STUDIU: Dacia depăşeşte Audi în Franţa în topul satisfacţiei clienţilor

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 24.02.2012
Un studiu întocmit anual de francezii de la Automobile Magazine a demonstrat că proprietarii Dacia sunt cei mai mulţumiţi de maşinile lor, urmaţi de clienţii Audi şi Honda.

Esential

93 de procente din proprietarii Dacia sunt mulţumiţi de automobilul lor.

Studiul anual Best Cars, comandat de publicaţia franceză Automobile Magazine, a scos la iveală faptul că Dacia se bucură de o apreciere tot mai mare în rândul clienţilor săi din Europa, în creştere cu 12%. Potrivit cercetării, 93% din proprietarii automobilelor produse de constructorul român s-au declarat mulţumiţi de propria maşină, reuşind astfel să claseze marca din Mioveni pe prima poziţiei în topul satisfacţiei.

Dacia a depăşit chiar şi Audi, care se clasează pe locul doi cu o rată a satisfacţiei de 91%. Pe ultima treaptă a podiumului studiul a clasat Honda, pentru care 90% dintre proprietari s-au declarat mulţumiţi de ceea ce oferă marca niponă.

Dacă în cazul Audi clienţii s-au declarat mulţumiţi de calitatea, fiabilitatea şi atractivitatea automobilul lor, în cazul Dacia proprietarii au apreciat faptul că producătorul autohton şi-a ţinut promisiunea privind costurile reduse de funcţionare.

Bătuţi de Dacia în topul satisfacţiei clienţilor, Audi rămâne cea mai iubită marcă de către francezi.

O spun cei 15.000 de respondenţi ai studiului Automobile Magazine, proprietari sau nu de Audi. Constructorul german s-a plasat pe primul loc şi în clasamentul "Brandul de încredere", dar şi în cel al fiabilităţii.

via | autoactu

Comentarii (23)

  • DA,DA,DA...DACIA
    Cei 11% DE LA AUDI CARE S-AU DECLARAT NEMULTUMITI SA MEARGA UN AN CU DACIA SI SA-I VEZI PE URMA CUM VOTEAZA!
    16 82
  • un cititor
    Sunt cei mai multumiti? E si normal. Sunt multumit eu pe drumurile din Romania, daramite in Franta.
    55 4
  • normal ca-s multumiti de dacia daca nu s-au urcat in viata lor in alte masini, e normal sa fie multumiti, mai ales cei care au avur 1310 si acu se vad cu duster, e oleaca de diferenta.
    15 62
  • Carlos
    @LUCCI
    Daca o sa fie nevoiti sa scoata ei banii din buzunar si nu altcineva (ex: taticul, mamica, amantul/a etc), atunci o sa voteze tot in favoarea Daciei. Unii valorizeaza MAI MULT economia, fiabilitatea, robustetea, spatiul, consumul si costurile de intretinere reduse, DECAT opulenta si rasfatul clasei premium.
    82 5
  • MITURI SI FAPTE
    Francezii au coborat din 1310, "desteptule" ?!
    51 4
  • @so
    Francezii au un grad de civilizatie pe care nu o sa-l atinga neam de neamul tau de cioara. Este si normal sa nu intelegi fenomenul. Deaia sunt francezii unde sunt, pt ca nu au exemplare ca @so in randul populatiei.
    38 8
  • Inca un stiudiu de satisfactie
    Sunt cumparator de Dacia din 2001 fidel (in 2010 am avut o scapare un Sh pt 2 luni mare teapa dar eu nu am cascat ochii) deci exculuzand SuperNOVA si Solenza care le consider niste troace cu o calitate supermizerabila studiu meu de satisfactie este:
    - Logan 1,4 full 7800€ dupa 70000Km martie 2005-jan2010 fara nici o problema => multumit 80%, minusuri zgomotul de la stergatoare si zgomotul masinii dupa 100Km/h, uratenia nu se pune mi-am asumat-o de la inceput
    - Duster 4x2 110Cp aproape full mai 2010 pana acum 32000 Km satisfactia mea la 14600€ este de 60% daca costa 12500€ era de 90%. minusuri este groaznic subviratoare ok m-am adaptat, este zgomotoasa dar mai bine decat Logan.

    Duster este net peste Logan dar nu de 7000€

    Asta este, eu masor satisfactia intre salariu meu romanesc/cat am dat pe masina/si cat imi ofera ea

    Parca as incerca sa ma declar nesatisfacut de un Audi dar este departe de ce imi permit

    Pentru cei care vor sarii in sus
    Super NOVA am schimbat 2 asistente de franare, 6 pivoti directie de 4 ori cauciucurile de la bara antirului si toti rulemntii in 2 ani

    Solenza pivoti/cauciucurile alea nenorocite de la bara antirului si imi intra si apa
    13 17
  • @
    Ma bucur. Mi-as dori sa fac si eu parte din civilizatia superioara.
    Astia incearca sa ne limiteze cu pretul combustibilului, sa ajungem ca in evul mediu sa circulam cu bicicletele... sa ma apreciati inca cativa ani pe acest forum, caci sunt hotarat sa plec din tara aproape definitiv. :)
    Urati-mi succes sa reusesc sa termin ceea ce mi-am propus.
    12 3
  • top
    Problema e simpla: cine da o caruta de bani pe un Audi nou-are asteptari pe masura de la el.
    Cine isi cumpara Dacia sau alt low cost,normal, pleaca cu asteptari ceva mai rezonabile si mai usor de indeplinit.

    Interesant e ca Audi a depasit Honda.. :D
    16 22
  • @Eu2, mi-ai luat-o inainte. Dar pe de alta parte daca ar avea Dacia tehnologia frantuzesca a la Audi A4 cred ca lucrurile nu ar mai sta tocmai asa.
    Unii se supara si se supara degeaba. Da, Dacia are avantajele ei clare, o calitate buna la un pret foarte bun cu o tehnologie simpla si robusta. Din cauza asta Dacia este considerata o masina fiabila pe toate pietele. Evident ca pretul scazut a insemnat si unele compromisuri. Si nu neaparat de ordin tehnic (gen caroseria care nu este galvarizata sau designul simplu care a insemnat si el costuri scazute din perioada de proiectare si implicit de producte -pe scurt: una e sa fabrici de exemplu o usa de Megane si alta e sa fabrici de Logan. La asta s-ar mai adauga chiar si dimensiunea tablei si faza cu galvarizarea).
    13 23
  • prietene C-G-C, nu inteleg de ce esti asa furios!!! eu am zis ceea ce am zis pentru romani!!! cat priveste francezii, treaba lor.punct.
    2 29
  • Carlos
    @so
    Te ascunzi dupa deget?! Articolul nu face referire la Romania, totusi ai gasit de cuviinta ca merge bagat un cliseu clasic post-comunist de roman care se crede mai cu mot. In fapt un roman rupt in c*r, dar cu aere de buftea. Problema ta reala e cu Dacia, nu e cu romanii, nu e cu francezii.
    Crezi ca suntem orbi? Ce e scris ramane. Nu esti atat de inteligent incat sa te poti eschiva usor.
    30 1
  • @LauCalin
    @LauCalin
    "Dar pe de alta parte daca ar avea Dacia tehnologia frantuzesca a la Audi A4 cred ca lucrurile nu ar mai sta tocmai asa"

    Faci presupuneri prostesti ! In primul rand de ce ar avea Audi tehnologia Dacia? Audi A4 a fost gandita de la bun inceput ca o masina premium si creata in consecinta. Dacia pe de alta parte are o filosofie low-cost. Intre cele 2 concepte se afla masinile de volum. Deci distanta de la cer la pamant. Nu amesteca borcanele, ca nu are niciun sens ce scrii tu acolo...
    20 0
  • Nu ai inteles ce am vrut sa spun. In primul rand nici o secunda nu am comparat Dacia cu Audi, mai ales in privinta tehnologiei. Dar daca (prin absurd) s-ar pune tehnologie precum cea de la Audi la o Dacia, tehnologie made by Renault, ar fi totusi niste diferente, mai ales in ceea ce priveste fiabilitatea lor in timp. Si nu vorbesc de 2-3...5 ani, ci de 11, 12 ani (parerea mea e ca atunci se vede cat de fiabila este o masina si dupa ce a depasit fara probleme serioase 200000 de km). La asta m-am referit in prima parte a comentariului meu anterior, in care il aprobam pe @Eu. Daca alegi un A4 ai niste asteptari mult mai mari decat de la un Logan. Iar de la un Logan, pe masura ce i-ai mari pretul, prin tehnologii de ultima ora, dotari de ultima ora, siguranta, confort, performante etc de ultima ora ai ajunge sa evident pretentii de la el tot mai mari.
    Ori cand lucrurile astea nu se pot, pentru ca niciodata Dacia nu va fi un brand premium ci unul low cost, este absolut firesc si normal ca Dacia sa stea mai bine in statisticile de fiabilitate decat multe marci de renume.
    Da, cam complicat ce am scris, sper ca de data asta sa ma fi facut cat de cat inteles.:))

    Es as fi totusi curios sa vad tot clasamentul.
    9 16
  • Aditza
    E psihologica treaba :)
    Cine cumpara Dacia sunt oameni simpli (majoritatea), cu un buget limitat, fara mari figuri si usor de multumit. E un lucru bun. Cine cumpara si schimba marci "mai jmechere" mereu va dori mai mult, are dare de mana mai mare, intra un pic intr-un cerc vicios. Aici lucrul bun apare numai daca "fierul de masina" nu te inrobeste financiar. Pana la urma fiecare face ce vrea cu banii sai.
    10 3
  • @Carlos
    V-au suplimentat aia din Mioveni bonurile de masa de te agiti asa cu Dacia?

    Relax..
    7 12
  • pe bune
    Clienţii dacia din Franţa au fost satisfăcuţi. Nu de motor, nu de calitatea construcţiei, nu de performanţe, nu de design, nu de confort. Atunci de ce? De faptul că NU AU FOST minţiţi! Au primit exact ce au aşteptat pe banii pe care i-au dat, nici mai mult nici mai puţin. Dacă Dacia a zis că e robustă maşina, a fost robustă. Dacă li s-a promis costuri de întreţinere mici, au fost mici. Clientul a fost mulţumit. Restul e numai vorbărie inutilă.
    6 5
  • deranjeaza adevarul?
    11 2
  • Adevaru ca ce?
    0 5
  • @ignis
    Tati, vezi ca e seara si ti-e somn. Pai ce, clinetii BMW sau Citroen (de exemplu ) au fost vreodata pacaliti ??? Nu prea cred. Eu cred ca fiecare stie ce cumpara, cat e de robusta masina, ce ofera, si chiar ce preturi au la service. Esti pe langa total.
    1 6
  • Cam asa e, insa asta nu e neaparat o regula. Sunt masini care nu au tocmai un prestigiu de fi foarte fiabile si totusi se cumpara, indiferent de pret (este stiut de exemplu ca VW nu mai e chiar acolo sus in privinta fiabilitatii). Pana nu demult in situatia asta era Alfa Romeo, care avea pret premium si nu tocmai un renume bun in ale fiabilitatii. Si uite, daca vrei un exemplu dus la extrem se pare ca unele modele Ferrari au probleme cu focul. Si ce, nu se vand nici Alfa si nici Ferrari? :)
    6 6
  • Automobile Magazine
    Am gasit site-ul cred ca ar fi corect sa se compare masini din aceeasi liga ca sa fie totul Ok Am ajuns la concluzia ca francezii au aceasi zicala ca noi: stugurii sunt acri daca nu ajungi la ei, daca nu ai bani de Audi merge si un Sandero ca sa-ti faci treba cu el ca a doua masina in loc de un sh ceea ce nu este departe de adevar
    3 0
  • @scorpyonvag
    aoleu ,vezi unde vrei sa te tuci, ca eu am dat o tura de irlanda de n si m-au speriat preturile:papa e cel putin cu 50% peste noi (carnea nu-ti spun cit costa ca o sa ma acuzi de patriotism si alte chestii murdare),o casa decenta incepe de la 200000 de liroace si benzolul e pe la 1,45lire(asta-i decent daca tinem cont de salariile minime pt care se lucra ,aproximativ 6lire/ora)... bananele si pampersii is mai ieftine ca aici..anul trecut noi eram mai scumpi ca ei da se vede treaba ca s-au molipsit de la noi
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru