FEATURE: 10 maşini germane de legendă
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Germania este ţara cu istorie în cultura şi industria auto a lumii. Nu o spunem noi, ci aproape toţi cei care îşi doresc un automobil. Iar maşinile create şi produse de germani sunt făcute după tipicul poporului teuton: cu seriozitate şi simţ de răspundere. Chiar dacă, uneori, emoţia este sacrificată în favoarea stilului conservator. Însă germanii ne-au dat de-a lungul istoriei şi serie de modele la care toţi visăm. Sau zâmbim când le vedem. Iată zece dintre ele. Nu avem pretenţia că sunt cele mai reprezentative, probabil am putea să găsim încă pe atâtea. De la maşini sport la monovolume, Gemania produce orice tip de automobil şi este responsabilă pentru trei sferturi din producţia europeană de maşini.
1. Volkswagen Bulli
Bulli este originalul în ceea ce priveşte automobilele de vacanţă. A devenit un simbol pentru perioada hippie şi a rămas un automobil de cult. Este atât de importat pentru Volkswagen, încât marca din Wolfsburg se gândeşte să îl reinventeze.
2. Audi Quattro
Este un automobil extrem de important pentru lumea raliurilor. Audi Quattro a adus tracţiunea integrală pe o maşină performantă şi a devenit un model simbolic pentru pasionaţii de raliuri din anii '80. A fost fabricat între 1980 şi 1991.
3. Volkswagen Beetle
Beetle. Sau buburuză. Sau broscuţă. Este automobilul simbol pentru întreaba industrie germană. Putem să îl comparăm cu Ford Model T la capitolul popularitate.
Însă este unul dintre cele mai longevive modele de pe piaţă. Conceput ca automobilul poporului pe vremea lui Hitler, în 1938, Beetle a fost fabricat până în 2003. Este o legendă a industriei auto. Peste 21 de milioane unităţi au fost fabricate în întreaga lume.4. Opel Manta
Opel nu putea să lipsească dintre modelele de legendă germane şi am ales modelul Manta drept cel mai reprezentativ. A fost prezentat pentru prima dată în 1970 şi a rămas în producţie până în 1988. A fost un coupe abordabil, cu tracţiune spate. O maşină sport pentru oricine.
5. Trabant
Trabant-ul este hulit şi iubit în întreaga Europă de Est. A fost simbolul industiriei auto din Germania de Est şi maşina abordabilă din întreg blocul comunist din Europa. VEB Sachsenring a creat automobilul de carton în 1957 şi, de-a lungul unei vieţi suficient de lungi, acest automobil extrem de simplu a fost fabricat în 3 milioane de exemplare.
6. Porsche 911
Chintesenţa automobillui sportiv german. Cu o formă inconfundabilă care a fost creată în 1963, Porsche 911 este unul dintre cele mai mari succese ale industriei germane de automobile sport. Porsche a rămas fidel arhitecturii cu motor boxer amplasat în spate. Astăzi, Porsche 911 se află la a şasea generaţie.
7. BMW 507
Roadsterul original. BMW a lansat acest automobil în 1956 şi avea planuri mari pentru el. A vrut să îl exporte în Statele Unite în mii de unităţi.
Dar, în afară de câteva vedete care şi-au manifestat interesul pentru modelul BMW, clientul obişnuit nu s-a putut apropia din cauza preţului. Doar 256 de exemplare au fost fabricate.8. Mercedes-Benz W114
În ţara noastră, acest model de Mercedes-Benz este numit "bot de cal". Mulţi vor spune că urmaşul lui este şi mai celebru. Dar noi credem că W114 a fost cel mai durabil model de Mercedes construit vreodată. A fost lansat în 1968 şi încă este folosit în întreaga lume. Este probabil cel mai "clasic" Mercedes.
9. BMW 2002
Seria 02 de la BMW a pornit ceea ce ulterior a devenit seria 3. Este prima berlină sportivă din gama bavarezilor, iar modelul 2002 va rămâne pentru totdeauna în cărţile de istorie auto. peste 800.000 de exemplare au fost create între 1966 şi 1976. Este un model foarte apreciat de colecţionari.
10. Mercedes-Benz 300 SL Gullwing
Mercedes Gullwing este cel mai celebru dintre toate automobilele germane. Imaginea portierelor care se deschid în sus ca două aripi de pescăruş este reprezentativă. Doar 3.258 unităţi au fost fabricate, şi de aceea este un obiect de colecţie rar şi dezirabil. A fost lansat în 1954, iar la acea vreme era un automobil rapid şi foarte performant. Mercedes a adus un tribut acestui model şi a readus portierele de tip gullwing pe actualul model Mercedes-Benz SLS AMG.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
După Al Doilea Război Mondial, BMW a fost în pragul falimentului. Din fericire, afaceristul Herbert Quandt a preluat compania și a dus la debutul modelului 1500, care a salvat compania. Totuși, dacă vom cerceta mai adânc, vom afla că sursele averii familiei Quandt aveau în spate regimul nazist. (28.11)
-
În cadrul unei vizite făcute în capitala cultural europeană Timișoara, am luat parte la prezentarea schițelor realizate de Paul Bracq, un designer foarte important și marcant pentru BMW. În același timp, am aflat și povestea din spatele celebrului sediu BMW din Munchen, botezat „Vier Zylinder”, adică clădirea „4 cilindri”. (24.10)
-
Probabil că ne este greu să ne imaginăm lumea auto din ziua de astăzi fără Tesla. O companie tânără, care abia și-a făcut majoratul acum doi ani, dar cu o istorie plină, ce merită povestită. (19.10)
-
Aceasta va fi cea mai accesibilă Toyota cu zero emisii din Europa
-
Primele imagini cu viitorul Renault 5 electric: display montat pe capotă care arată nivelul bateriei
-
OFICIAL: Noua Tesla Cybertruck de serie. Preț de pornire de 60.900 de dolari
-
Am văzut pe viu noul Renault Master: 5 lucruri pe care trebuie să le știi
-
Noua generație Skoda Superb a intrat în producție, la uzina din Bratislava
Era vorba de masini care pot starni emotii si cand le privesti, Golf este o legenda, dar nu la emotii.
2. -
3. "Beetle a fost fabricat până în 2003" (doar in si pentru Mexic) Productia pentru Germania a fost oprita ho,ho,ho din 1975!
4. -
5. Nu am mai auzit de Trabant de la Frankfurt 2009. Noroc cu topul vostru!
6. -
7. -
8. -
9. -
10. Nu cumva ati inversat topul? Ce sa caute 300 SL pe locul 10, sa fie devansat de Bulli???
Astept o refacere a topului...
Da, si-n text, care este sub titlu se vorbeste de emotie, nici eu nu stiu cum de-ai primit 3 voturi pozitive vorbind complet aiurea