CE vrea să le permită clienţilor de maşini noi să-şi repare masinile şi în alte service-uri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Comisia Europeană vrea să schimbe reglementările de servisare ale vehiculelor aflate în garanţie. Astfel, producătorii de automobile nu vor mai putea să le ceară clienţilor să-şi repare maşinile avariate în perioada de garanţie doar în reţelele de service agreate, potrivit unor modificări realizate de Comisia Europeana în legislaţia europeană din domeniul acordurilor dintre constructorii de automobile şi dealerii autorizaţi. Noua norma a CE vine în ajutorul clienţilor şi ar trebui să le aducă beneficii tangibile în viitorul apropiat.
Cheltuielile de distribuţie vor fi reduse şi ele prin noul act normativ, deoarece regulile restrictive din domeniu vor fi înlăturate şi toate service-urile autorizate de autoritatea rutieră din ţara în care se află vor putea comanda piese şi pentru alte mărci decât cele pe care le reprezintă. Astfel, un client poate să meargă la un service autorizat RAR şi să îşi repare maşina aflată în garanţie fără niciun fel de problemă, fie că vorbim de un schimb de ulei, sau de o revizie mai complexă – cum este schimbarea kit-ului de distribuţie sau alte reparaţii cu o complexitate similară.
Nu vă bucuraţi încă, deoarece noile reguli vor intra în vigoare la începutul lunii iunie, iar implementarea lor se va face progresiv, membrii Comisiei Europene prevăzând o perioadă de tranziţie de trei ani petnru a permite adaptarea concesionarilor.Aşadar, lupta între preţ, calitatea şi rapiditatea execuţiei precum şi modul de relaţionare cu clienţii dintre service-urile reprezentanţelor nu a început încă la nivelul scontat de clienţi. În următorii trei ani preconizăm îmbunătăţiri seminificative în modul în care sunt trataţi clienţii unei mărci la reprezentanţe pentru servicii post-vânzare, deoarece toate service-urile vor fi într-o luptă oficială pentru clienţi. Din această luptă vor beneficia, în principal, clienţii, iar in plan secundar beneficiarii sunt service-urile multi-marcă, care ofereau deja servicii bune şi aveau o clientelă bună, ce are şanse mari să crească. Pe de altă parte, reparaţiile elementelor aflate în incidenţa garanţiei ce trebuie reparate în baza acestei garanţii vor fi efectuate doar de service-urile autorizate ale reprezentaţelor.
Acest lucru ajută la prevenirea fraudelor în materie de garanţie pe care le-ar putea încerca anumiţi clienţi.Potrivit Comisiei Europene, reparaţiile reprezintă 40% din cheltuielile totale legate de deţinerea unui vehicul, iar aceste costuri au crescut semnificativ în ultimii ani. Normele din ce în ce mai stricte în acest domeniu ar trebui să ducă la o protecţie mai bună a consumatorilor de automobile, fie ei din Uniunea Europeană sau din România.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Porsche a anunțat oficial că a retras modelele 718 Cayman și Boxster din Europa. Cele două modele au fost retrase din cauza noului regulament de securitate cibernetică din Uniunea Europeană, care va intra în vigoare din iulie. (26.03)
-
Marca McLaren are din acest moment un proprietar nou. Mai exact, noul proprietar al constructorului britanic este fondul suveran al statului Bahrain. (25.03)
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, mai multe modele BMW, printre care și Z4, ar urma să nu mai primească o generație nouă. De aceeași soartă ar putea avea parte și Rolls-Royce Ghost. (18.03)
- Hyundai prezintă noul Tucson facelift: interior complet revizuit
- Ce mașini cumpără europenii: 1 din 8 mașini vândute, în februarie, a fost electrică
- Îmbunătățiri pentru Hyundai i30: farurile LED sunt acum standard
- Seat revine: spaniolii anunță facelift-uri pentru Leon, Ibiza, Arona și Ateca
- OFICIAL: Noua generație Porsche Panamera a ajuns în România
in rest toate bune , asteptam sa se vada un pic de concurenta - si garantii de ordinul a 10 ani pentru marcile "curajoase"