Fiat mai are si aproape jumate din Chrysler, si Opel deja sunt echipate cu motoare si tehnoligie de la fiat, e foarte posibila sa ii cumpere fiat, mai ales ca acuma fiat in criza economica sta cam cel mai bine dintre toti producatorii auto(inca face profit, pana si toyota are net loss anu asta)
    0 0
  • Ungaro_
    Opel trebuie sa revina in Europa daca vrea sa supravietuiasca !!
    Trebuie salvat cu capital german,dar sa devina atuncia din nou firma germana !!!!
    0 0
  • Crysty
    @ Esan
    Stai linistit ca e mult mai bun Opel decat Logaul tau obosit !
    Am un Opel peste 150000 km si merge brici !
    Logan-ul tau la 15 000 va fi rupt !
    Nici in cele mai bune vise ale tale nu se va compara dacia cu Opel !
    0 0
  • @Andrei.p
    Andrei, nu am nimic impotriva marcii Fiat. Posed un GP. Da' las-o, frate, ca prea esti usor de citit. repeti numele marcii de parca iai face reclama. Abtine-te. Cat poti sa iei ca sa scrii 20 de cuvinte anonime pe un site?

    On Topic
    Pacat de Opel. Insignia le-a adus mari castiguri. La inceputul crizei, cand nu mai cumpara nimeni masini, ei vindeau Insignia.
    Sper sa reziste.
    0 0
  • Hahahaha
    Am facut exact ce ii reprosam lui Andrei.p. Macar n-am repetat de atatea ori ca el.

    Errata:
    Repeti numele marcii de parca i-ai face reclama.
    Mama ei de gramatica. Ma scot cu faptu ca n-am baut cafeaua inca :D
    0 0
  • Vasile
    @ Esan
    Unii vorbesc fara ei. Ii ia gura pe dinainte asa din lipsa de ocupatie a neuronilor. Pai "Porcaria" aia de astra clasic se vinde pentru ca e rentabila si pentru ca se cumpara. Eu nu am auzit de vreun opel sa ii sune diferit motorul. Chiar au luat nenumarate premii pana acuma pentru motoarele lor. In plus sunt si fiabile. Imi aduc aminte vorba unui coleg de pe ceva forum: Daca ar fi sa imi iau diesel, clar va fi VW, iar daca o sa imi iau benzinar, va fi Opel. Si nu numai Astra Clasic se mai vinde (avand in vedere ca succesorul e scos cam demult pe piata). Ar mai fi Skoda Octavia, Peugeot 206 (caruia i s-a operat recent un facelift prin care se aseamana foarte bine cu succesorul 207).
    Cu generatia de Insignia, Opel a renuntat deja la motoarele Fiat, si din ce am mai citit se pare ca s-a cam rupt legatura dintre ei.

    Sper sa isi gaseasca investitorii si sa revina acolo unde ii e locul. Cei de la GM, au cam supt de vlaga compania Opel.
    0 0
  • fdgfdg
    sdgsgs
    Bai expertii lu' peste.
    Motoarele alea diesel de care tot ziceti voi ca sunt facute de Fiat, sunt facute de catre
    VM MOTORI
    si sunt folosite SI de Fiat.
    Macar documentati-va dracului inainte sa mancati kkt.
    0 0
  • Razvan
    SAAB ..
    Eu cred ca e doar o barfa prin presa ceva, sau vre-un scandal doar sa mai atraga atentia asupra Opel. Cu noua Insignia, si-au asigurat vanzari aproape pe tot anul 2009 .. muncitorii de la fabrica unde se produce Insignia lucreaza in 3 schimburi parca. . si datele astea au fost comunicate inclusiv aici "cand producatorii auto isi inchid fabricile, Opel nu face fata comenzilor pentru noua Insignia" ..

    so, care o fi adevarul ? si intre Opel sau SAAB .. as prefera sa se salveze Saab !
    0 0
  • comparatii
    Iar se abate lumea de la subiect, si iar incep cu Logan-ul, si in primul rand critica, CRYSTY, mai scuteste-ne, este un subiect demult depasit...........si nu se compara aceste masini, pt ca se afla in categorii diferite de preturi, iar apropo de OPEL, nu cred ca se va ajunge sa se inchida, se vor face restructurari......dar sigur se vor gasi solutii...............cu toate ca personal eu prefer FORD ca si marca, dar si OPEL este o marca consacrata si ar fi pacat sa dispara
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru