EuroNCAP a testat 15 modele noi. Doar 11 au cinci stele!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Oficialii EuroNCAP au anunţat rezultatele pentru 15 modele noi, dintre care doar 11 au obţinut cinci stele conform criteriilor introduse în 2009.Printre cele 15 modele a fost inclus şi un autovehicul din China, primul model chinezesc testat de organismul independent european. Ca de fiecare dată, această sesiune de teste a venit cu surprizele ei, manifestate prin eşecul unor modele de a obţine cinci stele EuroNCAP în condiţiile în care toată lumea se aştepta să obţină un clasament mai bun.
MODELE CU CINCI STELE EURONCAP
Doar zece modele au obţinut cinci stele EuroNCAP. Acestea sunt Audi A1, MINI Countryman, Citroen C4, Ford C-Max, Ford Grand C-Max, Hyundai ix35, Kia Sportage, Kia Venga, Opel Meriva, Volkswagen Passat şi Volkswagen Sharan. Dintre acestea, cel mai bun nivel de protecţie a pasagerilor a fost obţinut de MPV-urile Volkswagen Sharan şi Ford Grand C-Max, ambele primind 96% pentru protecţia pasagerilor adulţi. Protecţia copiilor a fost cotată cu 88% în cazul lui Hyundai ix35, realizând cel mai mare nivel din această sesiune de testare.
La capitolul safety assist, respectiv nivelul echipamentelor de siguranţă activă, Citroen C4 s-a dovedit a fi liderul sesiunii de teste, cu 97%, urmat de Audi A1, Opel Meriva şi Kia Sportage cu 86%. Contrar criticilor care s-au îndoit de siguranţa sa, Opel Meriva a obţinut cinci stele EuroNCAP în ciuda faptului că este echipat cu portiere spate cu deschidere inversă.
TREI MODELE AU OBŢINUT PATRU STELE
Trei modele au obţinut patru stele în cadrul acestei sesiuni de teste.
Modelele respective sunt Nissan Micra, Volkswagen Amarok şi Jaguar XF. XF a reprezentat dezamăgirea sesiunii, modelul britanic premium fiind cotat la un nivel mult inferior aşteptărilor. Eşecul celor de la Jaguar în cazul lui XF a fost cauzat de forţele ridicate suportate de gâtul şoferului la impactul cu spatele şi de coapsele, şoldurile şi cutia toracică a acestuia în urma împactului frontal şi lateral – nivelul de siguranţă fiind clasificat ca fiind marginal.EŞECUL SESIUNII DE TESTE VINE DIN CHINA
În ceea ce priveşte cel de-al cinsprezecelea model testat de EuroNCAP, acesta a obţinut cel mai prost rezultat al sesiunii - două stele. Vorbim de Landwind CV9, primul model chinezesc testat de EuroNCAP. Modelul chinezesc nu a sosit încă în Europa, dar debutul comercial va avea loc în 2011 şi vehiculul va fi lansat în această configuraţie la intrarea pe piaţa de pe Bătrânul Continent. Oficialii EuroNCAP au specificat că doresc să informeze publicul în legătură cu nivelul de siguranţă oferit de vehiculele din China şi India, care nu oferă acelaşi nivel de siguranţă cu modelele europene, japoneze sau americane.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Belgienii de la Euro NCAP au publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de impact, la care a participat inclusiv Dacia Bigster. SUV-ul produs la Mioveni a primit un punctaj de 3 stele. (22.05)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Nu stiu exact cum se asteapta sa aiba vanzari peste concurenta germana.