STUDIU BRIDGESTONE: 71% dintre şoferi circulă cu o presiune prea mică în anvelope

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 13.04.2011
Şapte din zece şoferi au o presiune prea mică în anvelope. Şoferii care circulă în aceste condiţii risipesc două miliarde de litri de carburant în fiecare an, spun concluziile unui studiu Bridgestone.

Cei de la Bridgestone au verificat 38.000 de autovehicule în 2010 în Europa. Rezultatul acestui studiu, efectuat în nouă ţări, a arătat că 71% dintre şoferii verificaţi circulau cu o presiune prea mică în anvelope. Din cauza acestui fapt, şoferii respectivi şi alţii asemenea lor au risipit două miliarde de litri de carburant şi au emis 4.8 milioane de tone de CO2 fără niciun motiv.Risipa lor le-a făcut şi o gaură semnificativă în portofel, costul estimat al carburanţilor respectivi fiind de 2.8 miliarde de euro – ne referim aici la toţi şoferii din Uniunea Europeană, dacă se păstrează procentul de şoferi care circulă cu anvelopele dezumflate. Un alt rezultat îngrijorător a fost faptul că o parte dintre şoferii verificaţi circulau cu anvelopele aproape dezumflate.

Mai precis, 7.5% dintre şoferii verificaţi circulau cu o presiune cu până la 0.5 bari sub recomandarea constructorului, în timp ce 0.5% dintre cei verificaţi aveau o presiune mai mică de 0.75 bari în anvelope.

Un alt pericol pentru siguranţa rutieră este reprezentat de faptul că 12% dintre şoferii verificaţi aveau anvelope mai uzate decât permite legea – ceea ce înseamnă că aveau "şanţuri" care nu avea nici măcar 1.6 milimetri adâncime. Circa 2% dintre anvelopele inspectate erau atât uzate extrem, cât şi dezumflate.

Rularea cu anvelopele umflate incorect nu numai că vă afectează consumul de carburant, ci şi performanţele vehiculului, manevrabilitatea şi siguranţa acestuia. Spre exemplu, rezistenţa la rulare reprezintă între 18 şi 26% din forţa pe care trebuie să o învingă un vehicul pentru a se deplasa. În momentul în care această forţă creşte – în cazul de faţă, prin anvelopele dezumflate – consumul de carburant creşte, dar nu neapărat în procentul reprezentat de forţă în raport cu energia pe care trebuie să o consume vehiculul, ci într-o măsură mai mare, deoarece acesta se manifestă pe întreaga perioadă în care vehiculul se află în mişcare.

Pentru a afla presiunea optimă pe care trebuie să o aibă anvelopele dumneavoastră, consultaţi fie manualul tehnic al acesteia, fie marcajul de pe montantul B de pe partea şoferului ( îl găsiţi la muchia acoperită de colţul portierei).

În cazul în care doriţi să sporiţi economia de carburant a vehiculului dumnevoastră, puteţi mări presiunea în anvelope cu 10-15% faţă de recomandarea constructorului, dar nu trebuie să depăşiţi această valoare. Presiunea maximă suportată de o anvelopă este trecută pe flancul lateral al acesteia. Verificaţi cel puţin o dată pe lună presiunea în anvelope, dar nu uitaţi să faceţi această măsurătoare înainte să porniţi la drum, deoarece aerul din anvelope se va încălzi de la frecarea acestora cu suprafaţa de rulare şi se va dilata subtil, existând riscul citirii unei valori incorecte.

Via | Bridgestone

Comentarii (3)

  • Cristi
    in alta ordine de idei, la unele masini presiunea corecta a rotilor e trecuta si pe un sticker langa busonul de alimentare.
    8 0
  • si daca ordonam altfel ideile - restul de masini au un sticker pe pragul sau stalpul usii soferului :)

    acu' . . . daca omu ie dobitoc, si nu stie sa mai treaca printr-o vulcanizare si sa dea 5 lei ca sa isi faca presiunea macar la 2 luni, merita sa plateasca un set nou de pneuri sau sa incaseze o intalnire de gradul trei cu un copac :)
    6 2
  • Si cu gropile cum facem
    Eu merg cu rotile putin sub presiunea recomandata deoarece la drumurile pe care merg pline de gropi ar trebui sa schimb bucsele odata la 2 luni si mi-ar clantani toti dintii in gura deci presiunea aia recomandata de ei e pt drumuri decente europene nu pt craterele noastre prefer sa pun benzina mai multa decat sa ajunga masina in service pe mana romanilor.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru