GENEVA 2011: Top 5 "ciudăţenii" de la Salonul Auto

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 03.03.2011
Salonul Auto de la Geneva nu a atras doar prin forme şi concepte fanteziste, ci şi prin unele idei puse inedit în practică. Iată care au fost "ciudaţii" de la Geneva!

Aşa cum se întâmplă la fiecare mare salon mondial, Geneva 2011 a venit şi cu o serie de modele şi idei ceva mai trăznite care - deşi se încadrează în linia actuală - nu ar fi putut fi imaginate nici măcar în cărţile SF acum 10 ani. Vorbim de modele şi de apariţii atât de diferite de ceea ce constructorii respectivi prezentau până acum, încât peisajul contemporan poate fi numit fără probleme unul colorat.

1. NOUA GAMĂ Lancia - Începem abrupt. În virtutea colaborării dintre Grupul Fiat şi Chrysler Group, oamenii care conduc cele două mari companii au decis ca modelele americane ale mărcii Chrysler să nu mai vină în Europa decât sub sigla Lancia. Astfel s-au născut noile Lancia Thema (o versiune adaptată a cunoscutului Chrysler 300C), Lancia Flavia (preluarea fără menajamante a nou-lansatului Chrysler 200, înlocuitorul lui Sebring) sau Lancia Voyager, model care a rămas cu numele original, deşi marca şi logo-ul s-au schimbat. Cireaşa de pe tort este noul Fiat Freemont, un hibrid vizual între identitatea Fiat şi un Dodge Journey. Un lucru e cert: modelele italiene cu faţă americană sunt cel puţin amuzante.

 

2. ROLLS-ROYCE PHANTOM ELECTRIC - Deocamdată e doar un concept şi se numeşte oficial 102 EX, însă nu ştim niciodată ce vor crea capetele luminate din fruntea constructorului britanic. Oficialii mărcii spun că studiază piaţa, şi nimeni nu le poate spune că nu fac bine, din moment ce valul actual al industriei ne arată că modelele electrice trag de ele pentru a deveni un trend.

Ce îl face pe 102 EX neobişnuit? Masa imensă. De obicei, producătorii auto mizează pe modele electrice cât mai mici, pentru a putea să obţină o autonomie ridicată. La Rolls, lipsa unor maşini de oraş îşi spune cuvântul, iar Phantom-ul electric arată ca un Gulliver în Ţara Piticilor. Un Gulliver ceva mai gras, evident.

 

3. Ferrari FF - Până şi Ferrari poate să facă parte din lista apariţiilor insolite de la un salon auto. Dacă aveam impresia că primul model care iese din sfera clasică a celor de la Ferarri va fi un hibrid, italienii ne arată că ne-am înşelat. Noul Ferrari FF este atât de anti-retro (vorba celor de la Citroen), încât nu găsim în întreaga istorie a mărcii un model de serie cu tracţiune integrală şi cu patru locuri. Evident, clienţi se vor găsi, nu asta e problema, doar că unele mărci par că renunţă mult prea uşor la imaginea formată cu greu de-a lungul istoriei de dragul unor soluţii populare. Punem pariu că nu mai avem mult şi vom vedea pe străzi un Ferrari diesel?

 

4. PEUGEOT 908 HYBRID4 LE MANS - După ce au acaparat lupta din Cursa de 24 de ore de la Le Mans cu tehnologiile diesel, Audi şi Peugeot aşteptau, fiecare, un nou pas al adversarului pentru a şti pe ce drum s-o ia în continuare. Ei bine, primii care au făcut un astfel de pas sunt cei de la Peugeot, care au creat o versiune diesel-hibridă a prototipului 908.

Deşi poate părea un moft, Peugeot spune că maşina va fi gata de teste în preajma celebrei curse de anduranţă de la Le Mans, deci suntem aproape de a asista la o nouă revoluţie în acest domeniu. Evident, Porsche au fost primii care au aliniat un hibrid în competiţiile de motorsport (modelul 918 RSR), dar Peugeot va fi primul constructor care face asta cu un model diesel-electric şi într-o competiţie de anvergura celei de la Le Mans.

 

5. PORSCHE PANAMERA S HYBRID - Porsche Panamera în versiune hibridă se înscrie în linia neobişnuită pe care am descris-o mai sus în cazul lui Ferrari FF. Este evident că Porsche caută să-şi îmbunătăţească media emisiilor gamei, doar că, în cazul mărcii germane, este vorba de un dublu impact din punctul de vedere al aspectului neobişnuit. În primul rând, vorbim de Panamera - un model care nu are legătură cu istoria Porsche decât prin siglă, iar în al doilea rând vorbim de un Panamera hibrid, o soluţie pe care acum câţiva ani n-o visau puriştii Porsche nici măcar în coşmaruri. Normal, lumea s-a obişnuit de mult cu ideea (mai precis de la lansarea lui Cayenne S Hybrid, suvenită exact acum un an la Geneva), iar tot peisajul a primit între timp o nuanţă normală care ascunde din imperfecţiunile reale şi logice ale unor soluţii de acest tip.

 

Comentarii (10)

  • BaditzaEx
    tare :))
    f misto articolul si real !
    16 3
  • Joyce Bear
    damn it!
    Plangeti pentru fostul si imensul Porsche de odinioara...molima VAG il va reduce la o bagatela de doi euro bucata...
    12 21
  • Ferrari
    Mestere, vezi ca Ferrari a mai produs modele cu 4 locuri:
    166 Inter (1948)
    212 Inter (1951)
    250 GT 2+2
    330 GT 2+2 (1964)
    365 GT 2+2 (1967)
    365 GT4 2+2 (1972)
    412 (1985)
    456 GT (1992)
    456M GTA (1998)
    612 Scaglietti (2004)
    Tractiunea integrala este aspectul socant - un model hibrid era necesar mai devreme sau mai tarziu.
    11 1
  • @ Joyce Bear
    Descendentii lui Ferdinand Porsche detin 51 % din actiunile cu drept de vot din VW Group
    Porsche este foarte probabil cea mai influenta marca din VW Group . Motivul ? Descendentii lui Ferdinand Porsche ( familiile Porsche si Piech ) detin prin Porsche Automobil Holding SE, 51 % din actiunile cu drept de vot din VW Group . VW Group a cumparat in aceasta luna Porsche Holding GmbH ( cel mai mare dealer de masini din Europa ) si foarte curand va detine 100 % din Porsche AG ( constructorul de masini sport, in prezent detine 49.90 % din actiuni ), dar influenta si puterea familiilor Porsche si Piech a devenit mult mai mare acum, asa ca " Plangeti pentru fostul si imensul Porsche de odinioara...molima VAG il va reduce la o bagatela de doi euro bucata... " este un comentariu ridicol si denota ignoranta si diletantism auto .
    17 7
  • @@ Joyce Bear
    esti plictisitor si neinteresant... la fel ca vw de altfel
    8 16
  • Subiectul legat de Ferrari nu mi se pare atat de ciudat. Mai ciudat a fost atunci cand Porsche a lansat Chayenne si nu avea concurent direct. Defapt nici acum nu are.
    Insa lucrurile se schimba, trebuie sa te adaptezi la noi cerinte ale pietei sau sa vii cu ceva original, pentru ca banii conteaza cel mai mult.
    Cine ar fi crezut acum 10-12 ani de exemplu, ca va veni ziua in care BMW va renunta la softop si va introduce si motoare supraalimentate?
    8 1
  • mircea
    @unu
    Pai n-am spus nicaieri asta. FF e primul Ferrari cu integrala SI patru locuri. Conditii cumulate.
    11 3
  • cristi
    Daca nici asta nu e ciudatenie...
    http://carscoop.blogspot.com/2011/03/geneva-2011-sbarro-evoluzione-shows.html
    0 0
  • bah
    mi-e scârbă de ce se-ntâmplă cu Lancia :(
    9 3
  • Joyce Bear
    @@ Joyce Bear
    N-ai inteles de fapt la ce ma refer...Porsche si-a cultivat intotdeauna, inca de la infiintare, o politica de conservatorism pe care a pretuit-o sacramental si de la care n-a vrut sa se abata sub nici o forma si pentru nici un motiv...tocmai acestea sunt punctele forte ale famiilor stapanitoare Porsche si Piech! Tu doar ai insirat date economice concrete pe care le stim cu totii...Chiar nu-ti dai seama ca pericolul capital pentru integritatea ideologica a firmei din Stuttgart vine din directia blestematei de "adaptari de voie, de nevoie" la cerintele necrutatoare ale economiei globaliste?! Adica, mai pe sleau, Porsche s-a identificat pana la paroxism cu forma aerodinamica tipica supercarului sportiv, consacrata in aproape 80 de ani de istorie prolifica pe piste celebre si datorita preferintei si admiratiei fanilor de pretutindeni, si, implicit, cu motorizarile pe benzina, preponderent supraalimentate, dar la confluenta "de voie, de nevoie" cu balaurul VAG, aceste mostre definitorii de gandire porschista, daca mi se permite sa ma exprim astfel, se vor diminua sau chiar se vor anula cu timpul deoarece VAG are in sange cu totul alta filosofie si de aceea se rasteste dur: "Hai, gata cu povestile frumoase care n-aduc profit cu cisternele, bai Porsche man, adio benzina turbo si carcase supersport, acum trecem uite pe... TDI si sedane, la naiba cu traditia voastra, cu sufletul vostru, cu identitatea voastra!"...ceea ce, din pacate, deja se intampla si nu trebuie sa exemplific cu care modele anume, le stiti prea bine..."Despre asta-i vorba" , ca sa-l parafrazez pe Mircea Dinescu. Este o problema de constiinta, nu vorbim de calcule economice, de atuuri tehnice sau de performante tehnologice, iar daca diriguitorii lui Porsche Holding Automobil SE vor sa tina cont numai de aceste aspecte lumesti...treaba lor, dar sigur vor castiga mai multi adepti VAG si vor pierde in schimb bruma de fani traditionalisti...Mare scofala,nu?... "Un milion de morti este doar statistica".
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru