EuroNCAP: 5 stele pentru BMW Seria 3, Mazda CX-5, Hyundai i30 şi Peugeot 208

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 23.05.2012
Ultima sesiune de teste EuroNCAP a relevat rezultate foarte bune pentru patru modele recent lansate pe pieţele europene. Niciunul dintre acestea nu a coborât sub cinci stele.

Organizaţia independentă EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele oficiale ale ultimei sesiuni de teste de siguranţă. În vizorul europenilor au intrat patru modele din segmente diferite care fac parte din gamele a patru producători diferiţi: BMW Seria 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 şi Peugeot 208. Spre deosebire de sesiunile trecute de teste, când au apărut surprize neplăcute, "candidaţii" de acum au trecut cu brio testul siguranţei, fiecare dintre aceştia reuşind să adune cinci stele la "General".

BMW SERIA 3

 

Testele EuroNCAP au relevat faptul că noua generaţie Seria 3 se ridică fără probleme la nivelul aşteptărilor clienţilor care au trasnformat modelul german în cea mai vândută maşină din istoria BMW. Cu cinci stele la General, BMW Seria 3 a fost lăudată de EuroNCAP mai ales pentru rezultatele reuşite în cadrul testului de impact cu pietonii, unde modelul german a adunat 78% din punctele totale disponibile. "Un rezultat excelent pentru un model care nu are capotă activă", notează EuroNCAP. În rest, modelul bavarez a reuşit să impresioneze la toate testele care au implicat rezultate la nivelul şoferului şi pasagerului din dreapta şi mai ales în ceea ce priveşte pasagerii-copii.

La capitolul sisteme de siguranţă, BMW Seria 3 ar fi adunat maximum de puncte dacă limitatorul de viteză ar fi fost montat în versiunea standard testată.

Hyundai i30

Cea de-a doua generaţie a compactei sud-coreene a reuşit să nu-i dezamăgească pe cei care apreciază creşterea recentă de formă a mărcilor Hyundai şi Kia. Hyundai i30 a adunat 5 stele per total la testele EuroNCAP. Rezultatele finale ale tetselor au subliniat un comportament foarte bun al maşinii la capitolul siguranţa pasagerilor la impact frontal şi lateral, dar mai ales la capitolul siguranţa pasagerilor copii, modelul Hyundai primind 90% - cea mai mare notă între cele patru modele analizate - la acest ultim punct de testare. Noul i30 a dezamăgit însă la impactul lateral cu stâlpul, protecţia la nivelul pieptului fiind considerată slabă. La fel ca în cazul lui BMW Seria 3, i30 ar fi primit punctaj maxim în ceea ce priveşte eficienţa sistemelor de siguranţă dacă ar fi dispus în versiunea de serie de limitator de viteză.

Mazda CX-5

pe lângă cele cinci stele generale, Mazda CX-5 a ieşit în evidenţă în testele EuroNCAP prin faptul că testul de impact lateral şi cel de impact cu stâlpul au fost trecute cu punctaje maxime de modelul japonez.

De altfel, CX-5 a fost singurul model din această sesiune de teste care a reuşit acest lucru, rezultat notat de EuroNCAP şi subliniat în comunicatul de presă. De asemenea, la fel ca în cazul lui BMW Seria 3, modelul Mazda a impresionat prin Autonomous Emergency Braking System, care frânează maşina în cazul unui impact iminent şi reduce astfel riscurile apariţiei unor răni grave. 

Peugeot 208

Noul model subcompact al mărcii franceze a reuşit să primească in extremis cinci stele la testele de siguranţă, EuroNCAP notând că procentul punctelor acumulate de modelul Peugeot la protecţia pietonilor, 61%, a fost foarte aproape să-l retrogradeze la patru stele (EuroNCAP consideră că punctajul minim pentru cinci stele la acest capitol trebuie să fie de 60% din totalul disponibil). În rest, peugeot 208 s-a descurcat bine la testele de impact frontal, lateral şi cu stâlpul, dar a reuşit un rezultat mediu la testul de impact posterior (care măsoară gradul de protecţie la nivel cervical).

Comentarii (22)

  • "Noul i30 a dezamăgit însă la impactul lateral cu stâlpul, protecţia la nivelul pieptului fiind considerată slabă."

    Bine asa :))
    Chinezaria incepe sa prinda contur, in schimb preturile sunt premium
    54 37
  • de notat
    Si Peugeot 208 a luat la limita cele 5 stele:

    "Noul model subcompact al mărcii franceze a reuşit să primească in extremis cinci stele la testele de siguranţă, EuroNCAP notând că procentul punctelor acumulate de modelul Peugeot la protecţia pietonilor, 61%, a fost foarte aproape să-l retrogradeze la patru stele"
    19 19
  • remarcam prostia
    @Thor
    In continuare se pare ca unii vorbesc pe langa subiect... sa-i lasam cu linistea profunda instalata la mansarda...
    15 22
  • un oarecare
    Stati linistiti ca si noul seria 1 a gafato rau la pole test si costa o avere!
    28 28
  • chinezaria asta da clasa la unele mizerii nemtesti care costa chiar si cu 10000 E mai mult.
    17 28
  • Felicitari Hyundai!!!
    Nu pot decit sa ma bucur pentru asemenea performante. Sunt un amator, chiar iubitor al concernului Hyundai-KIA si observ ca au obtinut rezultate foarte bune. Chiar mai bune decat Peugeot.

    @Thor: Hyundai e coreana nu chinezeasca :)
    24 26
  • @BrillCK.ro
    Nici nu trebuie sa fie chinezeasca. "Chinezarie" e un termen specific tuturor lucrurilor de prost gust. Cum sunt hyundai, kia de altfel - niste marci de carton ridicate de nicaieri.

    PS: oricum coreea de sud nu e decat la o aruncare de bat de china. Grandoarea comunista bazata pe haluciogene e molipsitoare. Dovada si comentariul lui bbb. Mia ramane sa spuneti ca hyundai-kia e mai tare si decat Mercedes-Benz :))
    39 30
  • @io
    Mda... raspunzi ca unul care merge cu metroul sau cu transportul in comun...
    Sau poate ai o masina "bestiala" cu numere de Bulgaria...
    16 27
  • lasa`l in pace
    miroase a frustrat de la 1 km distanta :)
    11 25
  • asa, si?
    Faptul ca au luat 5 stele nu este ceva iesit din comun in zilele noastre. Atata timp cat punctajul asta poate sa-l ia si o masina care costa 9-10000 de euro si una care costa 50-60000 de euro cel putin dpmdv testul asta cam e irelevant. Testele de siguranta se dau pe sosele, iar acolo realitatea nu e atat de simpla ca la EuroNCAP: toate au 5 stele, toate au siguranta de top.
    8 21
  • @io
    o cam dai in bara de data asta, prin anii '90 erau niste no-name-uri. Piata le-a asimilat ca fiind OK si si-au ridicat numele pe baza increderii date de clienti. Nu sunt de nici un fel fan sud-coreene dar le-am urmarit evolutia si mi-a placut....La inceput doar niste masini cuminti si timide dupa ce au depasit adolescenta au indraznit un design deosebit si depasesc acum si modele europene de traditie (din punctul meu de vedere) Poate ca mai au de lucru la partea de siguranta, ok, dar tinand de varsta acestor companii nu poti sa nu apreciezi efortul lor de a fi din ce in ce mai buni. Asa ca, be ware europenelor! Daca nu vor invata din lectia japoneza de peste ocean vor avea exact soarta dinozaurilor americani.
    5 12
  • @LauCalin - tu poate iti dai seama de inutilitatea acestor teste ... insa sunt unii care pastreaza pe luneta sitckerul cu "5 stele la EuroNcap" chiar daca merg intr-o buburuza ce va fi spulberata de orice masina mai mare ... si sansele ca accidentul sa fie cu un amai mare sunt considerabile.
    Faptul ca au luat 5 stele este "normal" - anormalul este acum orice are sub 5 stele. Suntem in 2012, vorbim de masini care tocmai au intrat pe piata, vorbim de masini care "vand" ultimul racnet de tehnologie (fiecare pe segmentul ei..) si inca mai vorbim de "o avea sau nu o avea cele cinci stele" ... mi se pare anormal sa spunem asta - normal este sa spunem "uite aia.. nu sunt in stare de 5 stele in 2012"
    (evident comentariul asta o sa treaca in nefiinta rapid fiind votat negativ la greu de posesorii de masini produse de nea salata de beouf care stie el ca nu este nevoie de mai mult de trei stele ... bravo AM pentru asta...)
    9 17
  • 27 DST
    @gelu
    Si-au ridicat numele pe baza increderii... bla blah blah... si-au ridicat numele printr-o infuzie masiva de capital a unor investitori coreeni cu un ego supradimensionat... ca vor unii ca tine sa faca o poveste romantata de aici, asta-i altceva... Cand esti zero barat si incepi sa dezvolti produse pentru a acoperi goluri pe care alti constructori consacrati le-au acoperit poate cu decenii in urma, normal ca apari in toate graficele pe crestere. Dar orice crestere isi atinge apogeul. Ok, e o marca de volum, insa nu e cu nimic mai speciala decat alte marci europene de volum.Tot ce au facut ei a fost sa intre in conteporaneitate, nu sa revolutioneze industria auto. Avantajul lor e ca au scos niste produse noi, inainte ca cei de la concurenta sa faca vreo miscare. Normal, compari un produs 2012 cu un produs concurent de acum 5-6 ani, e clar ca vor fi diferente...
    22 11
  • @27DST
    1. n-am romantat nimic....mi-am exprimat parerea in niste termene folositi inclusiv in economie si pe baza unor observatii facute de-a lungul anilor ca si potential client. Personal mi se flutura ce erau ei si ce faceau....asta trebuie sa ma ingrijoreze pe mine? ca au bagat bani si au un ego supra dimensioant? WV cu Bugatti ce e? Am dat un exemplu la indemana....
    2. n-a zis nimeni ca sunt speciali ci doar ca au ajuns in 20 de ani ce altii au facut intr-o istorie intreaga si nici macar atat. In SUA sud-coreenii sunt prezenti demult comparativ cu alte europene: Renault, Peugeot, Fiat, etc...ring a bell? No, no cred, cer prea mult.
    3. n-a zis nimeni de revolutionare a industriei (nici eu si nici macar ei). Dar au intrat in contemporaneitate fix in valtoarea concurentiala si, culmea, au rezistat. Ca au investit enorm, nu e destul de clar ca asta trebuie? Ca au oferit produse corecte, asta nu e clar. Nu pentru tine...tu esti cu bla-bla-urile....
    4. tecontrazici copile ca unu prins cu dejtu'n smantana. Ca e laie ca e balaie imi torni acolo fraza
    - "au ACOPERIT goluri cand altii au facut-o cu decenii in urma"....pai daca aia au fost acoperit acu decenii cum o puteau acoperi acum? Non-sens.
    - avantajul lor ca au scos produse noi...inainte de concurenta....Stai sa pricep, ca urmeaza "compari un produs din 2012 cu unul de acu 6 ani". Creierul tau nu e doar "cret" ca asa ni l-a dat natura tututor, problema e ca ideile tale au aceeasi forma: crete.

    Cand iti vei face ordine in ceea ce vrei sa exprimi abia apoi sa ma iei la bla-bla-bla....in rest am sa te citez: zero barat.
    4 14
  • @gelu
    Poate tie ti-e indiferent, insa pentru un pasionat auto conteaza istoria marcii, realizarile si implicarea sa pe scena auto mondiala. Hyundai-kia au fost acuzati de nenumarate ori ca fac ambalaje comerciale pe banda rulanta, nu masini cu suflet. Si pe buna dreptate.

    Nu e corect sa afirmi ca au facut in 20 de ani ce altii n-au facut intr-o istorie intreaga. In primul rand pe piata europeana principalii concurenti sunt marci cu istorie de peste 100 de ani.
    Niciuna din marcile astea nu au realizari mai putine decat a facut Hyundai-Kia in 20 de ani. Si majoritatea marcilor astea chiar au pus in primii 20 de ani pirostriile a ceea ce avea sa urmeze prin inovatie si creativitate. Ceea ce e mult mai important decat ce a facut Hyundai-Kia pana acum.
    Prezenta pe o piata SUA nu e decat o intamplare, o oportunitate data de circumstantele politico-geografice. Nimic nu se intampla fara ca americanii sa aiba vreun interes. Dorinta americanilor de a tine sub control Coreea de Nord a rezultat intr-o apropiere de Coreea de Sud. Atata tot. Nu ca ar avea ei niste produse fabuloase.

    PS: Stiu ca te-a deranjat comentariul meu si asta pentru ca spune adevarul. Ca nu poti asimila cu puterea mintii toate informatiile... ei bine, asta nu mai e problema mea...
    15 4
  • @DST
    discutia nu isi are locul si este si inutil a fi continuata....
    dar atat iti spun:
    1. sunt un pasionat auto dar
    2. nu ma intereseaza sud-coreenele sub nici un aspect
    3. este ridicol sa zici ca prezenta lor este o intamplare...o dam in otevisme si conspiratii mondiale....am pretentii mai mari de la utilizatorii AM
    4. pricepe odata ca prezenta continua si dezvoltarea unei companii este data de produsele sale si decizia cumparatorilor.
    5. comentariul tau nu ma deranjat dar este deranjant....denota foarte putina intelegere a ceea ce se intampla cu adevarat in lumea asta si in special cea auto. Nu e de ajuns sa fii pasionat....sau poate ca exact asta iti ingusteaza orizontul de intelegere
    3 11
  • gelu
    "incepi sa dezvolti produse pentru a acoperi goluri pe care alti constructori consacrati le-au acoperit poate cu decenii in urma"

    Se refera la faptul ca n-aveau monovolume, crossovere, masini de clasa medie etc. ,au studiat piata, le-au scos, le-au dat un aspect comercial. Asta pe o piata concurentiala cu modele relativ invechite.
    11 3
  • ok, n`or fi avand astia istorie auto, 1000 de modele in clasa, motoare ultimul racnet...dar ce conteaza asta cand ei iti ofera o masina de care ai din ce in ce mai multa nevoie, la un raport calitate pret imbatiabil,precum si o garantie peste tot ce ofera concurenta.
    uite eu unu nu privesc prin ochelari de cal, ma adaptez, nu traiesc din amintiri si din povesti, stiti si voi prea bine ca preturile la de`alde reno, psa, skoda, ford, poate chiar si vag, care sutn cumva concurentii lor sunt cumva nejustificate. dar na, voi aveti o valoarea, un statut, nu ati conduce niciodata o chinezarie..
    deshcideti ba ochii, lumea evolueaza, exista alternative, astia vin cu ceva nou, mai bun si mai ales, mai ieftin, fie ca va convine sau nu. ramaneti voi cu posterele de F1 pe pereti...noi ne luam chinezarii cu care ne facem treaba, multumiti de alegerea facuta, fara sa ma simt jecmanit, fara sa ma chinui sa dau tot salariul pe o rata la un golf cu aer conditionat manual, luat cu 4000 de eur mai scump decat un i30.
    6 13
  • @gelu
    "nu ma intereseaza sud-coreenele sub nici un aspect"

    Mda, de aia imi servesti stereotipurile aplaudacilor hyundai-kia... de aia vad la articolul asta fantasmagorii gen "au facut in 20 de ani ce altii n-au facut intr-o istorie intreaga" sau ca "da clasa la unele mizerii nemtesti care costa chiar si cu 10000 E mai mult" ... adica masini premium (comentariu bbb) . Nu esti cu nimic mai diferit de fanaticii fraieriti de sud-coreeni.

    "prezenta continua si dezvoltarea unei companii este data de produsele sale si decizia cumparatorilor"

    Cand bagi bani la greu in a sustine "7 ani garantie" pentru a lua ochii clientelei, cred si eu... mai ales cand fiabilitatea e in limite normale, dar cu nimic superioara concurentei directe... asta referitor la acei investitori cu ego supradimensionat...

    "este ridicol sa zici ca prezenta lor este o intamplare"

    Nu-mi trunchia mesajul. Am scris asa: Dorinta americanilor de a tine sub control Coreea de Nord a rezultat intr-o apropiere de Coreea de Sud. Atata tot. Nu ca ar avea ei niste produse fabuloase. Produsele ieftine in combinatie cu interesele americane i-au ajutat sa capete acceptarea majoritatii. Se poate spune ca au fost in locul potrivit, la momentul potrivit.
    11 4
  • @DST
    cat de trista trebuie sa fie viata ta...
    fix romanul ala incuiat, care rade de neamtul care`si cumpara logan.
    ah, apropo, doar in mintea ta compara gelu, sau alti fanatici cum le zici tu, coreenele cu masinile premium...
    4 13
  • Iar cearta...
    Oamenilor, e clar ca unii sunt pro masini europene si altii pro asiatice (coreene in cazul de fata). Conteaza ca e loc pentru toata lumea si cumparatorul are de unde alege si de castiga in ultimul rand. E normal ca marci precum Mercedes sau Peugeot (cele mai vechi de altfel din lume) sa aiba mult mai multa istorie sau Citroen care inainte de al doilea razboi mondial era al 4-lea producator (in urma doar a celor 3 mari producatori americani). Pe de alta parte trebuie sa ne gandim si la ce s-a intamplat cu masinile japoneze in ultimii 60 de ani...au aparut practic din nimic (produceau cu licenta modele americane sau se mai inspirau de la europeni - cam ce fac chinezii acum) iar in prezent au o industrie auto cu care se bat de la egal la egal cu americanii si europenii (si la marcile de volum si la premium) iar ca fiabilitate nu prea au concurenta. Coreeni incearca sa mearga pe acelasi drum si oricum va dura mai putin decat a durat la japonezi. Sa vedeti in 10 ani (daca nu le dau in cap americanii intre timp si daca au crestere economica sustinuta ca pana acum) ce industrie auto va avea China. Tot de americani depinde totul, asa cum zicea cineva pentru ca oricum oamenii care conduc lumea sunt acolo. Daca falimenteaza China, Japonia sau Coreea (eventual cu o noua criza asiatica) nu mai conteaza ca asiaticii sunt seriosi si muncesc mai mult, le ruginesc masinile pe linia de asamblare
    2 3
  • Calingura
    cearta degeaba si sistem de vot imperfect
    Sistemul de ascundere a comentariilor se dovedeste a fi problematic.
    Ascunde mesaje care nu sunt deloc ofensatoare sau hulite de majoritate.

    Oricine poate sterge cacheul si vota din nou pana ii pica mana. Asa se si explica ca niste comentarii absolut neutre si decente cum ar fi ale lui MOG ajung sa fie ascunde si inrosite mai ceva ca grumazul porcului de ignat.

    Cat despre stele Unckle are dreptate. E doar o stire. Nu e motiv de cearta. Grav e sa nu ai 5 stele in ziua de azi.

    Chiar nu era cazul sa se transforme intr-o cearta.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru