Surprize la primele teste EuroNCAP la impact posterior
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organismul independent EuroNCAP a dezvaluit rezultatele primului test de impact posterior. Au fost testate 25 de modele din clase diferite, dintre care numai cinci au trecut testul prin calificativul “verde". Douasprezece modele cu primit calificativul “satisfacator", iar opt automobile nu au primit decat calificativul “slab”.
Procedura de test a luat in considerare atat aspectele geometrice ale scaunului, cat si forma si marimea tetierei sau distanta dintre tetiera si pasager. Performanta dinamica a scaunului este testata printr-un scaun amplasat pe o sanie care este apoi supus la trei impacturi simulate: unul cu forta mica, altul cu o forta medie si apoi un impact sever, cu o forta mai puternica.
O parte din scaunele care au primit calificativul slab sau satisfacator au obtinut rezultate bune la testul de impact usor, dar au pierdut puncte la testele de impact mediu si mare, ceea ce a dus la un punctaj foarte mic in clasamentul general. Proba impactului din spate ar putea duce la schimbarea dramatica a clasificarii standardului de siguranta al unei masini.
Spre exemplu, trei din opt scaune care au obtinut un rezultat slab la acest test provin de la modele care au obtinut cinci stele la testul EuroNCAP de protectie al ocupantilor. Acestea sunt Citroen C5, Ford Kuga si Peugeot 308CC.
Daca acestea ar fi fost testate conform noilor criterii EuroNCAP care vor intra in vigoare in 2009, clasificarea generala a modelelor ar fi fost afectata de rezultatele slabe de la testul de impact din spate. Acest test va face parte din criteriile de clasificare de siguranta a ocupantilor pentru testele EuroNCAP incepand cu anul 2009.
Modelele care au primit un rezultat bun la testul de impact din spate sunt: Volvo XC60, Alfa Romeo Mi.To, Volkswagen Golf VI, Audi A4 si Opel Insignia. Acest rezultat reflecta o protectie de top in cazul acestui impact. Modelele care au obtinut un rezultat slab la acest test sunt: Daihatsu Cuore, Citroen Berlingo, Hyundai i10, Citroen C5, Ford Kuga, Daihatsu Terios, Peugeot 308CC si Suzuki Splash.
Via | EuroNCAP
Scaun cu o protectie buna (clasificat verde):
Scaun cu o protectie satisfacatoare (clasificat galben): Scaun cu o protectie slaba (clasificat rosu) :Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla a fost nevoită să inițieze o nouă campanie de rechemare pentru camioneta sa electrică Cybertruck. Noua campanie a fost inițiată după ce mai mulți posesori ai modelului au raportat probleme cu pedala de accelerație, care poate rămâne blocată în mers. (23.04)
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Însetat de putere: noul Shelby Super Snake este un Mustang cu 830 de cai putere
- Imagini noi cu viitoarele Cupra Leon și Formentor facelift
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
Comentarii (0)