GERMANIA: TUV a prezentat lista celor mai puţin fiabile maşini uzate

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 08.02.2011
Nemţii de la TUV au făcut o listă a celor mai puţin fiabile automobile testate în 2010. De data aceasta, Dacia Logan se clasează şi ea în "top", fiind pe locul şase de la coadă în materie de fiabilitate pentru vehiculele cu o vechime de 2-3 ani.

Organismul german TUV a prezentat o listă a celor mai puţin fiabile autoturisme testate în 2010. De data aceasta, nemţii au vizat modelele cu o vechime situată între 2 şi 11 ani şi le-au clasat în funcţie de vechime şi rata de defect la 1.000 de unităţi. În cazul automobilelor cu o vechime situată între 2 şi 7 ani, Kia Carnival s-a dovedit a fi cel mai puţin fiabil model, având o rată de picare a examenului TUV situată între 23.8 şi 35.5 unităţi la mia de vehicule testate. Pe locul doi stau modele precum Hyundai Atos – în cazul categoriei 2-3 ani vechime, Renault Espace şi Laguna în cazul categoriei 4-5 ani şi SEAT Alhambra şi Volkswagen Sharan (fraţi de platformă) în cazul categoriei 6-7 ani vechime.

O apariţie nouă în acest clasament este reprezentată de Dacia Logan. Modelul a prezentat o rată de defect de 11.0 unităţi la mie, egală cu cea a lui Peugeot 407. În schimb, modelul din Mioveni a reuşit să fie mai fiabil decât Volvo XC90, Fiat Doblo, Hyundai Atos şi Kia Carnival, toate având o vechime situată între doi şi trei ani. Bineînţeles, termenul de fiabilitate se referă aici la rata de picare a Inspecţiei Tehnice Periodice.

Modele cu o vechime de 2-3 ani Rată defect Modele cu o vechime de 4-5 ani Rată defect Modele cu o vechime de 6-7 ani Rată defect
119. Peugeot 307 9.9 108. Seat Arosa 16.3  87. Renault Clio
23.7
120. Citroen C5 10.0 109. Peugeot 307 17.4  88. Renault Espace
24.5
120.
Renault Espace
10.0 110. Mercedes-Benz ML 17.8  89. Renault Kangoo
24.8
122. Citroen C2 10.1 111. Renault Kangoo 18.9  90. Renault Laguna
26.2
123. Dacia Logan 11.0 112. Nissan Primera 19.3  91. Alfa Romeo 147
26.6
123. Peugeot 407 11.0 113. Fiat Doblo 20.1  93. Ford Galaxy
27.0
125. Volvo XC90 11.2 114. Fiat Stilo 20.7  94. Fiat Stilo
28.3
126. Fiat Doblo 11.8 115. Renault Laguna 20.8  95. Volkswagen Sharan
29.0
127. Hyundai Atos 12.2 116. Renault Espace 23.1  96. Seat Alhambra
30.0
128. Kia Carnival 23.8 117. Kia Carnival 30.2  97. Kia Carnival
35.5

Experţii TUV au făcut 7.253.709 inspecţii obligatorii în perioada iulie 2009- iulie 2010. În comparaţie cu anul 2009, rata defectelor a crescut între 1.9% şi 19.5%. Vehiculele mai vechi de 9 ani au prezentat o rată de defect de 21.4%, iar modelele mai vechi de 11 ani inclusiv au prezentat defecte severe în proporţie de 26%. Din toate cele 7.253.709 unităţi testate, 52.2% nu au avut niciun defect, în timp ce 28.2% au avut defecte minore. La fel ca în cazul autoturismelor cu o vechime maximă de doi ani, inspectorii TUV au motivat starea proastă a automobilelor din Germania pe fondul crizei financiare şi a situaţiei materiale problematice a cetăţenilor care au venit la inspecţie.

Modele cu o vechime de 8-9 ani Rată defect Modele cu o vechime de 10-11 ani Rată defect
68. Mercedes-Benz ML  28.0 61.
Volkswagen Sharan
 30.7
69. Ford Ka  29.3 62. Renault Twingo
 31.0
69. Alfa Romeo 156  29.3 63. Fiat Bravo
 31.5
71. Ford Galaxy  30.2 64. Citroen Berlingo
 32.1
72. Alfa Romeo 147  30.2 65. Ford Galaxy
 32.9
73. Renault Laguna  30.5 66. Alfa Romeo 156
 34.1
74. Volkswagen Sharan  31.1 67. Seat Alhambra
 35.0
75. Seat Alhambra  31.7 68. Skoda Felicia
 35.7
76. Renault Kangoo  33.1 69. Ford Mondeo
 36.3
77. Fiat Stilo  35.9 69. Ford Ka
 38.9

Principalele defecte descoperite au fost la instalaţia de iluminare, la puntea faţă sau puntea spate şi la conductele de frână. Toate aceste puncte de control sunt verificate şi la Inspecţia Tehnică Periodică din România, iar o problemă la oricare element poate cauza picarea inspecţiei şi revenirea în termen de 30 de zile la respectiva unitate. După trecerea a 30 de zile de la picarea ITP-ului la o unitate autorizată, şoferul poate să meargă la oricare altă unitate, dar necesită o document care să ateste picarea inspecţiei tehnice la unitatea respectivă. În schimb, dacă un autovehicul este depistat în trafic cu o defecţiune tehnică evidentă, acesta va fi trimis la Registrul Auto Român pentru efectuarea inspecţiei ITP, odată cu suspendarea temporară a certificatului de înmatriculare şi aplicarea unei sancţiuni contravenţionale.

Via | Automedia.bg

 

Comentarii (26)

  • :)
    Fii atent ... o mare bucata din Franta (Peugeot , Renault , Citroen ... Dacia) se afla in top. Daca mai adaugi la asta pretul mare practicat de reprezentanta la piese + manopera ajungi sa iti faci o imagine clara asupra posesorului de "frantuzesti".
    57 43
  • tomita
    picatul la itp nu prea este indicator coerent de fiabilitate.
    aia tine de multe alte aspecte, mai mult legate de utilizare, si ingrijire. deci conteaza f mult si proprietarul. o femeie care habar nu are ca bieleta si capatul de bara afectate logic ca va pica itp-ul. (cateva gropi zdravan luate si e suficient, la doi ani)
    un indicator foarte eficient de fiabilitate este incidenta din service.
    cate masini se prezinta pt o problema si cate merg mai departe. de aceea si mecanicii au ordine clare sa le "musamalizeze" in stilul clasic. tu utilizatorul esti varza si bati campii. esti senil, si ti se pare. dar masina e lux.
    patanii de pe la toate marcile, asa ca...titlu ales foarte prost.
    60 9
  • x-ulescu
    un compromis bun
    Comparand pretul de vanzare si intretinere al unui Logan cu marea majoritate din modelele enumerate mai sus, as zice ca Loganul e o afacere buna .(un compromis bun )
    35 10
  • rata de defect e la mia de unitati, deci cele mai putin fiabile masini, alea spre 10 ani au rate de 3-4% ceea ce e nemaipomenit. Ce ati vrea? Criticati Dacia ca are 1,1% rata de defecte? Mi se pare ca diferentele de fiabilitate intre marcile concurente nu-s foarte mari.Alfele cu toate povestile legate de slaba fiabilitate ies bine. Legenda fiabilitatii ford si VW iese cam sifonata. Nu vad audi si bmw, toyota si mitsubishi, alea or fi mai sus in clasament cu 2-3 masini la mie desi ma indoiesc ca se poate asa ceva. Ai grija de masina si ea va merge fara probeme 10 ani sau mai mult. Astea de acum sunt mult superioare celor din anii 60-70. Numai ca intelepciunea romanasului reparator de rable din fata blocului a ramas la tehnologiile de atunci. Ca-s piesele scumpe, ca nu-s nemtesti etc. De exemplu in occident exista un fetis al durabilitatii japonezelor, or la noi nu se omoara lumea dupa ele.In concluzie sunt sau nu sunt fiabile in functie de mentalitati si nu de caracteristicile reale
    32 3
  • Mi se pare foarte interesant ca Opel nu e trecut nicaieri cu nici un model. Mai ales ca, cel putin dpdv calitativ, mereu a fost catalogat ca fiind mai slab decat VW si Ford.
    32 7
  • PEUGEOT si CITROEN
    La cate becuri s-au ars la 307, 407, vechiul C4 si C5, sa le traiasca furnizorii cablajelor electrice!!!!
    Din cauza asta (MAJORITARA) au reusit performanta sa intre in acest top de ITP!!!

    Si sa fie clar, ca astea sunt probleme de ITP... ca nu stai nu stiu cat cu defecte la masina pana faci ITPul, alea te duci si le rezolvi la service cand apar, pe cand un bec nu!!!

    Deci iata un top aberant ca sa nu spun chiar prostesc, cel cu ITP-ul.
    26 6
  • Aloooooo,frantuzistiloooooor ,va roade....?Ha,ha,aha,ha,!
    11 26
  • Nemtii-smart, romanii-stupid
    Nemtilor le merge capul frate. Ei isi scot bradurile autohtone intotdeauna pe primele locuri pt a le vinde si ulterior pt a trai bine. Romanii isi hulesc produsele si "mor de foame", meritat as spune. Topul nu-l comentez pt ca ca are o relevanta egala cu 0.

    P.S.: Daca Loganul nu este o masina fiabila, mai ales intr-o tara ca Germania eu votez PDL la alegerile viitoare. Sa fim seriosi, in Germania un Logan nou nu are moarte.
    37 12
  • @SPQL
    Si-a gasit cine sa vorbeasca...
    2-3- ani Fiat Doblo
    4-5-ani Fiat Doblo, Stilo, Alfa...

    Oricum, campioanele la orice categ sunt kia, hyundai si RENAULT
    Asta spune totul.
    13 11
  • daniel
    top
    deci inca odata se vede ce marci sunt fiabile. apare cam mult renault, peugeot, citroen..mai degraba ar trebui sa ne uitam la modele: 307, 407, CLIO, Laguna, C5, alfa147, 156, bravo, modele care se vand binisor pe piata noastra. oricum, in romania stie toata lumea cum se trece la ITP, de asta avem atatea rable pe strazi. poate mai scapam de ele, impozite mari, asigurari mari
    8 6
  • Cam greu de crezut
    Nemtii sunt nemti, si sunt cam singurii din tarile unde se vinde Dacia, care o ingroapa cu fiecare ocazie. Deasemenea, mi se pare foarte dubios cu nu apare Opel, BMW, Audi, VW si Mercedes. (ML e facut in SUA iar Sharan in Portugalia, deci nu cumva sa fie constructorii nemti vinovati de vreo masina din acest top). Trebuie sa fii destul de orb sa nu observi manipularea specifica nemtilor.
    18 5
  • Rata??
    Ce inseamna "rata defect"? Se numără şi "repetările"? Ce tip de defecte se contorizeaza? Care este criteriul de stabilire a contorizării? Altfel, as spune ca @ax are dreptate 100%, iar @c-g-c la fel! Iar daca Volvo XC90 es mai putin fiabila decat alte124 de marci uzuale,... mi-e teama ca top asa-zisul top e o mare porcarie... (de marketing???)
    16 1
  • @dd7
    E vorba de incidenţa picării Inspecţiei Tehnice Periodice a celor de la TUV din cauza problemelor legate de instalaţia de iluminare,conductele sistemului de frânare şi componentele suspensiei faţă şi/sau spate.
    5 2
  • SorinXp
    Alte teste facute de in Anglia
    http://www.automarket.ro/stiri/topul-fiabilitatii-in-anglia-marcile-japoneze-le-umilesc-pe-cele-europene-31552.html

    Vizualizati linkul si vedeti care pe care favorizeaza.
    3 0
  • cititor..
    MDA...
    marcile japoneze importante (honda,mazda,toyota,mitsu) cam nu prea apar in topul asta si isi dovedesc inca o data suprematia la acest capitol daca mai era nevoie sa o faca....cam mare densitatea de frantuze in topuri la fiecare categorie...
    4 4
  • Gerula
    Bravo lor
    Bravo lor, nemtilor. Si nu pentru asa zisul "top".

    Stabilirea unor criterii de fiabilitate pe baza incidentei defectelor constatate la inspectiile tehnice nu este relevanta fara sa iei in calcul numarul de unitati vandute in Germania in unitatea de timp care cuprinde masinile comercializate de vechimea celor la care se face referire.

    Clasamentul cuprinde pentru Logan exact perioada de maxim al vanzarilor pe piata germana, cel din urma cu 2 - 3 ani cand programul "Rabla" german a incurajat vanzarile Dacia in detrimentul marcilor autohtone.

    Ei stiu sa fie patrioti si nationalisti, noi nu.

    Noi singuri ne facem publice mizeria si defectele pe cand in Germania daca fotografiezi un cersetor sigur va veni un politist care te va convinge ca ce ai "vazut" este doar rodul imaginatiei tale bolnave si te va indemna politicos sa-i cedezi camera pentru o verificare.

    Indiferent de grupul din care face parte, Dacia este un brand national de care trebuie sa fim mandri, pentru ca este printre putinele afaceri care aduce cate ceva in vistieria tarii.
    8 1
  • daniel
    @gerula
    asa este,
    pentru ca romanii nu isi iubesc tara. ei se gandesc cum sa mai fure, cum sa fraudeze statul, cum sa plece in alte tari.. si ne vaitam intr-una. daca macar 30% nu ar da bani la negru, la cersetori, politie, medici, etc, tara ar merge altfel.
    8 2
  • daniel, poate iti imaginezi ca neamtul este cinstit ... sau poate nu iti imaginezi ca pe la ei se si aplica legile si oamenii au fost "educati" sa nu vrea sa fure statul prin amenzi si puscarie ...
    4 0
  • French car
    Mie lista mi se pare cat se poate de realista e plin de loganuri in trafic care cand calca frana se aprinde si semnalizarea dreapta sau stanga sau care semnalizeaza cu becurile pe frana asta e sunt varza masina aparuta acuma cativa ani si deja e varza facute la norma multe proaste facute rapid sa iasa putin mai ieftine e masina are 4 roti un motor merge la prostime si la firmele de taxi ca le iau in leasing trag de ele cat pot. Pt mine masini frantuzesti egal carute cu motor. Am vazut zilele trecute un model de citroen de asta micutz ca matizu trebuia sa dai bara fatza jos ca sa schimbi niste becuri dao incolo de treaba demontezi juma de masina sa schimbi un bec. Ce mai talea valea facute la norma gandite prost le dam mai ieftin da ne scoatem banii la reparatii si piese de schimb.
    7 4
  • ptr. ax
    ax draga, eu am un c4(hdi,109 cp) din 2007 si de cand am cumparat-o am schimbat 2 becuri spate si o siguranta fiindca am fortat stergatoarele in iarna trecuta. In rest crede-ma, numai revizii normale din 18.000 in 18.000 km.
    1 0
  • valentin
    zgomot cu tendinta
    da bine ca alte marci germane sunt fiabile. sa le foloseasca pe sosele si drumuri romanesti si apoi sa le faca cate inspectii vor.
    Invidia si aroganta tipica vesticilor, si mai neplacut e ca si unii de aici inghit informatia nemestecata.
    4 0
  • ha ha ha
    Testul asta nu se pune...
    ..si iata de ce:
    luati voi 2 marci de masini identice noi, fabricate in acelasi an, aceleasi dotari, aceeasi motorizare si dati-le la 2 proprietari sa circule cu ele, dar unul sa circule in Germania si unul in Romania si mai vedem dupa aceea.Sau unul sa fie vitezoman si altul genul care sa stie sa si foloseasca masina asa cum trebuie.Apoi, luati masinile, dati cu ele pe la I.T.P (dar sa fie facut pe bune) si mai vorbim.A si apropo: cea mai buna masina este aia pe care o ai, o folosesti, o intretii (daca stii cum s-ar putea sa te si tina mai mult), indiferent ca este frantuzeasca, nemteasca, etc....astept pareri cat de fiabil e un Ferarri, Porsche, Lamborghini.....asta de la care detineti asa ceva....ca asa pot sa-mi dau si eu aiurea cu parerea.....ca si cu vulpea care nu ajunge la struguri si zice ca-s acrii....numa bine...
    9 0
  • Sebastian, incercati sa puneti INTREG topul, nu numai cate ... 10-12 pozitii din fiecare categorie, ca sa ne facem o idee despre ce si cum. Am vizitat siteul din Bu;garia, dar nici ei nu dau mai mult.
    Clar ca este subiectiv topul, nici o japoneza in topul lor? Ok, sunt bune masinile, dar nici chiar asa.
    2 1
  • "Sa fim seriosi, in Germania un Logan nou nu are moarte." - moartea lui se numeste rugina
    10 0
  • SURPRIZA
    Dupa care nemti au cumparat modelele dacia ca pe piinea calda si vazind acum ca la tot coltul in germania e o dacie e normal sa o critice ca doar asa isi incurajeaja vinzarile spre masinile autochtone ,e o strategie pentru a mai stopa influenta oamenilor asupra brandului dacia
    0 0
  • in topul celor 10 masini fiabile sint japonezi nu mai bateti cimpi cu nemti uitativati pe ce locuri apar nemti si europeni .si e normal sa fie cele Japoneze in top pentru ca o marca japoneza se produce aproape in totalitate in Japonia pe cind cele europene o mare parte din componentele electronice provin din China si alte state unde mina de lucru e mai ieftina iar in ziua de azi daca lom in calcul ca o masina se bazeaza mai mult pe partea electronica decit pe mecanica acesta e rezultatul ,exemplu e clar uitativati:
    http://www.wall-street.ro/articol/Auto/14513/Top-100-Cele-mai-fiabile-masini.html
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru