Ianuarie 2009 a fost cea mai slaba luna pentru piata auto interna

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 18.02.2009
Pentru luna ianuarie a acestui an, vanzarile de automobile noi au scazut la nivelul din anul 1999.

Esential

7.110 automobile noi au fost vandute in Romania in ianuarie 2009.
19.712 automobile noi au fost vandute in tara noastra in ianuarie 2008.

In ianuarie, vanzarile de automobile noi din Romania au scazut dezastruos. Piata auto din Romania a suferit o scadere de 64%, in urma careia Dacia a fost cel mai afectat producator. Doar 1.645 de romani au devenit proprietari de Dacia in ianuarie 2009, vanzarile scazand cu 72% fata de ianuarie 2008.

Importatorii au fost si ei afectati de scaderea vanzarilor de automobile noi, Volkswagen suferind un declin de 35% fata de aceeasi luna a anului trecut. Renault a vandut cu 66% mai putine unitati fata de aceeasi luna a anului 2008, iar Ford, Opel si Skoda au inregistrat scaderi similare.

Dintre producatorii de volum, doar Hyundai si Suzuki au inregistrat cresteri ale vanzarilor in ianuarie 2009, acestea fiind de 15%, respectiv 190%. Suzuki a vandut 119 unitati in ianuarie 2009, fata de cele 41 vanzari realizate in aceeasi luna a anului trecut. Producatorii premium au suferit si ei scaderi ale vanzarilor in ianuarie 2009, cei mai afectati fiind BMW si Mercedes. Singurii producatori premium care au reusit sa vanda mai multe unitati in acest an au fost Lancia, Alfa Romeo si Lexus, dar cei trei producatori au o cota de piata redusa.

Producatorii si importatorii de automobile din Romania spera ca piata auto sa creasca in aceasta primavara.

Relansarea programului "Rabla", precum si relaxarea conditiilor de creditare ar trebui sa readuca vanzarile de automobile noi din Romania pe drumul cel bun.Brent Valmar, vicepresedintele APIA si director Porsche Romania, a afirmat ca aceste reduceri masive sunt “nesustenabile economic”, si a declarat ca nimeni nu vinde fara profit datorita diferentelor de curs valutar. 

Marca Ian 2009 Cota 2009 Ian 2008 Cota 2008 Evolutie %
Dacia 1.645 23.14 5.862 29.74  -72
Volkswagen 918 12.91 1.417 7.19  -35
Hyundai 639 8.99 558 2.83  15
Renault 570 8.02 1.664 8.44  -66
Skoda 546 7.68 1.946 9.87  -72
Peugeot 355 4.99 501 2.54  -29
Ford 322 4.53 1.406 7.13  -77
Opel 299 4.21 1.231 6.24  -76
Fiat 260 3.66 682 3.46  -62
Mitsubishi 183 2.57 250 1.27  -27
Chevrolet 154 2.17 561 2.85  -73
Toyota 151 2.12 736 3.73  -79
Citroen 140 1.97 181 0.92  -23
Kia 126 1.77 549 2.79  -77
Suzuki 119 1.67 41 0.21  190
Mazda 69 1.35 135 0.68  -29
Nissan 92 1.29 178 0.90  -48
Seat 80 1.13 198 1.00  -60
Audi 74 1.04 143 0.73  -48
BMW 65 0.91 185 0.94  -65
Honda 64 0.91 155 0.79  -59
Mercedes 47 0.66 157 0.80  -70
Subaru 40 0.56 55 0.28  -29
Land Rover 28 0.39 66 0.33  -58
Volvo 18 0.25 88 0.45  -80
Jeep 16 0.23 35 0.18  -54
Alfa Romeo 12 0.17 9 0.05  33
Lancia 8 0.11 2 0.01  300
Chrysler 6 0.08 7 0.04  -14
Jaguar 6 0.08 7 0.04  -14
Lexus 6 0.08 4 0.02  50
Saab 4 0.06 15 0.08  -73
Smart 4 0.06 6 0.03  -33
Dodge 3 0.04 30 0.15  -90
Great Wall 3 0.04 12 0.06  -75
Porsche 3 0.03 9 0.05  -67
Ssangyong 2 0.03 11 0.06  -82
Lada 2 0.03 9 0.05  -78
Cadillac 2 0.03 2 0.01  0
Mini 1 0.01 13 0.07  -92
Hummer 1 0.01 0

