ACEA a hotărât: Un singur tip de priză pentru toate vehiculele electrice
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
ACEA, Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa, a organizat o serie de conferinţe în urma cărora membrii săi au ales un tip de priză comun pentru toate vehiculele electrice care vor fi comercializate în Europa şi în America de Nord. Ştecherul ales se numeşte HomePlug Green Phy şi formează baza unui protocol comun de comunicare pentru încărcarea vehiculelor electrice, care va facilita integrarea uşoară în reţelele ”inteligente” de electrificare.
Constructorii de automobile care au luat această decizie spun că s-au bazat pe o analiză a actualelor strategii de încărcare, de ergonomia conectorului şi de preferinţele clienţilor americani şi europeni. Cei şapte constructori sunt Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Porsche şi Volkswagen. În mod bizar, niciun constructor din Japonia nu a aderat încă la această decizie, iar francezii s-au eschivat şi ei de la parteneriat.
Soluţia de încărcare aleasă de cei şapte producători este compatibilă atât cu prizele J1772 din Statele Unite ale Americii, cât şi cu standardul european IEC 62196 Type 2.
Prin utilizarea unei structuri comune de prize, clienţii nu vor mai avea probleme la porturile de încărcare şi se va putea implementa un sistem de încărcare rapidă într-un timp mai scurt, deoarece toate vehiculele vor respecta acelaşi standard. În prezent, fiecare vehicul electric poartă un conector în portbagaj, care se cuplează la reţeaua electrică prin intermediul unui adaptor cu ştecher shucko.Via | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Ediție de adio pentru Volkswagen Touareg: producția va lua sfârșit în 2026
-
Toyota lansează noua marcă Century: va produce mașini de lux în serie limitată
-
Noul Jeep Grand Wagoneer facelift: primul model al mărcii disponibil cu range extender
-
Noul Leapmotor B10, lansat oficial în Europa: start de la 29.900 euro
-
Toyota va dezvălui un model de performanță nou în decembrie
La ce sa particip la hartogarie cand pot sa studiez cablul ala si sa imi fac si eu unul la fel, asa sper ca au gandit restul producatorilor si nu vor veni cu alte standarde.