Ultimele teste EuroNCAP: Nouă modele cu cinci stele, evoluţie excelentă a lui Chevrolet Aveo
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele ultimei sesiuni de crash-teste organizate de organizaţia independentă europeană. Sub lupa EuroNCAP au intrat de această dată 10 modele lansate pe piaţă în cursul acestui an, scorurile pe care acestea le-au reuşit în cadrul sesiunii fiind unele excelente. De altfel, singurul model din cele 10 care nu a reuşit să strângă punctajul maxim, cinci stele, este Kia Picanto, proaspăt-lansatul model de oraş al companiei coreene.
Dacă nimeni nu se aştepta ca rezultatele obţinute de modele premium precum Audi A6 sau BMW X3 să fie mai slabe de cinci stele, este foarte intersant de subliniat evoluţia clară a celor de la Chevrolet, care au reuşit să adune cinci stele atât cu Aveo, cât şi cu noul monovolum Orlando. Mai mult, noul Chevrolet Aveo a demonstrat că este cea mai sigură maşină din segment şi una dintre cele mai sigure testate de EuroNCAP la toate categoriile: Protecţia copiilor (87%, cel mai bun scor din această sesiune de teste), Protecţia pietonilor (54%, al doilea scor din această sesiune după cel al lui VW Jetta) şi Sisteme de asistenţă (93%, al doilea scor din această sesiune, după Citroen DS5).
Citroen a pus la treabă noul DS5, al treilea membru al gamei DS, iar break-ul sportiv al mărcii franceze s-a ridicat la nivelul aşteptărilor, iar ultimele modele venite în gama Volkswagen, Golf 6 Cabriolet şi Jetta, au reuşit scoruri de top la toate categoriile.
O apariţie interesantă la testele EuroNCAP este cea a noului Opel Ampera, modelul hibrid-electric cu autonomie extinsă a germanilor reuşind să strângă punctajele necesare celor cinci stele în ciuda complexităţii sistemului de propulsie de sub capotă.
În sfârşit, Hyundai i40 ne demonstrează că brandul coreean investeşte masiv în siguranţă în ultimii ani, punctajul de cinci stele reuşit de noul model al mărcii fiind la înălţime.VIDEO Crash test EuroNCAP AUDI A6 | VIDEO Crash test EuroNCAP BMW X3 |
VIDEO Crash test EuroNCAP CHEVROLET AVEO | VIDEO Crash test EuroNCAP CHEVROLET ORLANDO |
VIDEO Crash test EuroNCAP CITROEN DS5 | VIDEO Crash test EuroNCAP HYUNDAI i40 |
VIDEO Crash test EuroNCAP KIA PICANTO | VIDEO Crash test EuroNCAP OPEL AMPERA |
VIDEO Crash test EuroNCAP VW GOLF CABRIO | VIDEO Crash test EuroNCAP VW JETTA |
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Potrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. (10.10)
-
Au apărut noi rezultate în urma ultimelor teste Euro NCAP. Opt mașini noi au fost supuse noii serii de teste, dintre care 5 mașini au luat scorul maxim de 5 stele. Printre mașinile testate au fost Audi Q6 e-tron, Ford Explorer Electric și Renault Symbioz. (11.09)
-
Mini a inițiat o campanie de rechemare pentru versiunea electrică a lui Mini Cooper. Campania a fost inițiată după ce a fost descoperită o problemă la baterie, care poate duce la un incendiu. Peste 140.000 de exemplare sunt afectate la nivel mondial. (04.09)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Dacia Bigster. 5 lucruri esențiale+VIDEO
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Volkswagen Tayron. 5 lucruri esențiale+VIDEO
- Nissan a prezentat noul SUV compact Magnite, destinat pentru piața din India
- Acesta este noul McLaren W1: urmașul lui P1 este cel mai puternic model de serie al mărcii
- Chinezii de la BYD vor prezenta un nou model la Salonul Auto de la Paris
Eu nu prea cred...
Mai multe informaţii găsiţi aici: http://euroncap.com/Content-Web-Faq/f795b985-edb5-4fd6-ac45-1afc92ca6610/buying-your-car.aspx#faq692fe9b6-e006-4167-b471-07b99c8f62c4
@mircea: eu stiu ca nu se pot compara mere cu pere, unii nu inteleg, si tot insista ca masinile de buget le fac din pctul asta de vedere pe cele premium
Oricum, masinile ruleaza toate cu aceeiasi viteza in momentul impactului, 64 km/h.
"Can results be compared between groups?
Accurate comparisons can only be made between cars in the same group. The frontal test mirrors a crash between two cars of similar size. A heavier car or one with a higher structure will tend to have an advantage if it impacts a smaller car. The Euro NCAP results cannot be used to predict the outcome of such crashes."
In opinia mea adevaratele teste de siguranta se dau pe sosele, unde rezultatele sunt diferite fata de cele de la EuroNCAP.
Rezultatele sunt obţinute în exact aceleaşi condiţii "artificiale". Masa şi dimensiunile maşinilor schimbă/au un efect evident asupra rezultatelor comparative.
Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable.
spune clar ca simuleaza impactul cu alta masina, ca-l vezi tu ca un zid e altceva, si da sunt multe masini care ajung in stalpi/copaci.
eu cred ca cine-si cumpara masina noua, volvo de ex, si-o cumpara pentru siguranta, ei in mare parte de asta se ocupa in special la masinile lor.
Si ca o concluzie, toate masinile sunt niste fiare pana la urma, si daca doamne doamne vrea sa te ia, te ia oricum.
Ma refeream la faptul ca sunt constructori care au laboratoarele lor care simuleaza accidente in situatii reale. De exemplu Volvo are un laborator foarte performant care simuleaza accidente din foarte multe unghiuri si la viteze mai mari ca EuroNCAP, inclusiv teste de rostogolire. Poate nu crezi dar uneori masinile sunt aruncate si pe plafon. In privinta sigurantei Volvo colaboreaza cu politia suedeza si daca nu ma insel si cu cea din State (dar repet, asta nu mai stiu sigur) si le sunt oferite tot felul de informatii despre cum au fost lovite masinile lor si cum s-au comportat la impact. Ulterior rezultate sunt analizate in laboratoarele interne de care ti-am zis. Uite de ce pentru mine o masina care are 5 stele la testele EuroNCAP nu este cea mai sigura. Daca cei de la EuroNCAP maresc viteza la 80 de km/h sa vezi cati constructori vor face gura.
Si apropo de asta, cineva de pe un club Volvo (pe care l-am si cunoscut) a intrat cu un S60 intr-un cap de pod cu 120 km/h si s-a ales doar cu un picior rupt. Masina s-a facut praf pana in dreptul usilor din fata, insa nu asta conteaza. E vorba de fosta generatie S60, pe care EuroNCAP a cotat-o la 4 stele.
PS: intentionat nu amintesc nimic de Renault si gama lor "super, mega, extra" sigura.
facem o masina sigura = volvo (si cativa altii)
(nici o aluzie la comentariul domnului LauCalin, dar cand vine un constructor cu acordeoane de 5stele in toata gama, si se mai si lauda cu asta... miroase a ceva)
viteza de testare si conditiile dinamice sunt rusinoase in comparatie cu conditiile de pe strazile mai ales cele fara separare la mijloc...
sunt cu totii niste ipocriti ce promoveaza o idee falsa despre siguranta oferita de vehicule...
Cum spune si LauCatalin, in momentul in care schimbi viteza sau unghiul cu care se intra in perete deja multe masini din cele 99% cu 5 stele incep sa-si arate adevarata siguranta.
Sansele sa intri direct frontal in ceva sau perpendicular intr-un stalp sunt infim de mici.
Sunt curios cate masini cu 5 stele asigura aceeasi protectie atunci cand se rastoarna sau sunt lovite puternic din spate.
II ca si diferenta intre un elev care invata materia indiferent de test(ex volvo) si unul ce invata doar raspunsurile la test(multi constructori). Amandoi au 10, dar primul se descurca si in alte situatii. Punct!
Ar trebui schimbat modul de punctare, sau marita viteza pentru ca deja marea majoritate a masinilor noi au luat 5 stele....
Megane se lauda cu ***** si uite ca s-a izbit lateral de un stalp si a murit soferul :-s, era masina de raliu cu cusca si tot ce trebuie ...
Volvo din ani '70 gandesc ca masinile lor nu trebuie sa fie cele mai puternice, ci cat mai sigure. Suedezi tot timpul au gandit ca viata lor este pretioasa si nu cred ca se va schimba ceva in sensul acesta ...
Ma intreb ce se intampla cand este lovit din spate un boboc gen chevrolet spark de o masina de 2-3 tone, la peste 100 de km/ora. Raspunsul e clar: Pasagerii din spate decedeaza pe loc. Sunt multi boboci pe strazile din intreaga lume care se spune ca au siguranta ridicata, dar testele nu sunt in concordanta cu realitatea.
Am vazut cu ochi mei cum intra unu cu o SOLENZA intr-un stalp la peste 80 de km/h. Ce s-a intamplat ??? A rupt stalpul de beton. A scapat cu cateva zgarieturi, capota masini s-a indoit pana pe la jumatate, si motorul s-a deplasat putin. Sunt curios, cate stele ar fi scos o Dacia Solenza la teste. Am vazut si logan bagat in stalp si ... probabil ca socul care-l suporta soferul este mai mic, dar sunt curios cand te bagi cu un boboc intr-un stalp cat de tare te protejeaza. A fost caz acum doi ani cu un hyundai FX care a intrat la peste 150 km/h in stalp si nu s-au deschis airbagurile, ambi pasageri au scapat doar cu zgarieturi .Impactul cu un obiect stationand este mult mai grav decat cu unul aflat in miscare. Aveo poatea avea 5 stele la euro NCAP, tot masina nesigura este. Acele stele nu ar trebui date in functie de clase fiind ca o masina indifereent ca e mare sau mica, daca te bagi cu ea intr-un perete de beton la fel te bagi cu oricare.Daca lovesti un pieton, la fel il lovesti cu ori ce masina. Un boboc de 5 stele poate echivala cu o berlina de 3-4 stele :-"
sunt efectuate coliziuni frontale cu o masina gen aveo si cu un bmw seria 7 sau un SUV ambele ciocnindu-se cu aceeasi viteza una de alta de unde buburuza iese ca fiind mai sigura, care-i concluzia?
la testele impact lateral , frontal TOATE masinile sunt avariate cu aceleasi suprafete in contact, mase al corpului cu care intra in coliziiune viteze identice etc
daca la aceste viteze mici o masina premium obtine rezultate structurale mai slabe ca un aveo sa zicem, credeti ca pe masura ce viteaza creste, masina premium devine mai sigura?
=))
mai spun si imi mentin parerea: masinile premium sunt invalide, nu isi au rostul din nici un punct de vedere, asta pt un om rational.
si premium vrea sa fie despre calitate, fiabilitatea unde este?
ar trebui sa fie night and day difference la calitate intre o masina entry si una premium, pt unii pielea din interior si lemnul denota calitate, insa si un plastic indeplineste acelasi rol, ma rog nu mai deviez de la subiect.
Sa mai amintesc cate masini au luat din start o stea de la EuroNCAP doar pentru ca aveau avertizor acustic pentru centuri? Chiar prima masina de 5 stele. Ghici care e aia :p
Fara suparare, dar Renault investeste mai mult in cele 5 stele EuroNCAP, marketing pe tema asta, Logan si alte modele. Cand ai in standard 4 sau 6 airbag-uri, ABS, ESP si 5 stele deja ai furat ochii multora cu siguranta ta. De top. ;)
Tu nu vezi rostul masinilor premium, eu unul nu inteleg rostul criticilor tale la adresa acestor masini, unde este fiabilitatea?? dar cate sute de mii de km ai mers cu modele premium? Nu-ti plac nu-ti lua, dar sa-ti arati asa frustrarile...
am mers cu mai multe modele premium cat si cu compacte entry de ultima generatie.
diferenta de confort este mica si ca exiata mai mult spatiu.
o sa continui sa critic clasa premium, tocmai pt ca am si experimentat si am ajuns la concluzia ca o masina entry te poate satisface.
nivelul de confort la entry astazi este satisfacator in opinia mea, la fiabilitate iarasi.
ar mai fi multe de spus dar nu ma obosesc.
Ce vroiam eu sa spun defapt nu e faptul ca Renault nu face masini sigure, ci nu le fac tocmai pe cele mai sigure. Daca ne gandim asa si VW are toata gama de 5 stele, Ford si Opel la fel. Dar e o idee preconceputa cum ca ei au fost primii care au avut 5 stele la EuroNCAP si evident sunt cei mai buni la siguranta. Ori Laguna si Vel Satis nu au avut 5 stele pe merit (am zis mai sus de ce- ori mie asta imi pute" a marketing). Dar cum asta cu siguranta prinde la public, de ce sa nu ne folosim de ea?!
S60 a luat 4 stele fara avertizor acustic de centuri nepuse. Dar oricum, asa cum am zis, testele EuroNCAP pentru mine nu conteaza prea mult.
Renault a investit enorm in cercetare pentru a obtine o 5* in toata gama. Masinile lor au fost construite ca sa ia 5* nu ca sa fie sigure --- evident ofera o protectie mult superioara generatiilor precedente, dar faptul ca in 3 ani au ajuns sa fie recunoscuti pe toate pietela ca fiind marca cu 5* pe toata gama miroase si a altceva - respectiv dorinta de a avea acele 5 stele si de a face bani de pe urma lor. Este clar ca Renault face masini comparabile cu orice alt producator la capitolul protectie a pasagerilor - daca ne apucam sa comparam clase similare... de unde apare problema.. clio vs S .. clio vs papuc plin cu baterii .. RIP Laura Stoica ...
Acum ceva timp in urma, cineva m-a intrebat ce parere am de Aveo, i-am spus sa o evite penru ca are doar 2 stele la EuroNCAP. Acum i-as recomanda-o cu toata placerea, din punct de vedere al sigurantei.
Dar daca te loveste un camion din spate care ramane fara frane, daca la un semafor un bizon trece pe rosu, te loveste in lateral si te arunca intr-un stalp de exemplu stelele alea sunt egale cu 0. Si asta pentru ca multi constructori vor cele 5 stele si testele lor interne se bazeaza mai mult pe cerintele EuroNCAP.
pentru ca energia impactului se imparte la amandoua masini.
64km/h intr-un zid este 64km/h intr-o ciocnire plastica intre doua obiecte cu mase similare
wow! deci esti mult prea abstract pentru mine... adica siguranta buna nu inseamna pana la urma 5 stele?! :)) sau un punctaj echivalent inseamna siguranta pt unii si nesiguranta pt altii, nu...? hai nu te mai ascunde dupa deget... e in functie de preferinte, in functie de favoriti, deh...
Voi nu cunoasteti multe lucruri. Multe scrieti din inchipuiri. Adevarul e ca Renault chiar se preocupa de siguranta. Un singur exemplu voi da. Renault a proiectat si testat LAGUNA 3 in laboratoarele proprii sa reziste la un impact lateral la 70 km/h, cand celelalte masini se testau la 50 km/h. Laguna 3 are dublu senzor de impact lateral, o inovatie Renault.
Chiar daca impactul frontal se produce la ''numai'' 64 km/h, aceste teste au importanta lor. Arata deformarile caroseriei pentru fiecare model in parte, respectiv disiparea energiei de impact in cazul fiecarei masini.
Exista diverse teste, intre masini care sunt din clase diferite. De exemplu testul efectuat de ADAC, intre Golf 5 si Volvo XC90, in care pasagerii din Golf ar avea mai mult de suferit. Sau testul dintre Golf 5 si Kia Sorento (modelul anterior). Ori testul dintre Audi Q7 si Fiat 500, ambele fiind cotate la vremea respectiva cu 5 stele EuroNCAP. S-a recomandat atunci existenta unor suprafete uniforme de impact, in asa fel incat un SUV sa aiba o zona frontala ceva mai moale, pentru protectia partenerului de impact, dupa care sa urmeze o zona mai tare, destinata protectiei ocupantilor din SUV.
In cazul impactului dintre Audi Q7 si Fiat 500, efectuat la 56 km/h, practic modelul german striveste micul Fiat, din cauza masivitatii partii frontale.
Aceste teste ADAC arata ca daca lonjeroanele celor doua masini nu se gasesc in acelasi plan (deci impactul are loc intre masini de clase diferite), distributia energiei de impact nu se mai poate realiza conform structurii de rezistenta a fiecarui model in parte. Plus ca, in general, au de suferit ocupantii din masina ce apartine unei clase mai mici, desi in cazul impactului dintre Golf 5 si Sorento, nici ocupantii din Kia nu ar fi scutiti de anumite accidentari (conform testului respectiv).
Daca tot se vorbeste de viteza la care se realizeaza aceste teste, sa vorbim de alt test, elocvent cred, in ceea ce priveste valoarea energiilor de impact. Acel test subliniaza ca daca nu se poarta centura de siguranta, in cazul unui impact frontal la ''numai'' 30 km/h, soferul se poate lovi cu capul de parbriz si gatul de volan, deci se poate accidenta serios.
Mai este si alt aspect, subliniat de un test ce a aparut pe @automarket. Respectiv impactul frontal dintre Ford Fiesta si Peugeot 308, care ar fi trebuit sa fie in avantajul leului, deoarece apartine unei clase superioare. Cu toate acestea, Fiesta ofera o mai buna protectie ocupantilor. Ceea ce inseamna ca proiectarea structurii de rezistenta a unei masini are si ea o importanta deosebita.
In ceea ce priveste anumite modele Renault notate cu 5 stele EuroNCAP, imi aduc aminte de acel test, in care un sofer aflat la volanul unui Megane (generatia anterioara) nu a suferit nicio accidentare, dupa ce modelul Renault a fost lovit la 50 km/h de alta masina care stationa perpendicular pe directia de deplasare. Fapt care subliniaza ca investitia in siguranta are mare importanta in proiectarea unui autoturism.
Nu intentionez sa fac reclama pentru nicio marca anume. Cred ca fiecare poate sa traga o concluzie. Atat testele ADAC cat si EuroNCAP contribuie mult la determinarea gradului de siguranta in cazul diverselor modele, iar rezultatele testelor efectuate de catre cele doua organizatii ajuta constructorii de automobile sa aduca imbunatatiri modelelor lor.
Mai ramane ca si constuctorii de masini sa tina cont de aceste teste. Mai ales constructorii care au modele masive in gama, sa caute sa implementeze in structura lor acele suprafete uniforme de impact, care sa protejeze ocupantii automobilului de clasa mai mica, in caz de impact frontal, cat si lateral.
Dupa cum se vede, unii constructori invata din aceste teste si reusesc sa produca modele mai sigure. Cand spun asta, ma refer atat la siguranta in cazul impactului dintre modele ce apartin aceleiasi clase, cat si siguranta oferita de anumite modele, chiar daca sufera un impact cu un automobil dintr-o clasa mai mare.
Pe langa toate acestea, conducerea preventiva ramane un aspect care poate fi ''proiectat'' de catre fiecare participant la trafic.
E una sa te lovesti intr-un perete si e alta sa lovesti o rata sau un caine .
M-am referit la faptul ca la impactul stradal fiecare masina are KG ei .,
Loveste tu un BMW seria 7 de 2300 KG cu un TICO sau SMART sau MINI de 700 kg sau 1 tona , cum credeti raman in viata cei din SMART vs BMW 7 ?
Daca intra un BMW de 2.3 tone intr-un SMART de 600 KG cred ca SMARTUL e facut praf., si nu-l ajuta acele 5 stele pentru ca la acelea 5 stele s-a lovit cu masa lui proprie de 600 kg dar pe strada l-a lovit un corp mult mai greu ca acela de la CRASH test .
Pe strada se dau crash testele cine loveste care masina e mai grea etc , asa ca crash testele au putina importanta daca ar fi sa lovesti de exemplu un MEGAN cu un LOGAN sunt cam aceleasi masini , dar daca lovesti o masina mai mica si mai usoara cu una mai grea nu prea ajuta NCAP-ul.
REFERITOR la noul A6 ma asteptam la mai bine , pana cand din segment BMW F10 a luat punctajul maxim la NCAP.
http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
Smart-ul desi este de vro 2 ori si ceva mai usoara ca S class-ul nu are cusca de siguranta deformata in urma impactului
Toate masinile sunt construite sa se deformeze pana la un punct.
Altfel te-ai trezi cu motorul in brate la un accident serios.
Uitati-va in poza cu Aveo din stire ca sa intelegeti la ce ma refer.
Atunci cand masina s-a ridicat de spate inseamna ca zona de deformare controlata ajuns la limita.
Chiar si Smart are asa ceva, ca se deformeaza mai putin pentru ca nu are zona prea mare si impactul e resimtit mai puternic de pasageri asta e alta poveste.
Din cauza asta a fost aruncat ca o jucarie... practic nu a avut ce anume sa absoarba socul imens al unui Clasa S.
Oricum este mai bine decat S-ul ala sa treaca prin Smart precum cutitul print unt.
Nu va mai dați Destepti ca încă nu va-ți sters laptele de la gura .
iei aceeasi masina si in loc sa o izbste cu 64 de km la ora in unghi de 3 grade din stanga o lovesti din dreapta la 10 grade ai 5 morti in masina.
centrul de testare volvo este cel mai complex din lume si nici un alt constructor nu are nici macar ceva asemanator. a costat o palarie de bani si are una din cele mai mari poduri rulante din lume. masina e trimisa dintr-un capat pana in centru si respectivul pod se roteste astfel incat sa poti obtine niste teste extrem de realiste, ex capete de pod, accidente cu 3 - 4 masini de diverse marimi, etc.
asa ca sa ma scuzati daca cele 5 stele de pe renault nu ma conving la fel cum cele 4 luate de logan nu mi se par ca ar avea chiar cea mai mare releventa in viata de zi cu zi.
Citeste ce s-a discutat mai sus si nu mai da copy/paste la tampeniile altora... si-ti mai recomand discutia de aici:
http://www.automarket.ro/stiri/2012-euroncap-pune-accentul-pe-siguranta-pietonilor-inca-nu-exista-un-40068.html
Ai multe de invatat