Feedback

Salonul Auto de la Paris 2018

Toate informațiile despre noul BMW Z4: trei motorizări pe benzină și doar 10 secunde pentru acționarea plafonului soft-top

Publicat Miercuri, 19.09.2018
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 21
BMW a publicat toate informațiile despre noul Z4. Roadsterul constructorului german va fi disponibil cu trei motorizări pe benzină cu puteri cuprinse între 197 CP și 340 CP, cu un plafon soft-top acționat electric și cu o suită de sisteme de siguranță moderne.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La finalul lunii august, BMW a prezentat noul Z4 cu ocazia Monterey Car Week din California. Atunci, repezentanții producătorului german au venit doar cu informații despre varianta Z4 M40i First Edition, menționând faptul că restul detaliilor vor fi prezentate în 19 septembrie.

Nemții și-au respectat cuvântul, iar astăzi ne oferă detaliile complete despre noul roadster. Noua generație BMW Z4 va putea fi admirată de publicul larg în cadrul Salonului Auto de la Paris din luna octombrie, urmând ca producția să înceapă în martie 2019 în cadrul fabricii Magna Steyr din Graz, Austria.

BMW Z4: date esențiale

● Noul BMW Z4 are o lungime de 4.324 de mm (+85 mm față de vechiul Z4), în timp ce lățimea ajunge la 1.864 de mm. Ampatamentul este de 2.470 de mm (-26 mm), iar portagajul poate să înghită până la 281 de litri. 

● Standard, noul BMW Z4 va dispune de faruri cu LED, iar opțional clienții vor putea opta pentru versiunea adaptivă cu funcție Matrix. Nemții vor oferi nouă culori pentru caroserie și două nuanțe pentru plafonul de tip soft-top. Plafonul poate fi operat până la viteze de maxim 50 km/h, iar ridicarea sau coborârea acestuia durează 10 secunde.

● Deși noul BMW Z4 adoptă un design agresiv și sportiv, constructorul german oferă o serie de pachete gândite pentru a spori aceste efecte. Linia Sport dezvoltată de nemți promite jante de 18 inch din aliaj și elemente de caroserie vopsite în negru. Pachetul M Sport de exterior oferă prize de aer modificate, praguri laterale restilizate și un difuzor spate redesenat. În plus, jantele de 18 inch vin cu un design specific modelelor M.

● Pentru interior, BMW a pregătit scaune îmbrăcate în piele în nuanțele Black, Ivory White, Cognac sau Magma Red. Versiunea Z4 M40i dispune de scaune îmbrăcate în Alcantara, iar versiunile echipate cu pachetul M Sport sau configurate în versiunea Sport Line vin cu accesorii de interior din aluminiu. De asemenea, nemții oferă scaune sport M și un volan M.

● Trei motorizări vor fi disponibile pe noul BMW Z4. Varianta de bază poartă numele de Z4 sDrive20i și integrează motorul de 2.0 litri capabil să ofere 197 CP între 4.500 rpm și 6.500 rpm. Cuplul motor măsoară 320 Nm și este disponibil începând cu 1.450 rpm. Motorul este cuplat la o transmisie automată cu 8 rapoarte Steptronic. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.6 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 240 km/h. Consumul de carburant anunțat de nemți pentru versiunea Z4 sDrive20i este de 6.1 litri/100 de kilometri.

● Cea de-a doua motorizare pe care clienții o vor putea comanda pe noul Z4 poate fi găsită sub indicativul sDrive30i. Sub capotă se află tot un motor de 2.0 litri benzină, dar de această dată unitatea oferă 258 de cai putere la 5.000 rpm și 400 Nm începând cu 1.550 rpm. Motorul va fi disponibil tot cu o transmisie Steptronic cu 8 trepte. Pentru sprintul 0-100 km/h, Z4 sDrive30i are nevoie de 5.4 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 250 km/h.

● Cea mai potentă versiune va fi găsită sub denumirea Z4 M40i. Motorul de 3.0 litri produce 340 CP și 500 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în doar 4.6 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Indiferent de versiunea de motorizare aleasă, BMW oferă o funcție de Launch Control.

● Versiunea Z4 M40i va fi echipată cu suspensia adaptivă M Sport, cu sistemul de frânare M Sport și cu diferențialul M Sport. Toate aceste elemente sporesc comportamentul dinamic și promit să ofere diferențe sesizabile între cele trei moduri de condus (Comfort, Sport și Sport+).

● Noul BMW Z4 va fi echipat și cu o gamă de sisteme de siguranță de ultimă oră. Clienții vor putea alege un pilot automat adaptiv cu funcție Stop&Go, un sistem pentru avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare sau cu o tehnologie gândită pentru ușura parcările. În plus, Z4 va putea fi echipat și cu următoarele sistem: Speed Limit Info, Rear Collision Prevention sau Cross-Traffic Alert. Un Head-Up Display modern va putea fi și el comandat.

● Instrumentarul digital de bord și ecranul central au diagonala de 10.25 inch. Noul Z4 va beneficia de cel mai nou sistem de operare dezvoltat de BMW care integrează și funcția Remote Software Upgrade.


Comentarii (21)

  • Foarte faina masinuta. Pacat ca Mercedes n-a dezvoltat mai departe SLK/SLC. Motorizarile sunt suficiente pentru dimensiunile date iar despre dinamica nu ma indoiesc c-o sa fie de top.
    8 2
  • Performanțele-s într-adevăr remarcabile (accelerații superioare unor hot-hatches de segment B/C pt versiunile de 2.0 l, la o masă proprie mai mare.) Interiorul e și el un pas înainte, iar dinamica pe viraje n-are cum să scârțâie.

    Cu stilul caroseriei nu mă împac însă deloc. Fiecare detaliu e OK luat separat, dar ansamblul lor dă impresia de jucărie prost redusă la scară - de niște chinezi, evident.:-)
    ...Și nu-i doar o impresie, fiindcă ampatamentul redus și lungimea crescută în raport cu fostul Z4 confirmă... geometric inexplicabila alegere a designerilor+inginerilor bavarezi.
    Consola față-i deci parcă mai lungă decît la un Fiat Barchetta - care are scuza tracțiunii față cu motor transversal.

    În fine, e poate doar părerea mea, așa că fanii BMW au liber la oricâte mânuțe roșii. Ori să mă facă invidios că n-am *valoare* d-un Z4 - și, evident dujmanii de oftică nu moare. :-)
    20 1
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • or fi trebuit sa impace capra (japoneza) cu varza (nemteasca) si asa a iesit o supa de peste (chinezesc)
    10 2
  • În argintiu arată mai bine decât acel roșu mat prezentat în primele poze, grila la fel, vopsită în negru nu arată bine. Per total putea arata mai wow, măcar interiorul este de nota zece.
    5 0
  • SIMPLE MINDS
    O dilema cu care ma confrunt inca de la parcurgerea primelor imagini cu noua generatie Z4 :-)): motorul L6 de 340 cp este oare suficient de *voinic* sa alunge aceasta *realizare* estetica doar prin *frecarea* cu aerul ? Ca parca e singura solutie care-mi vine in minte.....:-) P.S.Un agent de vanzari abil o sa ne bage mintile-n cap explicandu-ne doar ca in acest palier de pret totu-i cat se poate de *exceptional* !
    10 0
  • @SIMPLE MINDS

    M3 E46 accelerează în 5,2 secunde până la sută, Z4 în varianta de top în 4,6 secunde, eu spun că n-ar trebui să fie o mare dilemă, cu o cutie performantă și ceva kg în minus, 340 de cai sunt mai mulți decât suficienți.
    4 0
  • SIMPLE MINDS
    @ dan_grc Cu un astfel de exemplu dilema-i cu atat mai profunda !:-)) Pai tocmai M3 E46 , o realizare estetica care astazi e cu atat mai mult de apreciat ,nemaiamintind de declinarea CSL de 360 CP. Mai avem o sansa, iar cei care-au satisfacut stagiul militar o s-o gaseasca cea mai potrivita si implacabil sa rezoneze la ea : AMR trei ani pana la un *binemeritat* facelift !:-)))
    7 0
  • M3 E 46 nu a excelat la capitolul coeficient aerodinamic, să știi, Z4 stă mai bine, chiar dacă nu pare :).
    3 1
  • libelula
    @Kirotractor: ce vremuri frumoase... Fiat Barchetta era masina mea preferata in epoca aia, ma fascina designul acela. Cat priveste reducerea ampatamentului, cred ca au facut-o pt o manevrabilitate mai buna, cel putin asa devzaluia odata Porsche secretul manevrabilitatii exceptionale a masinilor sale: ampatamentul mic.
    6 0
  • cu AMR-ul asta io zic ca putem considera ca facem armata la BD :)
    2 0
  • Oi avea eu vreo problema ..!? Mie-mi pare o asemanare izbitoare cu Mercedes, mai ales cu GT Roadster !! Mi-am dat seama ca e BMW doar dupa ce am parcurs cateva fraze fiindca mintea mea asocia din start acele forme cu noile modele de la Mercedes . Wtf ...astia chiar nu mai au idei ? In rest , ce sa zic, daca as putea trece peste aceasta mare problema ( dar nu pot ca-mi place prea mult GT-ul ), e superba si "suna" prea bine la peformante.
    3 1
  • SIMPLE MINDS
    Actualul Z4 e urat temeinic !:-)) (opinie pur personala). Valoarea Cx n-ar trebui sa primeze in defavoarea designului ,daca asta-i scuza casei bavareze ,deoarece o sa revin cu cautionarea pe cara am enuntat-o la Opel Combo :*frumusetea vine din interior* .In cazul de fata mai ramane macar cea din compartimentul motor.:-))Parca-i cam putin la acest nivel de pret deoarece nimeni nu-si achizitioneaza un BMW Z4 pentru *coasting*-ul generat de transmisie ,deh si prin *solidaritatea* unui Cx imbatabil.
    8 0
  • Andreea : Buna, am un x5 si am eroare pe 4×4,pot conduce masina? Raspunde
  • mircea badea
    primul z4 parca a fost cel mai frumos, rivaliza cu sl din anii 2000.

    de ce nu pun si ceva de 500+ cai?
    1 1
  • @kirotractor, m-am uitat si eu la toate pozele dar mie mi se pare foarte foarte fain proportionata masina. Daca tot ai zis de ampatamentul redus, probabil ca isi are si el rostul lui. dar mie tot nu mi se pare ca strica din fluiditatea masinii.

