Lansarea lui Citroen C3 Picasso e amanata de lipsa gazului rusesc
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Producatorii auto care au construit uzine in Europa Centrala au probleme in aceasta perioada din cauza neintelegerilor dintre Ucraina si Rusia in ceea ce priveste gazul destinat Europei. Kia si PSA Peugeot-Citroen si-au inchis fabricile din Slovacia din acest motiv, Suzuki procedand identic in ceea ce priveste uzina proprie din Ungaria.
Uzinele Kia si PSA utilizeaza gazul natural drept principal combustibil de incalzire a halelor de lucru. Totusi, in aceasta perioada, cele doua fabrici au primit ordine de rationalizare a consumului, astfel incat acestea au primit zilnic o cantitate de gaz limitata la strictul necesar pentru ca masinariile si cuptoarele sa nu inghete din cauza gerului.
"Suntem aproape in intregime dependenti de gaz", spune purtatorul de cuvant al uzinei PSA din Slovacia, acesta fiind completat de seful de comunicare al Kia Motors Slovacia: "Efectul pe care il are lipsa gazului este dramatic pentru noi, cauzand o nesiguranta care dureaza de dimineata pana seara. Nu putem sa planuim absolut nimic in aceasta perioada".
Inchiderea fabricii are consecinte asupra calendarului de lansari Citroen. Astfel, francezii au fost nevoiti sa amane lansarea modelului C3 Picasso din luna februarie in luna martie, monovolumul de clasa mica fiind construit la fabrica din Trnava (Slovacia). "Nu poti sa lansezi o masina noua daca nu ai exemplare pe stoc", a declarat in acest sens unul dintre purtatorii de cuvant ai Citroen Slovacia.
Oprirea productiei la Trnava a avut loc in 8 ianuarie, o zi normala de lucru producand aici 850 de masini.
Reluarea discutiilor dintre Ucraina si Rusia si ajungerea la un acord in privinta reluarii circulatiei gazului natural spre Europa nu ar avea niciun efect imediat asupra fabricilor din Slovacia, guvernul din aceasta tara anuntand ca restrictiile privitoare la rationalizarea consumului vor ramane in picioare cel putin pana la sfarsitul lunii ianuarie.
Fabricile pe care Grupul Volkswagen le detine in Bratislava (uzina VW) si Gyor, Ungaria (uzina Audi) nu au fost afectate de lipsa gazului: "Nu utilizam foarte mult gaz natural in procesul de productie", a declarat Peter Lore, purtatorul de cuvant al marcii Audi in Ungaria.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Seat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. (13.12)
-
Constructorul german de automobile marchează 50 de ani de la startul producției Seriei 3. În tot acest timp au fost asamblate peste 18 milioane de exemplare. (12.12)
-
Un oficial al celor de la Porsche recunoaște că ritmul de inovare din partea mărcilor auto din China este unul foarte rapid chiar și pentru mărcile consacrate. Porsche încearcă să recâștige teren pe piața chineză cu noi modele electrice de performanță. (11.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noul Smart #6, prima berlină din istoria mărcii













Comentarii (0)