0.00

 *
Daewoo 0 0.00 567 2.88  *
Geely 0 0.00 22 0.11  *
Maserati 0 0.00 6 0.03  *
Total 7.110 100.00 19.712 100.00  -64

 

Via | SaptamanaFinanciara

Comentarii (10)

  • piata auto
    Acum se vede care dealeri stiu sa vanda si care nu.Pana acum ioc,reclama,promotii,dicount-uri masinile se vindeau singure. Cand te duceai la ei sa-ti iei masina te mai tratau si cu sictir,acum sa-i vedem.
    0 0
  • romania
    romania se scrie cu R MARE

    peste tot in text vad scris cu r mic. Chiar asa angajati redactori in dorul lelii?

    cum sa faci presa in lb. romana cand nu stii ca se scrie cu substantivele proprii se scriu cu majuscula?

    ati ajuns sa scrieti ca pe messenger
    0 0
  • copie!
    Nu vad niuciun tabel atasat. Va referiti cumva la ala de pe Saptamana Financiara?

    Oricum articolul este copiat paragraf cu paragraf, doar ca pe Automarket e plin de greseli gramaticale.
    0 0
  • @Mihai
    Te-au auzit si au corectat repede.Nu stiam unde a disparut stirea de pe site,era la corectat.Bravo vigilenta maxima ,mai tari decat Politia Romana.
    0 0
  • pyretus
    Ianuarie 2009 a fost cea mai slaba luna
    reduceri si la logan?
    0 0
  • romania
    !!!
    romania,acest cuvant nu merita sa scrii cu r mare !!!
    0 0
  • @Mihai
    @Mihai
    eu tin sa- dau dreptate lui Mihai, omul acesta nu stie cu ce se mananca jurnalismul!! ar trebui sa fie un semn de intrebare pt cei care conduc Automarket. Scrie o stire la 5 ore, cum a fost azi si pe aceea o face varza!!!
    0 0
  • mircea
    @mihai, @jeje
    Multumesc pentru sesizari. Luam aici deciziile care se impun, puteti sa fiti siguri de asta. Pana atunci, enjoy the rest of the site.

    Mircea.
    0 0
  • @toti
    in loc sa comentam stirea asta deosebit de importanta noi din nou dezbatem gramatica limbii romane.de parca nu puteti citii stirea datorita R-ului mare din RRRRRRRomania. EXAGERAT!!! cate vigilenta, cata eficacitate, nota zece Bulishor, stai jos.
    0 0
  • Razvan
    Geely ?
    E cu dus si intors situatia asta :
    1. dealerii au dat de dr00u .. ori au servicii post vanzare ori se apuca de alta activitate
    2. importatorii oficiali : daca nu vin cu promotii reale, sunt mancati, cine da promotii - are parte
    3. societatile de finantari fantoma sau cu cifra mica de afaceri sunt ca si in faliment -> rezultatul : vor ramane (a se citi supravietui) doar cele serioase sau cu tendinte de a fi in viitor mai serioase
    4. nu se vor mai vinde ca inainte masinile doar dupa sigla de pe capota si din 2 sedinte la showroom : o sa vina omul azi, maine, peste 3 saptamani, o sa ceara 10 test-drive.uri, n-o sa mai sune, va cere conditii aberante -> doar agentii de vanzari cu nervii tari vor rezista, tot ce e non-profi se va autoexclude
    5. va fi mai liber pe strada :)
    6. ca o suma la punctele 1-5 .. viitorul suna bine, pentru noi cumparatorii/consumatorii : multe reprezentante se vor orienta mai mult pe aftersales decat inainte (cum era pana acum : vanzari 99 % iar 1 % alte activitati), iar cand oferta de serviceuri va deveni deodata f bogata si aici concurenta loiala si calitatea perceputa vor face diferenta !

    PS - Cine naiba ar da bani pe un Geely, fara sa fie amenintat cu moartea sau alte amenintari de gen ??
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru