Taxa auto pentru euro 4 sub 2.000 cmc intra astazi in vigoare

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 15.02.2010
Exceptia de plata a taxei auto pentru autovehiculele cu motoare euro 4 mai mici de 2.000 cmc s-a incheiat azi.

Dupa 14 luni in care autoturismele cu motoare pana in 2.000 de centimetri cubi care indeplinesc norma euro 4 au fost scutite de plata taxei auto, a venit momentul pentru egalitate in plata taxei de inmatriculare in Romania. Exceptia prin care autoturismele noi sau second-hand care indeplineau norma Euro 4 au putut fi inmatriculate in Romania a fost aprobata initial printr-o ordonanta de urgenta data de Guvernul Tariceanu, care a intrat in vigoare in data de 15 decembrie 2008, odata cu triplarea taxei auto.

De astazi, singurele modele care vor avea in continuare taxa de poluare zero la inmatricularea in Romania sunt hibridele si vehiculele cu motoare euro 5. Modelele cu emisii de dioxid de carbon de pana la 120 de grame per kilometru ar trebui sa aiba cea mai scazuta taxa de inmatriculare, deoarece emisiile nu sunt luate in calcul la stabilirea taxei pentru aceste modele. Cei care vor sa inmatriculeze un automobil cu un motor Euro 2, Euro 1 sau non-euro nu platesc taxa de inmatriculare in functie de emisii ci de capacitatea cilindrica si de alti indici de calcul.

Pentru modelele second-hand se va aplica in continuare o cota de reducere, care este valabila incepand cu vechimea de o luna. Pentru o masina veche de un an, reducerea din taxa este calculata la 13 procente, iar la cinci ani inclusiv se ajunge la 38%.

Modelele cu o vechime de peste 14 ani beneficiaza de o reducere de taxa de 90%, dar suma efectiva de plata depaseste in majoritatea cazurilor pretul mediu de achizitie al vehiculului respectiv din cauza indicilor de calcul ai taxei auto.

Cetatenii care vor inmatricula un autoturism Dacia Logan echipat cu un motor de 1.4 litri trebuie sa scoata din buzunar suma de 489 de euro. Pentru a inmatricula in Romania un Volkswagen Golf 1.6 I din 2005, posesorul trebuie sa plateasca 462 de euro, deoarece modelul german emite cu 16 grame de CO2 per kilometru mai putin si beneficiaza de cota de reducere gratie vechimii. Cea mai bine vanduta masina de import din Romania, Hyundai Accent, va suferi din cauza inlaturarii exceptiei de plata a taxei de inmatriculare, modelul avand o taxa de 608 euro (in versiunea 1.4i ).

Via | Money

Comentarii (13)

  • Astia ar trbui sa ieie cate un pumn in fata pt fiecare euro pe care trebe sal platesc din cei 3000 sAU 4000 dai nui pupa mai bine ii beau decat sa le dau la gunoiele astea!!!!!!!
    15 6
  • @aham
    Offtopic : Semnele de punctuatie si literele mare sunt o chestie complicata rau de tot. Sa nu mai vorbim de limba romana. ;)
    10 8
  • you_hooo
    dezastru
    Dupa ce ca piata auto e la pamant (colaps), mai vin si mafiotii astia cu noua lor taxa; care a mai pomenit ca o masina noua sa polueze mai mult ca una folosita?..... puteau sa adopte sistemul din Franta unde intre 130-160 grame CO2 emise de un autoturism nu se plateste taxa; ce e sub 130 g, primeste o suma de la stat, ce este peste 160 grame se plateste taxa mai mult (max 2500 euro)_aici intra masinile SUV, sport, etc.
    Sau taxa se transforma in impozit anual (eram mintiti mai frumos) si oricum ar fi incasat suficienti bani.
    Cred ca se va pastra trendul din sudul Romaniei: masinile vor fi luate din Vest si inmatriculate in Bulgaria_ a se vedea fenomenul!!! In BG taxele sunt mult mai mici.
    Statul roman= stat pagubos!
    14 3
  • precizare
    Precizare: au fost scutite pana azi de la plata taxei doar autoturismele care au fost achizitionate pana la sfarsitul anului trecut.
    Pentru cele achizitionate de la inceputul anului oricum a trebuit platita taxa.
    3 0
  • "Cea mai bine vanduta masina de import din Romania, Hyundai Accent, va suferi din cauza inlaturarii exceptiei de plata a taxei de inmatriculare, modelul avand o taxa de 608 euro."

    care dintre ele... ca saracii au si ei mai multe motorizari :)

    @ subiect ... bullsh!t , un mare bullsh!t , dar nu avem ce sa-i facem si tre sa cotizam la bunastarea natiunii. Daca nu noi, cei multi, atunci cine va cotiza ca sa se stranga cele 80 de milioane de dolari pt fiecare kilometru de autostrada romaneasca ... construita de niste americani.... care au angajat ceva turci/chinezi/indieni ... just a joke :)
    3 0
  • romani prosti
    Nu uitati!
    voi ati votat si ati pus in fruntea tarii pe unii sau pe alti...
    ce ati votat aia primiti!
    totul e politic si asta e tara de hoti...asta ne este natia...nu va mai prefaceti macar va rog...daca ati fi sus..acolo si ar veni un cadou de vreo 2-3 mil € chiar sunt curios..cine ar mai marai pe acest forum la fel...dupa ce ar fi plin de toate...in general...pe forum si in societatea noastra..urla tipa..doar flamandul...e vina ta..daca esti flamand...sau mort de foame...schimba frate tara..ca oamenii nu ii schimbi...sau mai bine zis..nu te schimbi...
    taxa asta e perfecta..si vor mai veni fara numar...
    ca in italia frate....taxe peste taxe..daca vrei sa stai in romanika(ka).
    La mai mare!!!
    6 0
  • @unckle
    Vezi ca scrie in paranteza motorizarea la Accent.
    Si sunt de acord cu taxa. ( eu nu as fi platit decat vreo 42 euro, daca am calculat bine)
    0 2
  • acum scrie in paranteza, nu cand am scris eu comentariul... ca nu eram cretin sa dau citatul fara paranteza....
    1 0
  • Lucica
    ha,ha
    Si mai radem de americani.Ce prosti sunt si americanii astia!
    Si vine o singura firma americana si trage o teapa la toti fraierii care platesc taxe(vezi treaba cu drumul construit de ei,si sipraplatit de noi).Un lucru e clar:ne meritam soarta!
    0 0
  • taxa
    bine spus you_hooo

    sunt atatea exemple in alte tari, dar noi stim sa alegem cea mai proasta varianta
    noi, adica statul, dragul nostru stat
    1 0
  • andrei
    re:
    Taxa se platea oricum si inainte, daca iti luai masina dupa 1 Ianuarie.
    Cele vandute anul trecut au avuit 45 de zile la dispozitie sa fie inmatriculate fara plata.
    0 1
  • raduku
    nasol
    Nu inteleg exemplul cu Dacia Logan de 1.4l.
    Masina asta e fabricata in tara, din 2006 probabil. Acum se fabrica echipate cu motoare mai mari 1.6l, probabil si EURO 5.

    Cine mai inmatriculeaza Logan-ul cu motor de 1.4 cand poate sa-si ia de nou unul cu motor de 1.6 ? Mai aduce cineva Logan din afara , nu mai bine cumperi din tara direct gata inmatriculat?
    0 0
  • HA HA HA
    HA HA HA
    E JAF LA DRUMUL MARE FRATILOR...INDIFERENT PE CINE AM VOTAT NOI , EI TOT AU IESIT CARE AU VRUT.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru