Audi, BMW şi Mercedes susţin introducerea unei prize comune pentru vehicule electrice
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Audi, BMW, Daimler, Porsche şi Volkswagen şi-au anunţat sprijinul pentru un sistem de conectare comun pentru vehiculele electrice. Sistemul modular are scopul de a crea un standard global, care să asigure faptul că toţi clienţii vor avea acces direct şi uşor la grila de energie electrică fără alte bătăi de cap. Conectorul respectiv va fi utilizat şi pe mărcile MINI şi Smart, dat fiind faptul că aceastea aparţin concernelor BMW, respectiv Daimler şi au deja versiuni electrice. Noul conector este supus standardizării cu codul IEC 629196-2 Type 2. Standardul respectiv se referă la un încărcător cu una până la trei faze care funcţionează în curent alternativ. Inginerii celor trei companii lucreaza la dezvoltarea unei mufe speciale şi pentru curent continuu.
Grupul de producători de automobile care a semnat acest acord a invitat toţi producătorii de echipamente originale din lume să participe la dezvoltarea acestor conectori şi să stabilească un standard global.
Până în 2013, acest grup speră să realizeze un sistem în curent continuu care să permită încărcarea rapidă a acumulatorilor unui vehicul electric de la staţiile speciale de încărcare. Conectorul folosit ar trebui să fie implementat la nivel mondial şi le-ar oferi vehiculelor electrice timpii de încărcare reduşi de care au nevoie pentru a fi fezabile pe viitor.Problema cu actualele conexiuni electrice în curent continuu este legată de condiţiile neprevăzute din lumea reală. În timp ce acestea funcţionează perfect în laborator, există riscul unor descărcări electrice sau scurtcircuite din cauza umidităţii crescute a aerului, a conectorilor uzi sau a condiţiilor meteo precare. Riscul este ca utilizatorii să fie răniţi de curentul continuu de intensitate mare, iar acest lucru poate fi evitat doar prin perfectarea comunicaţiilor dintre sistemul de încărcare şi vehicul printr-un port CAN sau PLC.
Via | Germancarscene
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Polestar a anunțat oficial că va introduce asistentul Google Gemini pe toate modelele sale începând din 2026. Primul model care va primi acest asistent bazat pe inteligența artificială va fi Polestar 5. (20.11)
-
Ford va introduce sistemul de conducere autonomă BlueCruise pentru 4 modele noi vândute pe piața europeană. Astfel, modelele Puma, Puma Gen-E, Kuga și Ranger PHEV vor putea fi dotate cu BlueCruise din primăvara lui 2026. (13.11)
-
Aumovio Sibiu, fostul Continental Sibiu, anunță producerea a 30 de milioane de camere cu vedere panoramică la fabrica din Sibiu. Potrivit companiei, această cameră produsă în România echipează peste 8 milioane de vehicule. (30.10)
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitoarea Dacia C-Neo, un viitor rival pentru Skoda Octavia

-
În premieră, vânzările de mașini plug-in hybrid le-au depăsit pe cele diesel în Europa

-
Dacia Sandero rămâne preferata europenilor după 10 luni

-
Irezistibil

-
CATL construiește o fabrică de baterii de 4.1 miliarde de euro în Spania













PS: Pentru mesterii deja arhicunoscuti ca scriu pe Automerket.ro, ma astept la cel putin inca un comentariu. Restul asteapta "sa-mi dea decisiva" pe subiectele ce stin de Duster/Logan/Sandero/Dacia :-P
Aşa cum s-a perfecţionat tehnologia combustiei interne, s-au compensat foarte bine dezavantajele acesteia, ajungându-se la motoare aproape perfect silenţioase, transmisii automate, injecţie electronică, turbine etc., tot aşa, pas cu pas, în 10-20 de ani se vor estompa inconvenientele motoarelor electrice.
Ideea e că motoarele termice trebuie să dispară dacă vrem să mai avem aer curat în oraşe şi petrol pt generaţiile următoare.