CE vrea să le permită clienţilor de maşini noi să-şi repare masinile şi în alte service-uri
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Comisia Europeană vrea să schimbe reglementările de servisare ale vehiculelor aflate în garanţie. Astfel, producătorii de automobile nu vor mai putea să le ceară clienţilor să-şi repare maşinile avariate în perioada de garanţie doar în reţelele de service agreate, potrivit unor modificări realizate de Comisia Europeana în legislaţia europeană din domeniul acordurilor dintre constructorii de automobile şi dealerii autorizaţi. Noua norma a CE vine în ajutorul clienţilor şi ar trebui să le aducă beneficii tangibile în viitorul apropiat.
Cheltuielile de distribuţie vor fi reduse şi ele prin noul act normativ, deoarece regulile restrictive din domeniu vor fi înlăturate şi toate service-urile autorizate de autoritatea rutieră din ţara în care se află vor putea comanda piese şi pentru alte mărci decât cele pe care le reprezintă. Astfel, un client poate să meargă la un service autorizat RAR şi să îşi repare maşina aflată în garanţie fără niciun fel de problemă, fie că vorbim de un schimb de ulei, sau de o revizie mai complexă – cum este schimbarea kit-ului de distribuţie sau alte reparaţii cu o complexitate similară.
Nu vă bucuraţi încă, deoarece noile reguli vor intra în vigoare la începutul lunii iunie, iar implementarea lor se va face progresiv, membrii Comisiei Europene prevăzând o perioadă de tranziţie de trei ani petnru a permite adaptarea concesionarilor.Aşadar, lupta între preţ, calitatea şi rapiditatea execuţiei precum şi modul de relaţionare cu clienţii dintre service-urile reprezentanţelor nu a început încă la nivelul scontat de clienţi. În următorii trei ani preconizăm îmbunătăţiri seminificative în modul în care sunt trataţi clienţii unei mărci la reprezentanţe pentru servicii post-vânzare, deoarece toate service-urile vor fi într-o luptă oficială pentru clienţi. Din această luptă vor beneficia, în principal, clienţii, iar in plan secundar beneficiarii sunt service-urile multi-marcă, care ofereau deja servicii bune şi aveau o clientelă bună, ce are şanse mari să crească. Pe de altă parte, reparaţiile elementelor aflate în incidenţa garanţiei ce trebuie reparate în baza acestei garanţii vor fi efectuate doar de service-urile autorizate ale reprezentaţelor.
Acest lucru ajută la prevenirea fraudelor în materie de garanţie pe care le-ar putea încerca anumiţi clienţi.Potrivit Comisiei Europene, reparaţiile reprezintă 40% din cheltuielile totale legate de deţinerea unui vehicul, iar aceste costuri au crescut semnificativ în ultimii ani. Normele din ce în ce mai stricte în acest domeniu ar trebui să ducă la o protecţie mai bună a consumatorilor de automobile, fie ei din Uniunea Europeană sau din România.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Chinezii de la Xiaomi au stabilit un nou record pe Nurburgring. Modelul electric SU7 Ultra este cel mai rapid sedan electric de serie testat vreodată pe legendarul circuit german. (11.06)
-
Presa britanică a anunțat oficial noii prezentatori pentru următorul sezon al emisiunii The Grand Tour. Noua echipă va fi alcătuită din doi canadieni, Thomas Holland și James Engelsman și din britanicul Francis Bourgeois. (04.06)
-
Cea mai nouă machetă LEGO Technic este dedicată modelului Aston Martin Valkyrie. Pachetul conține 707 piese și costă 60 de euro pe continentul european. (02.06)
-
Amenințare directă
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
in rest toate bune , asteptam sa se vada un pic de concurenta - si garantii de ordinul a 10 ani pentru marcile "curajoase"