    @pipo, n-as zice ca seamana cu Mercedes. Ba chiar deloc. Imi place cum au rezolvat spatele, iar farurile au un ADN evident din Z8. Parerea mea :)

    Per total mi se pare ca incepe sa aduca mai mult a Porsche decat orice altceva (modelele mai recente).

    E o propunere frumoasa si tentanta a celor de la BMW, pentru cei care apreciaza un convertible.
    1 5
  • @zarnesteanu : stiu ca pe subiectul design e greu sa gasesti consens . Dar chiar nu pot sa-ti dau dreptate. Mie spatele imi pare singurul care are ceva din BMW dar fata si din lateral sunt "mercedisate" rau. Ce anume din faruri aminteste de z8 ? Forma lor aduce foarte mult cu actualele modele de la concurenta cu stea-n frunte. Imaginea din fata si din lateral e o combinatie intre CLS si GT. Asa-l vad eu . Aia cu asemanarea cu Porsche chiar m-a lasat masca, fara suparare.
    6 0
  • strict frontal mie imi aduce a Fiat 124
    5 0
  • Ai dreptate @pipo, farurile, privite din isometric view seamana foarte bine cu cele de pe SLC. Cred ca stiu de ce ti se par foarte aproape de Mercedes. E unghiul la 90 deg. pe care il fac farurile spre partea de sus a mastii fata.

    Privita din fata mie mi-a adus aminte de Z8. Pe urma m-au uitat pe net si am vazut ca memoria imi joaca feste. Spatele poate e o idee mai aglomerat decat imi place, dar stopurile sunt foarte reusite si dau tonul unui aer dynamic.

    Cat despre Porsche, cumva liniile din spate m-au facut sa ma gandesc la el, desi probabil ca nici acolo n-am nimerit-o.

    Singura scuza valida pe ziua de azi este ca am sunat "sick", imi curg fluidele la greu pe nas si pe ochi si poate era o idee mai buna daca nu ma logam :):):) Uneori mi-e dor sa mai scriu 2-3 randuri dar in ultimul timp au cam intrat zilele in sac.

    OK, ma intorc in pat la caldurica. Dar sa stii ca per ansamblu, mie tot imi place masinuta asta, asa bolnav cum sunt :) Ori poate tocmai de-aia :)
    2 1
  • @pipo & zărne: Culmea e că designerul noului Z4 (australianul Calvin Luk) declară că Z8 (2000-2003) a fost sursa lui de inspirație !
    O fi, ce să zic.

    La fel de buimăcit sînt însă și eu ca @pipo, fiindcă nu văd niciun miligram de conexiune între cele două. Cu AMG GT văd totuși asemănări, ba și cu 124 Spider destule.

    În fine, toate au 4 roți pînă la urmă și e bine că există opțiuni pt toate gusturile / conturile și-n segmentul ăsta pe cale de dispariție.
    Sînt curios oricum care va fi rezultatul comparativului... inevitabil între Z4 de bază (197 CP) și MX5-ul Mazda 2.0 de 184 CP. La capacitatea portbagajului sigur cîștigă bavarezul. :-)
    9 0
  • @zarnesteanu : da ,acel unghi care e deja prezent la mai toate modelele Merc e probabil principalul vinovat , dar si felul cum sunt farurile incrustate/embossate in linia capotei si mastii fata ceea ce face sa se "reverse" un nas agresiv - mie imi place mult trucul asta destul de des intalnit in ultima vreme si foarte pronuntat in cazul GT-ului de exemplu dupa care sunt topit. Multumesc pt. atentionarea discreta cu SLC vs CLS ( e greu sa nu le incurci daca nu esti fan Merc) . Nu am zis ca nu imi place si mie acest Z4 , din contra am scris mai sus ca e superb , doar ca probabil trebuie sa trec peste socul asemanarii cu linia Mercedes , ceea ce trebuie sa recunosti ca mai rar se intampla intre cele doua mari "roze" teutone.
    @Kirotractor : pai si pe SLC-ul amintit mai sus unde l-ai lasat ? Nu esti de acord ca ar fi printre principalii concurenti intr-un eventual test ? Sau TT-ul ..
    4 0
  • spatele arată beton
    2 1
  • andrei
    Vad unghiuri de Fiat, amestecate cu Mercedes, cu spoiler de M2, per total o strutocamila, care, indiferent de motoare, transmisii, tinuta de drum (toate fara cusur) nu m-ar face sa ma uit cu drag la ea. O Mazda MX5 e alta poveste, daca as putea incapea in ea :))
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru