Vehiculele prea silentioase sunt o problema si in America
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Americanii de la NHTSA cauta o solutie pentru a reduce pericolul reprezentat de vehiculele extrem de silentioase la adresa pietonilor si a biciclistilor. Cei de la NHTSA investigheaza acest gen de vehicule inca din 2008, iar silentiozitatea unor modele care pot functiona doar pe energie electrica este ingrijoratoare pentru americanii care fac parte din aceasta organizatie. Aceeasi problema a fost intalnita si in Japonia, iar producatorii de automobile care au creat acest gen de vehicule extrem de silentioase lucreaza deja la o solutie, problema constand in cautarea unui sunet potrivit pentru un vehicul care nu foloseste un motor cu combustie interna pe intreaga perioada in care functioneaza.
Japonezii se gandeau sa foloseasca sunete din natura, cum ar fi sunetul creat de potcoavele unui cal care ating asfaltul, sau sunetul pe care il face vantul. Problema principala a acestor sunete este nivelul de decibeli pe care trebuie sa il genereze un vehicul pentru a nu fi deranjant in zone rezidentiale dar pentru a putea fi auzit in aglomerari urbane.
Totodata, sunetul respectiv trebuie sa fie placut si pentru soferul si pasagerii vehicului care il genereaza, ceea ce inseamna ca inginerii acestor companii au de lucru si in acest domeniu.Specialistii de la NHTSA au descoperit ca exista 12 manevre comune in care vehiculele extrem de silentioase ar putea fi periculoase pentru pietoni sau biciclisti. Un vehicul care foloseste exclusiv un motor electric pentru propulsie este periculos atat in cazul in care incetineste, cat si atunci cand este oprit complet. Problemele apar si in cazul in care vehiculul ruleaza in marsarier, la intrarea sau iesirea dintr-o parcare sau dintr-un loc de parcare, precum si in cazul in care vehiculul abordeaza un viraj.
Pentru moment, nu exista o statistica a accidentelor cauzate de vehicule extrem de silentioase. Fundatia Americana a Persoanelor cu Dezabilitati de Vedere si Federatia Nationala a Orbilor considera ca vehiculele hibride reprezinta un pericol pentru circa 20 de milioane de americani care au probleme de vedere, precum si pentru ciclisti si copiii mici.
Via | Leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a încheiat o nouă serie de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 modele noi. Printre acestea se numără și noua generație Renault Clio, care a obținut 4 stele în testele de siguranță. (10.12)
-
Euro NCAP a anunțat că va schimba modalitatea în care va testa mașini noi începând din 2026. Noile teste vor fi împărțite în 4 etape de siguranță, iar acestea vor fi punctate diferit față de modul de punctare din prezent. (28.11)
-
Euro NCAP a încheiat o nouă rundă de teste de siguranță, care a inclus nu mai puțin de 23 de modele. Dintre acestea, 18 au primit 5 stele ca urmare a testelor de siguranță. (19.11)
-
Noul Smart #6, prima berlină din istoria mărcii

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noul Mercedes-Benz GLB. Urmașul electric al lui EQB are o autonomie de 630 kilometri

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică













Comentarii (0)