TOP 100 branduri mondiale: Toyota - prima marcă auto, Hyundai - cea mai mare creştere

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 05.10.2011
Topul anual publicat de Interbrand astăzi arată că valoarea de piaţă a brandurilor auto a crescut în ultimul an în comparaţie cu media tuturor industriilor. În Top 100 au intrat 11 mărci din zona auto.

Cel mai important studiu global care cataloghează brandurile după valoarea lor de piaţă arată că Hyundai este marca auto cu cea mai mare creştere în ultimul an, în timp ce Toyota conduce încă lista brandurilor auto care au prins Top 100. Best 100 Global Brands, analiză realizată de Interbrand, arată că valoarea mărcii din Coreea a crescut în ultimele 12 luni cu nu mai puţin de 19.3%, ajungând acum la 6 miliarde de dolari.

Creşterea le-a permis celor de la Hyundai să urce de pe 65 pe 61 în topul celor mai valoroase mărci mondiale. La categoria mărci auto, Hyundai se află pe locul al optulea între cele 11 branduri de maşini care au intrat în Top 100 mondial. Pe locul întâi se află în continuare Toyota (11 la general), podiumul auto fiind completat de Mercedes (12 la General) şi BMW (15 la General). New entry în Top 100 mondial este Nissan (pe locul al 90-lea la General), marca japoneză întregind astfel lista brandurilor auto din clasament.

Conform analizei Interbrands, mărcile auto au avut o creştere medie de 8.1% în ultimul an, aceasta fiind net superioară creşterii medii la nivelul Top 100 (2.1%).

În calculul valorii brandurilor au fost luate imaginea mărcii, rezultatele financiare, activităţile de marketing şi potenţialul profit anual.

Cea mai valoroasă marcă a lumii rămâne în 2011 Coca-Cola, urmată de IBM, Microsoft şi Google. Toate mărcile care completează Top 10 Intebrand sunt americane.

"Hyundai a reuşit una dintre cele mai bune performanţe în 2011, fiind marca auto care a crescut cel mai mult în comparaţie cu anul anterior, în ciuda unei diminuări a mediei creşterii la nivelul Top 100", anunţă Interbrand în comunicatul oficial care însoţeşte rezultatele generale. La nivelul mărcilor din toate domeniile, cea mai mare creştere a fost înregistrată de Apple (+58%), Google fiind pe locul doi în topul creşterilor, cu +27%.

LOC LOC
2010
BRAND

VALOAREA
DE PIAŢĂ
(în miliarde $) 

VARIAŢIE
2010/2011 
ŢARĂ SECTOR DE
ACTVITATE 
1 1 COCA-COLA  72.8  +2% SUA  Băuturi
2 2 IBM  69.9  +8% SUA  Servicii business
3 3 MICROSOFT  59.0  -3% SUA  Software
4 4 GOOGLE  55.3  +27% SUA  Servicii internet
5 5 GENERAL ELECTRIC  42.8  0% SUA  Diverse
6 6 McDONALD'S  35.5  +6% SUA  Restaurante
7 7 INTEL  35.2  +10% SUA  Electronice
8 17 APPLE  33.4  +58% SUA  Electronice
9 9 DISNEY  29.0  +1% SUA  Media
10 10 HP  28.4  +6% SUA  Electronice
11 11 TOYOTA  27.7  +6% Japonia  Auto
12 12 MERCEDES  27.4  +9% Germania  Auto
15 15 BMW  24.5  +10% Germania  Auto
19 20 Honda  19.4  +5% Japonia  Auto
47 53 Volkswagen  7.8  +14% Germania  Auto
50 50 Ford  7.5  +4% SUA  Auto
59 63 Audi  6.1  +13% Germania  Auto
61 65 HYUNDAI  6.0  +19% Coreea de Sud  Auto
72 72 Porsche  4.6  +4% Germania  Auto
90 - NISSAN  3.8  nou Japonia  Auto
99 91 Ferrari  3.6  +1% Italia  Auto

.

Topul complet poate fi consultat AICI (PDF).

Comentarii (22)

  • asteptam la comentarii desteptii care spuneau ca Bob Lutz este un cretin!
    14 14
  • ceva nu se leaga.....
    deci sa inteleg ca Hyundai este aproape de 2 ori mai scumpa decat marca Ferrari......
    Hyundai(concurent pt. Vw)e la fel de scumpa ca si Audi.....
    BMW este de 4 ori mai scumpa decat Audi........
    atunci ce cauta Audi in segmentu premium...
    3 20
  • Tzenu, nu prea inteleg comentariu tau. Insa e vorba de potentialul financiar al marcilor, nu cine e premium si cine nu. Si nici pretul modelelor nu conteaza prea mult in cazul asta.
    13 0
  • nu mai gandeste nimeni ?
    Ce top de cacao!
    Cum poti sa faci o comparatie 2010/2011 cand abia s-a terminat luna septembrie ?!
    Cum se cuantifica activitatile de marketing ?
    De ce "potentialul profit" si nu profit ?
    9 13
  • Skyline
    @Automarket
    Cea mai mare crestere Hyundai cu 4 locuri castigate?! N-as fi asa sigur. Chiar voi ati spus-o ca new entry în Top 100 este NISSAN, acum pe 90, adica daca anul trecut a fost pe 101+ , atunci Nissan a castigat cel putin 11 pozitii
    10 6
  • @ Tzenu
    Inseamna ca astazi cine vrea sa cumpere Toyota ar trebui sa dea pe ea 27.7 miliarde de dolari. Pentru Mercedes 27.4, pentru BMW 24.5, pe VW 7.8, pe Audi 6.1 valori din coloana a 4 -a.
    5 5
  • Opinie
    Hyundai a crescut cel mai mult in procent. In valoare Hyundai e surclasat de Toyota, Mercedes, BMW
    4 9
  • Skyline
    Adevarata amenintare pentru Toyota
    "Nissan returns to the list of Best Global Brands loaded with
    momentum. After becoming the number two Japanese car
    manufacturer measured by sales in 2010, Nissan is charging forward
    with a strategy that is both visionary and disciplined. The big bets are
    on emerging markets and electric vehicles. Its place as the number
    one Japanese brand in China, Russia, and Brazil, and the increasing
    consensus of the future market for electric vehicles seem to validate
    nissan
    the vision. Its higher profit growth and ability to restock post-quake
    inventories faster than competitors suggests operational discipline.
    Early investments in EV infrastructure and a sharpened global
    marketing operation will help sustain first-mover advantage. Brand
    Nissan is building well for tomorrow."

    http://www.bloombiz.ro/auto/renault-nissan-vanzari-record-in-2010-_1486744
    5 6
  • intrebare
    ce a adus hyundai nou industriei auto?
    Cand esti zero barat si incepi sa dezvolti produse pentru a acoperi goluri pe care alti constructori le-au acoperit poate cu decenii in urma, normal ca progresul e in ritm mai accelerat decat la branduri auto consacrate, insa tot ce a facut Hyundai-Kia a fost sa intre in conteporaneitate, nu sa scrie istorie prin cine stie ce produse deosebite. Hyundai a crescut pe spatele statelor emergente, nu a pietelor mature precum Franta, Germania, Anglia, Japonia etc.
    16 6
  • Tinand cont de modul cum au crescut vanzarile celor de la Hyundai si Kia, implicit si pe pietele spuse de cel de mai sus, se poate numi preogres. La asta se adauga si uzine noi, lucru cae nu poate insemna decat sananate a unui constructor si o demonstratie de potential.
    Coreeni au fost printre putinii care au avut de castigat de pe urma crizei prin ofertele bine adaptate. Cel mai simplu fiind preturile (mult) mai mici fata de concurenta, garantie mare si aprecierea generala a clientiolor fata de masini. Parerea mea e ca astea au fost "ingredinetele" care au intarit imaginea Hyundai in Europa.
    Cine ar fi crezut acum 10 ani ca cineva din conducerea VW va analiza un Hyundai tocmai la salonul auto de la Frankfurt si sa vina cu replica de genul "Noi nu putem, nici BMW. Eu de ce pot?" Lucrurile se schimba. Unii au vanzari mari datorate prestigiului, altii prin sudoare multa.
    11 12
  • stai linistit
    @LauCalin
    sunt destui care isi blesteama zilele dupa ce si-au luat hyundai
    14 12
  • "Unii au vanzari mari doar datorita prestigiului" -nu e chiar asa, nu se poate rezista doar cu prestigiu si imagine fara nimic in spate , iar prestigiul ala nu a aparut din senin, tot ei si l-au creat in decenii
    9 2
  • @stai linistit, sunt cazuri peste tot, nu doar la hyundai. Nu ii apar, nu ii condamn, e doar o constatare.

    @Dan, asa e, prestiugiul nu a aparut din senin. Unii isi cumpara marci recunoscute ca fiind fiabile bazandu-se pe experientele in anii '80 si '90, cand altul era marketingul companiilor, dar si alta era concurenta. Problema e ca globalizarea si goana dupa venituri cat mai mari si cheltuieli cat mai mici a dus la o politica nu prea avantajoasa pentru client, ma refer la faptul ca preturile s-au mentinut ridicate si noutati concrete (si mai ales fiabile)...hmm.. asa si asa (caz simplu: folosirea platformelor tehnice pe multe modele - ghici cine e expert in asa ceva). Poti face asta daca esti un nume puternic in industria auto (Megane 2 si 3 sunt f diferite, la fel si Astra, Bravo, C4... exceptie face Golf care are acesi denumire din '74 si alaturi de Beetle a devenit un fel de cult - care poate avea o legatura si cu prestigiul) :)
    2 5
  • AndreiRN
    Greu este
    Offff, Doamne multi citesc dar putini inteleg.
    3 1
  • cosmin
    Disney le bate pe toate :)))
    2 1
  • @10_lei
    Bob Lutz are inceput de senilitate, nu e cretin
    4 6
  • Dar cum se poate ca mult blamata in Romania, Honda sa fie aproape de 3 ori mai valoroasa decat VW?
    7 5
  • nu inteleg de ce nu apare si G.M. in top ? sau o marca anume,cum ar fi chevrolet sau opel ? nu pot sa cred ca ford a avut o asa crestere si G.M. doar atat de putin incat sa nu apara in top.
    7 1
  • HONDA
    HONDA = vw+audi+porsche+.... :)
    6 4
  • toti suntetii niste garcea se refera la companie, nu la valoarea unei masini, honda este cel mai mare constructor de motoare, hyundai are santiere pt. vapoare, etc, in schimb vw face dor masini, nu se refera strict la masini ci la intrega companie.
    12 1
  • george
    BOB LUTZ ESTE UN CRETIN SINISTRU
    @10_lei (ceea ce mi se pare o exagerare)

    Iar prin Rumanica haladuiesc niste cretini si mai sinistri decat `nea Lita asta...

    Apropo, de ce l-ai adus in discutie pe `nea Lita?

    @ LauCalin

    Incearca sa citesti printre randuri si sa asculti printre vorbe si poate-ti vei da seama de ce Winterkorn vorbeste in felul asta...

    @ AndreiRN

    Ca sa nu mai spunem ca sunt foarte multi care nu stiu nici sa citeasca, nici sa scrie...

    @ bbb

    De 3 ori, huh? De ce nu 7 ori? Sau 14?

    Un top facut de alti saormari, parca mai putin pafaristi decat JD, dar tot varza a la Cluj...In 2010, GRUPUL Volkswagen a avut active totale de aproape 200 miliarde Euro. "Grupul" Honda e pe la 14,6 miliarde Euro...

    @ LEE

    Daca tot te-ai apucat de socoteli, de ce te-ai oprit la Porsche? Puteai sa mai adaugi Seat, Skoda, Lamborghini, Bentley, MAN, Scania...Sau iti dadea cu virgula si tu nu esti capabil de astfel de socoteli?
    1 8
  • un top printre altele
    maine putem face si noi unul pe criterii....etnice,de exemplu
    multi scriu sa nu uite cum se face
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru