Lansarea lui Citroen C3 Picasso e amanata de lipsa gazului rusesc
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Producatorii auto care au construit uzine in Europa Centrala au probleme in aceasta perioada din cauza neintelegerilor dintre Ucraina si Rusia in ceea ce priveste gazul destinat Europei. Kia si PSA Peugeot-Citroen si-au inchis fabricile din Slovacia din acest motiv, Suzuki procedand identic in ceea ce priveste uzina proprie din Ungaria.
Uzinele Kia si PSA utilizeaza gazul natural drept principal combustibil de incalzire a halelor de lucru. Totusi, in aceasta perioada, cele doua fabrici au primit ordine de rationalizare a consumului, astfel incat acestea au primit zilnic o cantitate de gaz limitata la strictul necesar pentru ca masinariile si cuptoarele sa nu inghete din cauza gerului.
"Suntem aproape in intregime dependenti de gaz", spune purtatorul de cuvant al uzinei PSA din Slovacia, acesta fiind completat de seful de comunicare al Kia Motors Slovacia: "Efectul pe care il are lipsa gazului este dramatic pentru noi, cauzand o nesiguranta care dureaza de dimineata pana seara. Nu putem sa planuim absolut nimic in aceasta perioada".
Inchiderea fabricii are consecinte asupra calendarului de lansari Citroen. Astfel, francezii au fost nevoiti sa amane lansarea modelului C3 Picasso din luna februarie in luna martie, monovolumul de clasa mica fiind construit la fabrica din Trnava (Slovacia). "Nu poti sa lansezi o masina noua daca nu ai exemplare pe stoc", a declarat in acest sens unul dintre purtatorii de cuvant ai Citroen Slovacia.
Oprirea productiei la Trnava a avut loc in 8 ianuarie, o zi normala de lucru producand aici 850 de masini.
Reluarea discutiilor dintre Ucraina si Rusia si ajungerea la un acord in privinta reluarii circulatiei gazului natural spre Europa nu ar avea niciun efect imediat asupra fabricilor din Slovacia, guvernul din aceasta tara anuntand ca restrictiile privitoare la rationalizarea consumului vor ramane in picioare cel putin pana la sfarsitul lunii ianuarie.
Fabricile pe care Grupul Volkswagen le detine in Bratislava (uzina VW) si Gyor, Ungaria (uzina Audi) nu au fost afectate de lipsa gazului: "Nu utilizam foarte mult gaz natural in procesul de productie", a declarat Peter Lore, purtatorul de cuvant al marcii Audi in Ungaria.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Volvo va ține în viață motoarele termice și hibride pentru mai multă vreme decât fusese anunțat inițial. Astfel, Volvo va continua să dezvolte și să vândă astfel de motoare și după 2030. (31.10)
-
De la debutul său din anul 2000, Doblo s-a impus ca un partener de încredere și versatil pentru familii, profesioniști și flote. Acum, vehiculul comercial italian a împlinit 25 de ani. (31.10)
-
Producătorul auto japonez explorează noi idei, inclusiv locuințe și chiar catamarane de lux. (31.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026













Comentarii (0)