FOTO EXCLUSIV* : BMW testeaza un nou prototip alimentat cu hidrogen

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 12.04.2010
Automarket va prezinta, in exclusivitate pentru Romania, primele imagini ale prototipului BMW Seria 1 cu tractiune fata si tren de propulsie hibrid benzina-hidrogen.

In aceasta dimineata va anuntam ca BMW a creat prototipul unui Seria 1 cu tractiune fata care era alimentat atat cu benzina, cat si cu hidrogen. Modelul era folosit pe post de carcasa pentru a testa noul tren de propulsie al constructorului din Munchen, care promite o alternativa pentru hibridele conventionale si vehiculele cu hidrogen prezentate pana acum. Astfel, rotile din spate sunt angrenate de un motor electric alimentat de la pile de combustibil cu hidrogen, in timp ce rotile din fata sunt angrenate de un motor cu ardere interna. Ansamblul format creeaza un hibrid care poate functiona fie pe benzina, fie pe hidrogen, in functie de resursele disponibile si necesitati.

Fotografii de la Carpix ne-au furnizat imagini in premiera cu acest model in timp ce era alimentat cu hidrogen. Desi caroseria nu prezinta nicio diferenta fata de un Seria 1 hatchback conventional, modelul era alimentat de la o butelie de inalta presiune cu hidrogen. Mai mult decat atat, pe geamurile din spate era vizibila inscriptia "Hybrid Test Vehicle", prezenta si pe un alt BMW Seria 1 folosit in teste, surprins in urma cu ceva vreme.

Inscriptia respectiva denota faptul ca modelul folosea doua tipuri de combustibil si era propulsat si de motoare electrice.

Platforma testata de inginerii BMW urmeaza sa fie folosita atat pe viitoarea generatie Mini, cat si pe primul model cu tractiune fata din istoria marcii germane. Sistemul de propulsie testat pe exemplarul din imagini incape fara probleme si pe un Mini Clubman, ceea ce inseamna ca lungimea minima a unui model care va fi alimentat atat cu hidrogen, cat si cu benzina va fi de patru metri. Spre deosebire de modele BMW ActiveHydrogen, hibridul testat de inginerii germani nu utilizeaza hidrogen in motorul cu ardere interna, ci foloseste pile de combustibil care alimenteaza un motor electric.

UPDATE: Oficialii BMW Romania ne-au informat ca exemplarul din aceste imagini avea o platforma cu tractiune spate deoarece inginerii BMW nu au mai avut loc de condensatorii amplasati sub podea pentru a amplasa un diferential si un cardan, ca sa nu mai vorbim de planetare. Desi la prima vedere modelul de test era folosit pentru a monitoriza comportamentul unui BMW pe hidrogen cu tractiune fata, scopul real al modelului era de a testa un sistem de propulsie nou, iar Seria 1 este modelul cu cele mai potrivite caracteristici pentru a efectua acest test.

*Fotografiile atasate acestui articol sunt publicate de Automarket in exclusivitate in Romania printr-un contract semnat cu o companie specializata din Suedia.

Reproducerea acestor imagini pe teritoriul Romaniei fara acordul Automarket.ro este strict interzisa.

Comentarii (1)

  • Alex Seremet
    Informatii gresite
    In primul rand masina a fost creata sa testeze un concept de propulsie: un motor cu pile de combustibil (fuel cell) tramsforma hidrogenul in electricitate. Aceasta este stocata in condesatori de mare capacitate (supercaps) si transferata catre un motor electric.

    S-a folosit platforma de la Seria 1 nu pentru ca acesta va echipa noul Seria 1 sau o masina de dimensiuni asemanatoare, ci doar pentru ca ofera dimensiunile si conditiile necesare pentru un astfel de test.

    Antrenarea puntii fata de catre un motor clasic pe combustie vine exclusiv din ratiuni de spatiu - nu s-a mai putut transmite cuplul catre punte spate pentru ca locul era ocupat de condensatori, iar pe punte sapte era montat motorul electric.

    Ca sa fie o solutie complet functionala masina ar trebui sa mai rezolve o problema care, in acest moment e foarte dificila - stocarea hidrogenului. Aici sunt mai multe chestiuni foarte interesante, dar va pot spune sigur (am vazut masina) automobilul nu este echipat cu un rezervor foarte avansat de hidrogen, este construit, repet, doar pentru a testa un sitem de propulsie.

    Nu, acesta nu este noul model BMW cu tractiune fata de care toata lumea vorbeste.

    Alex, BMW
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru